el contrari fa directe de que sortiras?

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

el contrari fa directe de que sortiras?

EntradaAutor: txemapenta » 07 set. 2007, 20:30

El altre dia s'estavan discutin com crios al general.I vai ficar llenya al foc pues era una jugada interesant..........Sud fa directes basto,Est ha de sortir????Porta a la ma 4 espasas de 9 blancas, 4 copas de 9 blancas, dos trunfos blancs i 2 ors de as cinc.
Primer opineu lo que fariau, i després os contaré lo que es va fer i lo que hagués fet jo..........., si voleu també os puc contar les animaladas que es van dir al general critican a est de com va jugar, que son més bestias encara de lo que va fer est, per mi dolenta jugada...........ale, anims fotem llenya als forums que l'estiu s'acava..........

peach
Barretina
Barretina
Entrades: 381
Membre des de: 27 juny 2004, 21:12

EntradaAutor: peach » 07 set. 2007, 23:58

... ho diré fluixet (per si de cas)

jo surtiria de bastos

:P


abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 08 set. 2007, 17:32

...
abril74 l’ha editat per darrera vegada el dia: 27 ago. 2008, 01:32, en total s’ha editat 1 vegada.

Gort
Barretina
Barretina
Entrades: 178
Membre des de: 11 nov. 2002, 10:50

EntradaAutor: Gort » 09 set. 2007, 13:52

Descarto sortir de manilla. Si el company et dona l'As, el probable rei dels contraris pot donar un descart. I ademés un problema afegit: has de tornar a sortir! :? L'altre manilla? Ja regales el control de dos pals. Repetir pal? Com donis un descart començaras a suar.

Personalment no hi crec en arrastrar contra el que fa trumfo directe. Li fas el joc que més li convé. Tant si Oest té la manilla com si no, li aclareixes el joc i facilites la vida.

Tinguent present que facis els que facis depens absolutament de l'atzar de com estan posades les cartes i per tant si surt bé seras un geni però si surt malament et diran que ets un animal :lol: ... jo sortiré d'As d'oro.
Si el company porta la Manilla perdrem la segona basa, però és menys probable que sigui el semifallo/fallo d'Oest. Si porta el Rei li salves i en qualsevol cas és un As més aviat en precari.

Tingueu manilles.

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 10 set. 2007, 02:19

5 d'oro. Amb el joc que té est el que més li convé és que entri oest i si aquest no té la manilla d'oro no sé pas com entrarà.


Si oest té la manilla, repeteix coll i faig base, em faré una manilla, si no me la fallen em faré l'altre i si tampoc me la fallen demanaré una cervesa a la barra per celebrar que he fet tots els punts que porto. La raó? El mètode que utilitzo diu que sobretot a trumfos directes dels contraris és bo defensar-se sempre el joc quan entres i no tornar el pal al company. Per tant, si a sortida meva de 5 d'oros el company em torna la jugada segur que no té as defensable, no cal anar a buscar res més.

Les posibilitats que s'obren si oest no té la manilla d'oro són semblants sortint d'as que sortint, en aquest cas, de 5. A favor hi ha la posibilitat de que si nord té la manilla (a trumfos directes no s'abarrota) as defensat:
- Si sud té la manilla és el mateix sortir de 5 que d'as ja que tot
dependrà d'on estigui situat el rei.
- Si sud té manilla rei és sens dubte la pitjor jugada peró en tot cas sor-
tint d'as no la millores, com si diguéssim.

La sortida de trumfo de cares al que fa directes em sembla una mala jugada, només la faria de rei sol o dos de rei.



Gort,
No sé com ni quan, peró t'haig de reprogramar, com sigui. La primera sortida és, amb diferència, la jugada més important a fer i, no pot ser que vulguin dir coses diferents. Ja sé que la culpa és de l'amo, que t'obliga a utilitzar estratègia d'as. Peró collons, almenys que només t'obligui a utilitzar-la quan tens el rei.

peach
Barretina
Barretina
Entrades: 381
Membre des de: 27 juny 2004, 21:12

EntradaAutor: peach » 10 set. 2007, 11:42



...doncs jo no arribo a tant... si no faig el q s'espera q faci -q evidetment no es sortir de trunfo...- el meu company sap q estic en situació nefasta per obrir pal per:

a) q tinc manis sense as
b) q tinc un as mal protegit amb una o dos blanques petitones

Com si obro pal penso q és pito pito gorgorito, i si jo no tinc trunfos el meu company ha de tindre... doncs.... fins i tot amb una mica de sort li carregaré l'as així q pugi..

... Bé sempre queda l'opció

c) q se m'ha anat la olla...

