De Manilla no sortiràs ...

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
Gort
Barretina
Barretina
Entrades: 178
Membre des de: 11 nov. 2002, 10:50

De Manilla no sortiràs ...

EntradaAutor: Gort » 23 jul. 2007, 19:07

Prefereixo obrir un post nou que no embolicar la troca en un altre. De tota manera, consulteu aquí per una primera opinió d'abril74.

La seva és una resposta a la meva frase provocadora i exagerada de "La sortida de Manilla amb Manilla-Rei és probablement la pitjor jugada de la botifarra".
Voluntàriament provocadora i exagerada m'atreveixo a dir :P, precisament per suscitar el debat.

A veure si consegueixo explicarme que no és fàcil perquè és més un tema de concepte que de jugada en sí.

Primer un anàlisi simple de la jugada, no pretenc pas ser exhaustiu ni convèncer cap expert, només és per ajudar en l'explicació.

Com en els problemes de bridge, suposarem sempre que nosaltres estem a Sud.

Si l'As és a Oest: jugada dolenta. Perdem la possibilitat d'agafar l'As o com a mínim de la figura que Oest gastarà per defensarlo. Perdem també la possibilitat d'abarrotar (que farem o no en funció de ple d'altres coses, només dic que perdem la possibilitat).

Si l'As és a Est: jugada dolenta. Cap perfectament la possibilitat que Est el defensi i en aquest cas abarrotarem sempre. Sempre? Sí, sempre. Encara que sapiguem que Oest té semi. La diferència entre Manilla i Rei són només dos punts, si no abarrotem, l'As donarà un descart; si ho fem Oest s'haurà de gastar un trumfo. Entre un descart o gastar un trumfo hi ha segur més de dos punts de diferència. I encara quedarà l'As en perill per la tercera basa.

Si l'As és a Nord (el company) i no hi ha semifallo: jugada neutre. Ni bona ni dolenta, en qualsevol cas passen dues basses, tant si ens la fem de cara com si defensa l'As el company.

Si l'As és a Nord i hi ha semifallo: jugada bona. Es salven 4 punts que d'altra manera perdem.

Resumint, un 66% de casos dolents, un ... no sé, el què volgueu ... un 15% neutres i un 18% bons (o 10% neutres i 24% bons, és igual).

Per descontat, tot això cal matitzar-ho, si en portem 6 no és el mateix que si en portem 4. Si han fet directes o ha contrat el company etc etc ... només estic parlant així en genèric.

Per el contrari si no ens encarem la Manilla, tal com he intentat explicar altres vegades, dominem el pal. Tenim opcions d'abarrotar o no segons com vagi, agafarem alguna figura si els contraris defensen l'As ... en definitiva, som mestres d'un pal i els contraris veuen limitades les seves accions.

Ara si us plau, poseu-vos en el lloc de la gent que comença, dels que n'han aprés al ButiNET i que dia sí dia també algú els fot pels morros el refrany de marres "De Manilla no sortiràs si no tens Rei o As".
Què pensen?
Doncs que sortir de Manilla amb Manilla-Rei és una bona jugada recomanada pels experts i la sabiduria popular. Que és una bona jugada sense condicionants. I la posen en el seu "llibre de sortides". I cada vegada que ténen Manilla-Rei surten de Manilla tot cofois perquè estan fent una bona jugada.

Doncs no. No és una bona jugada. És una jugada que a vegades cal fer. Que si no tenim res més per fer i la resta són dolentes es pot considerar. Però és una jugada que ha d'estar avall en la llista de prioritats. És una jugada que està per darrera d'altres.

Veieu per on vaig?

Entre explicar a algú
* Fes-te una Manilla de cara. Jugues amb una probabilitat del 20% de que sigui una bona jugada, totalment a l'atzar i sense consideracions tàctiques de cap classe.
o explicar-li
* Tens el domini, exercita'l i no el regalis mentre puguis mantenir-lo.
crec que hi ha una diferència qualitativa important. En un cas expliques un concepte de joc i en l'altre no aportes res a la comprensió de la botifarra.

Algo així ... no sé si s'entén.

Per descontat que no és la pitjor jugada de la botifarra :roll:, només estic intentant posar-la al seu lloc: poc prioritaria.

Apa, tingueu manilles.

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 23 jul. 2007, 21:32

Totalment d'acord Gort.
Ara caldria establir quan és ben jugat i quan no. O millor dit: en quina situació és avantatjós fer-te una manilla de cara, amb manilla rei?

Suposo que parlem sempre i, per començar, només de primera sortida. Almenys en el meu cas només utilitzo aquesta sortida com a darrera opció. Això és:

Trumfos directes: No tinc as, ni rei, ni cavall defensable, en tinc 5 o més de manilla rei d'un coll en sortiré. Per dalt sempre i tornar-hi.

Trumfos delegats: Ídem. En aquest cas peró, si tinc sortida de falsa amb dos de rei la faré abans que manilla de cara.



Gort ha escrit:Per el contrari si no ens encarem la Manilla, tal com he intentat explicar altres vegades, dominem el pal.


Pel fet d'encarar-te una manilla no vol dir que perdis el domini del pal. El que perds clarament és la posibilitat de fer el ganxo a l'as. Si ho fem com a mínim amb cinc (amb quatre és un pèsima jugada) només en queden set a situar, si el primer cop en serveixen tots ja només queden quatre cartes, si jugues obligat és relativament fàcil situar-les. I casi segur que algun falla. Si és perillós repetir pal deixes una base bona als contraris peró el company sap que n'aguantes base. Repeteixo peró, estem d'acord que sempre serà la jugada menys dolenta a fer.

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 24 jul. 2007, 02:41

...
abril74 l’ha editat per darrera vegada el dia: 27 ago. 2008, 01:28, en total s’ha editat 1 vegada.

rimbombante
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 77
Membre des de: 28 oct. 2003, 18:44

EntradaAutor: rimbombante » 24 jul. 2007, 20:24

Salut a tothom!

Excel·lents, propedèutics i didactics Gort, fritz i abril74. Hasta una ment tan obtusa com la meva us ha entès!

Fora dels debats tècnics, continuo amb la meva xafarderia crònica: abril74, si et ve de gust contestar, quina és aquesta misteriosa àrea geogràfica tan reduïda a la qual et refereixes quan parles dels avis que mimen les sotes i que de vegades fan caixa i punts cap a casa?

Una abraçada.
josep (rimbombante)

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 25 jul. 2007, 03:11

...


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 45 visitants

cron