REGLAMENTS

Missatges de campionats ja pasats.
GRIJI
Botifarra
Botifarra
Entrades: 132
Membre des de: 30 oct. 2002, 19:56

EntradaAutor: GRIJI » 16 set. 2008, 20:34

Conclusions :
Les parelles juguem com a minim 3 partides, (sempre jugant-se algo)
Practicament totes les parelles jugant fins a les 20:00 o 20:30. Aixo comporta molt d'ambient a la sala fins a ultima hora.
Les finals van acabar a les 22:00 aprox.
I sobretot es pot millorar.

GRIJI
Botifarra
Botifarra
Entrades: 132
Membre des de: 30 oct. 2002, 19:56

EntradaAutor: GRIJI » 16 set. 2008, 20:42

En quan als campionats de 4 rondes o 4 campionats en 1. Aixo ho vaig fer els anys 2005 i 2006.
Any 2005 :
Botifarra, Repesca fins al final, Ruleta rusa, Butipiton.
Es jugava la butifarra i sigues amb la ronda que sigues pasaves a la repesca (per aixo lo de repesca fins al final, pasaves dintre del cuadre mes cap al final es clar si perdies en rondes posteriors). Si perdies a la repesca entraves amb una ruleta (similar a una diana), quan mes tard perdies de la repesca mes a prop del centre de la rodona, i si perdies dintre de la ruleta pasaves a la cua d'una serp i anaves avantçant fins al cap.
Que fort, oi? Amb aquest sistema hi ha fallos lleus, pero salvatbles i practicament imperceptitbles.

GRIJI
Botifarra
Botifarra
Entrades: 132
Membre des de: 30 oct. 2002, 19:56

EntradaAutor: GRIJI » 16 set. 2008, 20:58

Any 2006:
El cielo, la penitencia, el purgatorio i el infierno.
Aixo representava 4 edificis, i calia pujar lo mes amunt positble, quan es perdia en el primer, pasaves al seguent a la mateixa altura asolida i aixi tots els edificis mentres anaves perden. 4 campionats en 1 i molt divertit.
Igual que el del 2005, el primer campionat a 12 mans, el segon a 8, el tercer a 6, i el quart a 4 mans. Crec que ere algo aixi.
Pues ja veieu una mica els darres campionat, pero es que he fet de tot. Ja anirem parlant.

GRIJI
Botifarra
Botifarra
Entrades: 132
Membre des de: 30 oct. 2002, 19:56

EntradaAutor: GRIJI » 16 set. 2008, 21:08

Enteneu que aquets campionats son per una festa, ERA HESTA DE VIELHA, i son seriosos, pero tambe son divertits.
Jo ara si faig algo mes, sera en plan mes interesant, sino paso. I paso d'estar tota la tarda explicant lo mateix de sempre.
Jo sempre he dit que aqui a Vielha teniu un puesto per fer campionats en plan mes gran (comarques, provincials o nacionals), i d'aqui es podrie treure un bon presupost.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

SISTEMA DE CAMPIONAT – SISTEMA 80

EntradaAutor: corpetit » 17 set. 2008, 23:41

Bóra-lí.

No hi he jugat, ni tan sols l’he presenciat mai però m’han comentat que existeix l’anomenat sistema 80. Aquest sistema és dels més justos i acceptables que conec i recull bastants virtuts dels millors sistemes i poques pegues dels que no són tan bons.

Característiques:
Permet jugar fins al final del campionat les parelles que vulguis, en tot cas, difícilment baixa del 90 % dels participants.
Està pensat per enfrontar entre 32 a 64 parelles. En pot aguantar més, les que es vulgui, el temps emprat serà el mateix però es fa molt pesat per als organitzadors.
El més o menys 10 % que queda eliminat juga 5 partides. Prop del 90 % que juga fins al final, en juga 10. Si es vol, es poden reduir les parelles que passin de ronda o, fins i tot, es pot fer que continuïn totes.
Les partides són a 8 dats. Si comptem a 5 minuts per dat serien 40 minuts. 400 minuts en total, que són 6 hores i 40 minuts. Normalment, t’enfrontes a 10 parelles diferents.
És força àgil a l’hora d’enfrontar les diferents parelles participants ja que el propi sistema fa que generalment tinguin molt poc temps d’espera entre partida i partida.
Has de defensar fins l’últim punt de cada partida perquè compten quasi tots, ni que perdis per golejada.
Exactament no sé els números concrets ja que mai no hi he participat ni calculat però diuen que tenen alguna possibilitat de guanyar el campionat fins al 50 % de les parelles integrants (d’aquí que algunes vegades es fa que passin de ronda “només” la meitat de les parelles) i fins a l’última partida en joc. Tenen possibilitats reals de guanyar-lo prop del 25 % fins a l’última partida.
Algunes parelles arriben a assolir fins a 700 punts. El màxim, un impossible, serien 1360.
Aquest sistema no es basa en guanyar partides sinó en obtenir la màxima diferència de punts totals a favor.
Fins i tot es podria donar el cas (encara que molt difícil) de tindre més partides perdudes que guanyades i acabar campió. Exactament igual com sovint passa en les partides convencionals que fem ara. És com si es fes una sola partida a uns 80 dats i contra 10 parelles diferents.
Aquest i altres fets fan que es puguin veure remuntades de posicions espectaculars, independentment de les partides que s’hagin pogut guanyar o perdre.
Tothom lluita fins al final per una puntuació i posició.
S’intenta potenciar la igualtat jugant entre si els que treguin millors resultats. En principi, això pot semblar que penalitzi als que, teòricament són millors, però també fa que hi hagi més competència, més rivalitat i que juguis amb jugadors que aquell dia obtenen uns resultats semblants als teus (que ja sabem que no vol dir res de res, però difícilment en un mateix grup es colaran 4 jugadors novells i 4 d’experts).

