SISTEMA DE JUEGO EN CAMPEONATOS

Missatges de campionats ja pasats.
Masos
Barretina
Barretina
Entrades: 210
Membre des de: 16 set. 2002, 23:40

EntradaAutor: Masos » 28 set. 2004, 21:38

Carles canes !!!

Bronca, bronca i bronca............com pot ser que es faci un campionat a les terres de Lleida i no s'en enterem ?????
M'afegeixo totalment a lo que diu Jordi, osti, tu, per una vegada que es monta algo prop de Lleida i sense enterarsen........grrrrr.
Sàpigues que hi ha un lloc aki mateix (a la pàgina web) on es poden afegir els campionats que es fan i així ve mes gent.
Venga dons........a veure si al proper s'en enterem.

carlescanes
Contro
Contro
Entrades: 8
Membre des de: 18 set. 2002, 20:41

EntradaAutor: carlescanes » 28 set. 2004, 23:17

Perdó, perdó, perdó.... em sap greu no haver anunciat el campionat a la pàgina, pero es que la veritat es que feia segles que no entrava a la pàgina i fins el mateix dia del campionat no sabia que es podien anunciar (m'ho va comentar un amic).

Prometo que l'any que ve ho anunciaré amb temps.

Jordi: sobre els tipus de campionats hi ha el problema que la modalitat de tots contra tots (que seria de les mes justes perque a una partida el factor atzar es massa gran) no es pot utilitzar en un campionat que s'ha de realitzar en una tarda (o un dia sencer a tot estirar). He participat en algun campionat amb grups classificatoris pero era en campionats amb poques parelles. Per tant m'inclino més per algun sistema combinat com el que sembla ser que va ser a Vielha pero no se molt bé com era.

GRIJI: ja se que alguns del poble van venir a Vielha a jugar pero no em van aclarir gaire com anava el campionat (bueno essent divendres de Festa Major amb ressaca no m'extranya). Si pots envia'm un e-mail i m'ho expliques una mica (si no es molestia, és clar).


Per acabar, algú ha participat i/o organitzat algun campionat amb pre-donats?? Es que la teoria es molt bonica pero dur-ho a la pràctica...

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 29 set. 2004, 10:18

carlescanes,
la (inútil i inoperant però existent) Federació Catalana del Joc de la Botifarra va organitzar, ja fa anys, tres (si no recordo malament) campionats nacionals. Les semifinals per província i la final (em sembla recordar que 400 parelles) eren amb dats predonats ... complicat d'organitzar però factible.

A nivell més cotidià, el Lleidatà de Barcelona organitza cada any un campionat de 88 parelles on les semifinals (48 parelles) i finals es fan amb dats predonats, tot i que amb un sistema molt poc gratificant pel meu gust.

Els campionats amb dats predonats són ideals amb grups relativament reduïts. Com que hi he jugat setmanalment durant anys et diria que grups de 7 a 9 taules són el tamany adequat. Per tant, dividint el nombre de parelles amb grups de 14 o 18, fer 28 o 36 dats et permet obtenir els millors de cada grup i fer una segona ronda amb aquests. No és una eliminatòria directe perquè tothom juga la primera fase.

Si el què vols és que tothom jugui quant més millor, el sistema suïs és imbatible ... a l'espera que Griji ens expliqui el seu sistema que tots estem desitjant veure.

Apa, tingueu manilles

carlescanes
Contro
Contro
Entrades: 8
Membre des de: 18 set. 2002, 20:41

EntradaAutor: carlescanes » 29 set. 2004, 23:44

DeepButi,
ja se que el sistema suís es imbatible si el que vols es que tothom jugui com més partides millor pero crec que es millor un terme intermig:
- en el sistema d'eliminatories si perds la primera al carrer (cosa que em passa massa sovint) i és clar, si ets de fora no mola gaire.
- en el sistema suís quan n'has perdut 2 o 3 les partides perdent interés ja que no pots aspirar a res.