:oops:

txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

EntradaAutor: txemapenta » 10 set. 2007, 19:43

jo estic totalment amb el fritz. 5 de oro.Encara que pot passar qualsevol desastre i perdre també lo demés (tot depen de com estiguin colocades) crec que es la opció menys dolenta.Per un servidor surtir de cara al trunfo es una jugada que només la contemplaré amb rei solet, pero aixi
í encara no sé.........perque si nord fa directe i est es el que surt al arrastrar si el que fa directe te collada(que es molt posible) i sud li senyala ors el as de or estará perdut igualment amb el perill de que també tingui sud collada llargai puguem perdre els altres 9s que ens quedan......
La logica diu que si jo només porto 2 ors si la manilla de ors está a les mans de sud aquet en porti varies i si men fa unes quantes a mi acompanyan l'as no tingui pebrots d'abarrotar pensan que pot ser el fallo del company que ha fet directe.El desastre es pot liar quan trovis a sud un munt de ors i al que fa directe 2 de 9 peró, per mí, les altres posiblitats encara son pitjors..........
Si el 9 de oro el te el meu company i hem torna al or, de totas formas, em tornaré a trovar igual i sirá el mument de jugarme els 2 9s consecutivament, aixó si, a pito pito creuan els dits perque no pasí cap desastre.(si surts dún i tel falla directe al no tindrel apoyat et poden fotre l'altre).
Ostras, no recordo qui ha comentat.............sortir de as de ors es molt bestia, pero per gustos colors.....
Encara que havia al general bestiadas més grans encara com sortir per sota manilla...
Ale besitos........i quan trobeu jocs complicats de jugar comenteulos sis plau, a veure si per fi n'aprenem.

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 10 set. 2007, 23:20

...
abril74 l’ha editat per darrera vegada el dia: 27 ago. 2008, 01:32, en total s’ha editat 1 vegada.

peach
Barretina
Barretina
Entrades: 381
Membre des de: 27 juny 2004, 21:12

EntradaAutor: peach » 11 set. 2007, 01:32



... continuo pensant q sortiré arrastrant... si han cantat directes, amb el joc q jo port trobo altament improbable q el meu company tingui la manilla d'oros...


plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 11 set. 2007, 14:19

txemapenta ha escrit:Ostras, no recordo qui ha comentat.............sortir de as de ors es molt bestia, pero per gustos colors.....
Encara que havia al general bestiadas més grans encara com sortir per sota manilla...


I jo hem pregunto: Tan difícil es donar les opinions propies, sense descualificar menysprean les opinions el.lienes??????. Es increiblement bonic, pero la botifarra només es un joc!!!!!

apa, manilles.... i tolerància!!!

txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

EntradaAutor: txemapenta » 11 set. 2007, 18:41

estimada peach, potser no me explicat be, nos tracta de si surto de 5 de ors trobarli el 9 al meu company (ojalá) sino de que si el te a la meva dreta com fa directes no avarroti..............
Plana, jo dien que una jugada em sembla molt bestia hu trobas com que desqualifico al que la comenta??????????? Juas

peach
Barretina
Barretina
Entrades: 381
Membre des de: 27 juny 2004, 21:12

EntradaAutor: peach » 11 set. 2007, 19:46




... sí, sí penta... si ja ho entenc... però com hi ha mans desgràciades.... jo de trunfo i q es vegi el joc...

(els meus compis de butis son molt compensius amb mi ....)

:P


fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 11 set. 2007, 22:46

txemapenta ha escrit:5 de oro.Encara que pot passar qualsevol desastre i perdre també lo demés (tot depen de com estiguin colocades) crec que es la opció menys dolenta.



Clar, peró el risc hi és sempre, sigui quina sigui la jugada escollida. Fins i tot si es tria la jugada més assenyada (per no dir la més poruca) que seria fer-se una manilla a l'atzar, si passa fer-se l'altre i depen quina carta serveixin tant els contraris com el company decidir quin coll repetir. Hi ha la possibilitat que et fallin la primera manilla directa i ho perdis tot.

Estic d'acord que és la opció menys dolenta ja que amb aquest joc és imposible fer "una bona jugada".

txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

EntradaAutor: txemapenta » 12 set. 2007, 02:28

Abril volia comentarte una coseta:Estic d'acord amb tu en que una de les coses que ens van ensenyar de petits quan comensavam a jugar a la butifarra era que no es podia defensar un as amb una carta sola a la vora pero, estic amb fritz, que a cops s'han de pendre decisions i fer lo que no tens ganas i si tu miras fredament les posiblitats de que la jugada et sorti be son més a que no....m'explico..........Et surtira bé sempre i quan el 9 de ors el tingui el teu company(logicament) i quan el tingui el rival que no ha cantat directe.pues tu saps que el 90 per cent dels jugadors no avarrotan una manilla a directes del company......calculat per sobre 66% contra 33%( o 2 contra 1)..........si arrastras pots fotre al company al mitg i més a més si el 9 el te el de la teva dreta et sortiran de 6 quan assenyalin pal i tel acribillaran.............Oblidemnos una mica dels manuals, que serveixen molt quan comensas a jugar, i guiemnos una mica per la intuició i la experiensia.
:lol:

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 12 set. 2007, 19:03

...
abril74 l’ha editat per darrera vegada el dia: 27 ago. 2008, 01:32, en total s’ha editat 1 vegada.


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Bing [Bot] i 15 visitants

cron