La BOTIFARRADA

Missatges de campionats ja pasats.
fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

La BOTIFARRADA

EntradaAutor: fritz » 09 maig 2005, 12:01

2ª botifarrada popular de Sant Gregori

LA BOTIFARRADA

- DIA : 18 DE JUNY DEL 2005
- LLOC: AL PAVELLÓ MUNICIPAL DE SANT GREGORI


- campionat de butifarra
- inici a les 10 del mati ( confirmació d’inscripcions una hora abans)
- a les 2 dinar popular amb un variat de botifarres
- a 2/4 de 4 continuació del campionat
- entrega de premis

Preus:
10 euros dinar per persona
20 euros campionat de butifarra per parella
35 euros campionat + dinar per parella
Ingressos al nº de compte 2100-1750-18-0200035279, cal deixar el nom i nick i nº de persones a dinar
Ultim dia d’inscripcions dijous dia 16

Organitza : Secció local ERC
Col.labora: excavacions Reixach, carnisseria Jordi, carnisseria Vilà, carnisseria Estrach, ratafia Russet, banc SabadellAtlántico, la Caixa, fleca Boix, Ajuntament de Sant Gregori.



NORMES DEL CAMPIONAT

-sistema suís
-7 partides a dotze donats o a 121 o 45 minuts
-sistema obligat ( permès carregar cara company amb dues de cavall o dues de sota)
- Hi haurà una parella formada per en Doreamon – A18, són robots d’en Deepbuti, contra aquesta parella es jugara amb dos ordinadors i no serà permès el “ carrego”.
-Màxim 100 parelles.

NORMES DEL CARREGO

Només valdrà carregar cara el company amb dos de sota o dos de cavall, i sempre que sigui la primera jugada d'aquell coll i el sortidor sigui a la esquerra.

1- Amb dos de cavall:
sortida de manilla, NO puc carregar
sortida d'as, puc carregar
sortida de rei, puc carregar
2- Amb dos de sota:
sortida de manilla, NO puc carregar
sortida d'as, puc carregar
sortida de rei, puc carregar
sortida de cavall, puc carregar


Per tots els companys-es que es vulguin quedar a dormir, poden fer-ho al hotel Ultonia de Girona, us faran un descompte, heu de dir que veniu al concurs de butifarra. tlf: 972203850


Per qualsevol dubte: labotifarrada@hotmail.com
fritz l’ha editat per darrera vegada el dia: 10 juny 2005, 21:38, en total s’ha editat 3 vegades.

Quiquet
Barretina
Barretina
Entrades: 165
Membre des de: 18 set. 2002, 15:55

EntradaAutor: Quiquet » 10 maig 2005, 16:47

Alsala manela:
I per que no, com deia el meu cunyat: "no fem que mati el as que jo mi entenc mes".
Independement dels lliures i dels obligats, una norma com aquesta pot fer que al final sigui invalid jugar uns amb els altres.
Sorpren que puristes com tu donin per valid un reglament com aquest.
Resucitan vells exemples, es com si a Girona el basquet es jugues amb sis jugadors i a la resta amb 4, o que els tirs de tres valessin 4 punts, etc. etc.
Les varietats locals son enriquidores, proposen dubtes i poden fer evolucionar el joc, però son aixo, varietats locals, per a poder jugar uns amb els altres, necessariament ens hem de posar d'acord en un reglament comú. Puc entendre la Lliure i la obligada, però caram, caram. En feu un gra massa.
De fet la solucio es sencilla....................... No m'agrada el reglament pos no hi vaig :-)
Si i vaig ja ser amb que em trobare.
Segur que es una putada no poder carregar de cara al company el 11 o la sota quan en tens dos, però aixo forma part del joc. I una pregunta, segur que tonta, per que no puc carregar el 12 si nomes en tinc una altre i per que no si en tinc tres?.
I dit d'una altre manera, mes dura, I per que no juguem lliure i llavors ho podràs fer tot.
En fi de bon rotllo
No nem pas be
:-)

CarlesG
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 19 set. 2002, 14:03

Lliure versus obligada

EntradaAutor: CarlesG » 10 maig 2005, 18:15

Està bé, QQ, que reobris la vella polèmica lliure/obligada.

Els exemples, però ("es com si a Girona el basquet es jugues amb sis jugadors i a la resta amb 4, o que els tirs de tres valessin 4 punts") et perden.

La proposta final ("I per que no juguem lliure i llavors ho podràs fer tot") demostra que els "lliures" no podran entendre mai (encaparrats en que el seu sistema és el millor, com els monàrquics que encara queden respecte de la república, exemple adequat atès qui organitza el campionat) que l'obligat és immensament més adequat a la naturalesa intrínseca del joc de la butifarra, si acceptem dues premisses bàsiques:

1ª. La butifarra és un joc en què l'atzar intervé fonamentalment en el moment de repartir les cartes, pero no després, si es juga d'acord amb uns paràmetres establerts d'acord amb l'experiència i l'estadística. Per tant, és un joc molt "científic".