Sobre el sistema de dats predonats, perdona la meva ignorància però es que no hi he jugat mai, tinc alguns dubtes:
- Quantes mans es juguen per determinar els punts de les parelles?
- Les parelles que s'enfronten són del mateix grup o no? Perque si son del mateix ells també hauran de jugar amb els dats dels contricants i per tant poden saber quins son; i si son de grups diferents els dats han d'anar aparellats perque sino depèn dels dats dels contricants

Tinc un dia una mica espés, potser m'enrollo massa

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 30 set. 2004, 09:08

- en el sistema suís quan n'has perdut 2 o 3 les partides perdent interés ja que no pots aspirar a res.


Això no es del tot cert. En un campionat de sistema suis, lluitas en tot moment per aconseguir un bon lloc a la clasificació. Ja que al final del campionat tens una clasificació de tots els participants al campionat, dle lloc 1er al últim.

Evidentment, que algun moment s'ha de ficar el limit de no poder guanyar el campionat, però sempre pots aspirar a quedar mes amunt posible a la clasificació. I el sistema suis ho fa molt be.

Pots perdre les dos primeres partides, i acavar 6é. (per exemple).

Adeu !

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 30 set. 2004, 09:33

carlescanes,
amb dats predonats es poden fer combinacions de diferents maneres, o sigui que intento explicarte'n una de força complerta a veure si aconsegueixo simplificar-ho.

Tenim per exemple 7 taules amb 14 parelles.
A cada taula es jugaran 4 dats.
Quan s'han jugat els 4 dats, la parella situada a la posició Est-Oest passa a la taula de numero inferior i les cartes que s'han jugat passen a la taula de numero superior.
Això fa que les mateixes cartes les juguin altres jugadors (mai coincideixen cartes i jugadors dues vegades) i que cada parella jugui:
a) contra 7 parelles diferents
b) 28 dats diferents
Al acabar, es comparen les puntuacions obtingudes per les parelles en la mateixa posició, és a dir, acabes amb DUES classificacions, les de les parelles Nord-Sud i les de les parelles Est-Oest.
Normalment les dues classificacions poden fusionar-se en una sola, però si ho fas servir com a primera ronda pots "classificar" els millors Nord-Sud i els millors Est-Oest.

4 dats és ideal perquè fa trumfo una vegada cada jugador, però el sistema funciona exactament igual amb 3 o 5 o qualsevol altre xifra. Com que cada dat és independent, no té cap importància quantes vegades faci trumfos cada jugador, tot i que per qüestions subjectives queda més elegant amb 4 dats.

Si el nombre de taules és parell, has de fer un moviment especial per evitar que coincideixin cartes i jugadors que ja han jugat.

Per tant, el nombre de dats que fas es "nombre de taules" multiplicat per "nombre de dats" que vulguis ...
7 taules * 4 dats -> 28 dats
7 taules * 5 dats -> 35 dats
9 taules * 3 dats -> 27 dats
...
tot depèn del temps de què disposis.

(8 taules o 10 taules les has de contar com 7 o 9 degut al canvi que t'he comentat).

Hi ha altres maneres de fer-ho, per exemple al Lleidatà fan dotze dats amb la mateixa parella tota la sessió. A mi no m'agrada perquè és molt monòton jugar tota l'estona contra la mateixa parella.

Als campionats nacionals es feien algo així com grups de 4 taules i vàries sessions però no recordo exactament com anava.

Apa, tingueu manilles.

Visitant

EntradaAutor: Visitant » 30 set. 2004, 13:07

Hola soy Griji :

Deep, le has explicado el sistema de rotación de manos y parejas, pero otra cuestión es el sistema de puntuación.
Yo jugué los dos campeonatos y medio del Campionat Nacional, de hecho una de las provinciales se jugó en Vielha. El Campeonato Nacional del joc de la Botifarra era excelente, aunque para mi tenía algún punto que se podía mejorar.