Inconvenients:
Molta feina per als organitzadors.
Com sempre, el temps: 6 hores i 40 minuts de joc efectiu en representa molt més de real. Es necessitaria tot un dia (matí i tarda) o bé tarda i nit. Està pensat per 80 dats, encara que, si no tenim tant de temps, també podem reduir les partides a 6 o fins i tot 4 dats (encara que llavors n’hauríem de dir sistema 60 o 40).
Difícil reglamentació. Jo mateix ho he provat segons el que em van explicar i, tot i que no és extremadament difícil, és molt extens.
És diferent a la majoria de campionats i tal diferència s’ha d’explicar i entendre d’antuvi.

No és tan interessant com els d'en GRIJI però també és diferent, Adéu.

GRIJI
Botifarra
Botifarra
Entrades: 132
Membre des de: 30 oct. 2002, 19:56

EntradaAutor: GRIJI » 18 set. 2008, 17:26

L'any 2000 vaig fer algo semblant, crec que va ser dels millors campionats, pero aixo si, molta feina. Un dels incovenients es que algunes parelles no es juguen res, per aixo no ho vaig fer mes. No m'agrada les partides "basura", i que a mes a mes poden influir en el resultat final.
Hem de buscar altres formules, segons la meva experiencia.
El campionat perfecte seria aquell que les partides es juguesin a 1500 o 2000 punts, pero es inviatble, no? Es la unica manera de saber la millor parella, no creieu?

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

SISTEMA DE CAMPIONAT - SISTEMA 80

EntradaAutor: corpetit » 18 set. 2008, 22:45

Bóra-lí.

GRIJI, és ben cert tot el que dius però, segons m’han comentat, aquest sistema és força elàstic, versàtil, adaptable o com li vulguem dir, de manera que es poden corregir o minimitzar les pegues o inconvenients que molt bé fas notar.
Diuen que, si es vol, es pot fer que passin ronda “només” la meitat de les parelles participants. Aquelles que s’hi juguen alguna cosa. Les altres, les primeres en eliminar haurien jugat prop de 40 dats, que no està malament. Inclús es pot fer que passin però que no puguin optar a guanyar el campionat o que entrin en una altra competició a part.
Es poden fer seleccions més endavant, de manera que, per exemple, un cop acabades 8 partides, només facin les dues últimes partides aquelles parelles que realment tenen possibilitats de guanyar el campionat (aquell 25 % de què parlava). D’aquesta manera s’evitaria que els que no s’hi juguen res perjudiquin als altres.
Un altre punt a tenir en compte és que, com es juga entre grups que han aconseguit resultats semblants, tots els integrants dels grups tenen quasi les mateixes possibilitats. Això fa que, difícilment, algú es deixi anar i perjudiqui d’aquesta manera als altres.
Ja sabem que com més partides fem, més es redueix el factor sort però també sabem que el temps no és el nostre millor aliat, que diguem.
Fins i tot el sistema de lliga pot ser injust ja que si juguem contra una parella dues partides, en podem perdre una 100 a 101 i guanyar l’altre 676 a 0 i haurem empatat. Amb això vull dir que, per molt que cerquem, crec que mai no trobarem un sistema perfecte, simplement hauríem d’intentar buscar el que creiem més just, mirant de reüll sempre, el rellotge.

Adéu.

GRIJI
Botifarra
Botifarra
Entrades: 132
Membre des de: 30 oct. 2002, 19:56

EntradaAutor: GRIJI » 20 set. 2008, 17:28

Sempre queden partides "basura", pero no tantes, te bona pinta. La falta de temps i la estructuracio segons parelles (poques parelles, impars), es pot tenir tot preparat per que les parelles s'apuntin fins i tot a ultima hora ?(1 minut abans de fer el sorteig).
Tenim que seguir investigan, es la nostra responsabilitat, ja que som gent que organitza campionats.
Si m'agradaria fer algo "gran" o si mes no diferent, vinga anem a pensar que fem.


Torna a “Temes de campionats”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants

cron