2ª. La butifarra és un joc de parella; per tant, un dels seus elements essencials és poder "dir" al company el joc que tens. Com que aquí no s'hi valen gestos, és evident que no es pot enganyar al company (malgrat l'inconvenient que suposa no enganyar simultàniament el contrari, però per mi el primer preval sobre el segon).

Partint d'aquestes premisses, és indubtable que el millor sistema (en la meva humil opinió) es l'obligat amb possibilitat de carregar de cara al company. Els que no les acceptin, que segueixin jugant lliure i tots amics.

Les normes que proposa l'amic Fritz sens dubte són més complexes que l'obligat pur o el lliure pur que juguem al butinet (i per tant qui no es vegi capaç d'entendre-les o complir-les pot acceptar la teva suggerència: " No m'agrada el reglament pos no hi vaig"). Intenten evitar els inconvenients de l'obligat pur i dur. Com totes les normes, són discutibles i millorables, però la seva existència, com en qualsevol àmbit de la societat, són necessàries.

Anticipant-me al Fritz, contesto la teva pregunta: "per que no puc carregar el 12 si nomes en tinc una altre i per que no si en tinc tres?." Molt senzill, encara que això més que una "norma" és una elemental consideració per qualsevol jugador mitjà: si tens dos o tres de rei i et surten d'as, si un altre jugador posa la manilla quedaràs ferm de rei. Així de clar (llevat que no consideris rellevant el fet de quedar ferm d'un pal, fins i tot amb el risc que et fallin).

Estic segur que la doble butifarrada (de joc i de menjar) de Sant Gregori serà un gran èxit, fins i tot pels hipertensos, i que de la mateixa manera que els "obligats" ens avenim a jugar esportivament partides lliures, els "lliures" seran benvinguts i acollits cordialment (i si bé algun monàrquic també, malgrat que l'organitzador sigui ERC).

CarlesG

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 10 maig 2005, 19:50

Bones QQ,
Estimat company, jo no sé on veus tu la dificultat de les normes, ara bé, si realment no les entens jo mateix et convido a venir a Sant Gregori i et garantitzo que les entendras i no tindras cap problema.

En Carles s'ha près la molèstia de contestar-te la jugada de carregar el rei (gràcies Carles) peró jo seré bastant més concís, no pots carregar el rei perquè les normes diuen que només es podrà carregar el cavall i la sota.

No sé si tens idea del que costa organitzar un acte com el del dia 18, tampoc és problema teu de fet, peró jo sí, i francament tinc massa feina com per perdre el temps en coses d'aquestes, si et sembla que el carrego és motiu perquè no vinguis tu mateix, si al contrari, vols passar una molt bona estona i probar les delicioses botifarres que ens preparen els carnissers del poble seràs benvingut.


De molt bon rotllo!

Quiquet
Barretina
Barretina
Entrades: 165
Membre des de: 18 set. 2002, 15:55

EntradaAutor: Quiquet » 10 maig 2005, 20:02

Benvolgut CarlesG
Ja hi som, jejejejejej.
Jo no parlo de lliure u obligada, sino de la mateixa obligada, I no parlo de jugar be o malament, nomes em faltaria aixo................ amb lo malament que jugo...........................
Jo parlo de reglaments, de normes i aquestes no tenen res a veure amb el jugar be o malament. En tot cas jugaràs be o malament a dins de unes normes i aquestes en cap cas han de contemplar les jugades pensant en quina es la millor.
Si una cosa ens critican precisament els lliures i no deixen de tenir raó es el "carrego" i les diferents maneres de entendre-ho, de ben segur en Deep i posara cullerada...................,
Jo estic d'acord amb el que dius, en tan en quan a estrategia de joc, però no n'estic en absolut en tan en quan a reglaments.
Si fem que l'obligada es jugui, en Campionat, amb tantes variants com hi han, farem un fotut favor a la Butifarra, es una opinio clar.
Mira en el Bar i a casa teva juga com vulguis. Però segons la meva opinio amb dos variants n'hi ha prou. O tirem la petita o no la tirem i si ens agradaria mes poder fer una altre jugada pos juguem a un altre joc.
Encara em ve al cap la meva sogra jugant al Continental amb 30 comodins per que li agradaba mes, en fi........................
[b]I per suposat que li dessitjo amb en fritz un gran exit a la seva trobada, s'ho mereix...................................
Tots a Sant Gregori, [/b]

però aixo no es excusa per a no dir la meva opinio
:-)

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 11 maig 2005, 00:38

Bones,
No és la trobada d'en fritz, és un campionat organitza't per molta més gent. Us hi esperem a tots.

animal
Recontro
Recontro
Entrades: 40
Membre des de: 18 set. 2002, 23:43

EntradaAutor: animal » 13 maig 2005, 20:06

Perdoneu si m'equivoco però em sembla que encara ningú ha proposat una variant de la obligada que és simple de definir i aplicar al mateix temps que permet carregar. Es tracta senzillament de permetre jugar "lliure" només les cartes amb punts. Pert tant, surti del que surti qui obra la bassa, segons aquesta norma si tens una carta amb punts la pots tirar. Només una idea ok?