En primer lugar, el jugar primero fase comarcal, después fase privincial y por último fase final, y dentro de la fase fina,l la final de los 16 mejores era perfecta. (un fallo pari mi garrafal, fué cuando los que nos clasificamos para la final a 16 del año 99, nos hicieron jugar estilo oriental, cuando todas las partidas anteriores habían sido estilo libre). (Sobre el sistema oriental-occidental no me pronunciaré, por que es una perdida de tiempo y paciencia cuando se habla de campeonatos e nivel nacional).

En segundo lugar el sistema de juego (grupos, parejas y manos), también era correcto.

El sistema de puntuación era ideal, recuerdo que era ...la mejor pareja de la mano(norte-sur) se apuntaba 2 puntos, el máximo, y la pareja peor 1 punto, el resto en proporción a los puntos obtenidos tenía una puntuación entre 1 y 2(con dos decimales). Lo mismo para las parejas que jugaban este-oeste. Esto formando grupos de 8, y jugando 4 manos con cada una de las 7 parejas de tu grupo, da un total de 28 manos, en el caso de la final en el Camp nou. Había 16 grupos y el mejor de cada uno de ellos pasaba a la final a 16, estos 16 finalistas tenían el derecho de pasar directamente al año siguiente a jugar la final nacional.
Final Nacional : 16 finalistas año anterior + 28 parejas de cada una de las 4 provincias. Total 128, perfecto.

Fallo : No se puede dejar nada al azar, si una pareja con una serie de cartas pone botifarra y otra más conservadora pone triunfo, la puntuación varia demasiado. Cada mano se debe jugar con el triunfo que ha puesto la pareja que le tocaba, que más da si tu hubieras puesto otro triunfo diferente, juega con esas cartas e intenta ganar 1 punto más que el resto. Ese para mi era el gran error. Hay otros temas que ya debatiremos más adelante, si interesa, como son los contros y recontros, que para mi por esta regla de tres, únicamnete deben ser informativos.
Para ganar tiempo siempre esta la posibilidad de tener las cartas ya marcadas, en el caso de un Campeonato serio podría estar revisado por un notario. Se ganaría mucho tiempo y muchas explicaciones, y se podrían jugar muchas más manos.

Deep me gustaría saber donde jugais con predonats, y si es un Campeonato?

Hay que tirar adelante el Campeonato Nacional, con la ayuda de esta pagina web tan maravillosa que habeis montado.
Si sabeis el paradero de aquellos organizadores del Campeonato Nacional, proponerselo, eran los mejores sin duda.
Aqui en Vielha siempre tendreis mi colaboración, y probablemente la colaboración de las instituciones.

El sistema suis es muy bonito, todo lo que querais, yo organizé algo parecido entre el sistema suis y las "cartas iguales" y fué muy bien todo, la gente jugó, y el reparto de premios fué para recordar, pero yo lo miro desde mi punto de vista, que es siempre jugar para ganar y no para hacer de comparsa. Cuidado, otra cosa es una trobada amistosa, ahí lo que prima es pasarselo bien lo primero y si ganas pues mejor.

Hay que buscar otro sistema y yo casi lo tengo, he de poner en practica la buti vs piton en el sistema Griji y puede que de resultado.

Aunque sabeis cual sería el mejor Campeonato?, en el que se jugara a 5000 puntos la partida, ahí no habría fallo posible el campeón sería el mejor.

Salud i Maniles.

carlescanes
Contro
Contro
Entrades: 8
Membre des de: 18 set. 2002, 20:41

EntradaAutor: carlescanes » 30 set. 2004, 17:18

Griji, tens tota la raó a l'hora de dir que s'ha de buscar un altre sistema. A veure si ens expliques el teu famós sistema i el podem debatre entre tots.


Torna a “Temes de campionats”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 39 visitants