Animal

pd. per cert, continuo bucant algú desaparellat per fer campionats.

baby
Barretina
Barretina
Entrades: 259
Membre des de: 05 oct. 2002, 14:35

EntradaAutor: baby » 16 maig 2005, 13:30

Biennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
Això s'assembla cada cop més al lliure ji ji ji veig q per les teves terres fritz ja començeu a entendre q el lliure no és "enganyar" sino intentar salvar punts q d'antuvi ja els tenim perduts (la sortida de manilla anira seguida de la de as...) Evidentment jo al lliure si les cartes son blankes tiro sempre la petita, es de calaix, i un 8 a vegades pot ser molt poderós. Son les cartes amb punts les q he d'intentar salvar.
Weno weno........ els pastorassos cada cop em cauen més i més bé :)
i ke consti que jo "al campi del fritz" ( je je je) m'hi apuntava = obligat, lliure o "casi lliure".
Serà un plaer fer una visita a les terres gironines, i fer-vos un muas a tots!!!!!
Fins aviat!!!!

baby

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 17 maig 2005, 13:07

Alsamanela com anem ,aqui hi ha marro ,Fritz company que estiguis orgullòs de la manera de jugar el teu poble , ho entenc, pero no hem d'ésser tant extrictes home, que en el fons lo que ens agrada es la polèmica (per cert tu també es part participe d'aquesta polèmica) , i no em diras que les regles de Sant Gregori no són propesses a aquesta polèmica, ja que es una manera de jugar diferent, diferent fins i tot al carrego que jo he après dels avis del meu poble, però d'aqui a dir que es una manera de jugar tant complexe hi ha un abisme no deixa una manera diferent de jugar a la botifarra.això es tot

apa siau
Psc

Jordi
Site Admin
Entrades: 142
Membre des de: 15 set. 2002, 23:47

EntradaAutor: Jordi » 19 maig 2005, 17:55

Temps feia que no em pasava pels foros i mireu avui m'ha picat la curiositat i llegint llegint me trobat amb aquest campionat, felicitats fritz i cia per l'organitzacio, pero no crec que puga vindre estare d'examens pero be al que anavam una polemica de com s'ha de jugar la tentacio de posar-hi cullerada ( inclus fer-hi sang ) es molt gran, despres de molt llegir pero he decidit no entrar-hi ( m'estare tornant moderat? sera l'edat? ) nomes dire citant al meu amic Obelix " Que en son de boixos estos orientals"

Jordi

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 30 maig 2005, 18:21

Bones,
Hem sortit al diari, Fes clic aqui

betzi
Contro
Contro
Entrades: 21
Membre des de: 29 gen. 2003, 21:22

Butifarrada

EntradaAutor: betzi » 01 juny 2005, 08:32

HOla Fritzzz :D

:D :D Aixxx aixx amb tantes normes me les hauré d´estudiar.... ja dic jo que aquí Girona aneu al revés i esteu fets uns pastorets (jajajajaaj es broma ehhh :twisted: ).......(Per cer tens algun manual??... :shock: )
Ens veiemmmmmmmm....fins el 18 smuakssssss i moltes menilletesss!!!!

Betzi

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 01 juny 2005, 16:57

Bones,
Apa Betzi reina, encara no t'ha ensenyat el teu pastor com es juga a la butifarra? necessites un manual? juer quin patoràs esta fet... en fí, vist "lo vist" no pateixis, he decidit que hi haurà un cartell ben gros amb unes normes ben "xules" que fins i tot els que veniu de les terres de ponent podreu entendre :twisted:

Ah per cert, els que sigueu de la zona de Girona el dilluns dia 6 de 21 a 22 hores faran una entrevista a la radio a un servidor i a en Deep, per parlar del campionat, es veu que fa gràcia que vinguin a jugar robots, o ara no sé si és por, de que guanyin clar!

Radio Sant gregori 107.9 FM

A reveure! fins el dia 18, us esperem a tots!

CarlesG
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 19 set. 2002, 14:03

EntradaAutor: CarlesG » 02 juny 2005, 10:39

Ja heu pensat què passarà si els robots guanyen un pernil?

(Suggerència: els doneu un pernil virtual, i el de veritat ens el mengem nosaltres per berenar).

morfeo
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 18 set. 2002, 18:02

EntradaAutor: morfeo » 02 juny 2005, 16:16

:wink: Jo voto a favor de la sugerencia del CarlesG

:roll: 8)


Torna a “Temes de campionats”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 41 visitants