Mal perdre i poca educació..

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
PEIXET
Contro
Contro
Entrades: 26
Membre des de: 04 maig 2004, 22:15

Mal perdre i poca educació..

EntradaAutor: PEIXET » 22 abr. 2008, 23:56

L´altre dia, em va passar una situació una mica desagradable a un campionat. Sisena i última ronda, jugàvem per aconseguir una bona classificació, quatre guanyades i una perduda. Abans de començar, em varen comentar que estigués al tanto amb la parella que ens varen tocar. Li ho vaig preguntar a una persona de la meua confiança i em va aconsellar que vigilés.. (vist el vist, la veritat, no vaig notar res raro amb el seu joc, ni res que se li paregués).

La partida comença i ens veiem, la veritat, boníssim. En pocs dats, ens posem uns 70 (i pico)-0. Entre ells, des d´un principi es nota que la situació està tensa, un dels dos no para de fer crítiques al joc de la seua parella: comenta amb una persona que estava mirant “te’n recordes el que t’he dit abans?està passant..?”, al seu company “si a més que ho agafen tot, perque ho agafen tot, jugues així..”… Ja s´ho faran, em deia jo.

Cinquena partida: oest delega, est or, jo bé, la meua companya contra. (i est diu: ala venga contra!) M´agafa amb semi d´or de 8, 7-8 de basto, quatre espases de manilla-7 i petites, i 5 bastos de manilla 8 i petites!!. Arrastre de 8, est no mata, nord cavall d´or, oest manilla d´or. Surt de 8 d´espasa, jo manilla.. est diu.. “contra aquí, i manilla l´altre!”, est espasa petita i nord, rei de copa. Jugada discutible i conservadora, jugue manilla de copa…est: Dos manilles i contra el company!??.. jo mut en la partida, i la meua companya li diu.. “espera i quan acabem ja veuràs el que tinc”.. Serveix copa est, cavall de copa nord, i copa petita oest. Jugue vuit de basto, est as de basto, nord manilla, oest basto petit… I.. fí de la partida! Est tira les cartes en un montó, entre crits..
-“Home va, si agafe jo aquestes dos manilles encara corre”.. diu est
-“La d´espasa la perdràs, no veus que té fallo rodó?” li dic.
Resulta que la meua companya tenia, 5 triunfos d´as, rei, cavall i dos petites, fallo a espasa, quatre copes de rei cavall, i tres bastos de manilla, rei, cavall.. vamos!, que si no contra, el que m´enfade sóc jo..! :lol: Si això no ho veu la persona aquesta, la millor conclusió que puc treure és que serà el que siga, però de jugar a la butifarra, més aviat poquet..

No em queda més remei que dir-li que és una maleducada per no acabar la partida, i per insinuar que fem trampes..

Em contesta que “Si ja en tens prou, estic en el dret de tirar les cartes”.. Segons el meu comptes, (9+8+10..= 27 tantos tenim!!).. I li vaig contestar que “jo també en dir-te que ets una persona maleducada per tot el que ha fet”…. I bla bla bla..

Pot ser, i com després algú que va jugar contra ells, “cree el ladrón que todos son de su condición” (jo, la veritat, no vaig notar absolutament res, tampoc donaren les cartes oportunitat), però, pot ser, tots hem de reflexionar. És desagradable jugar així.. no sé si és culpa dels pernils, o que, però per mi com si no hi han premis.. Qui em coneix sap que m´agrada jugar a aquest joc i res més, amb bo és més divertit :lol: però si es perd i es juga el millor que pots, que més vols?

“Moraleja”: encara que siga una dita popular, “és tan important saber guanyar, com saber pedre”, i abans d’acusar a ningú de res, millor esperar-se a veure les cartes i analitzar si hi ha trellat en les jugades… Si em de jugar sospitant de tot, uf.. millor deixem de jugar, almenys jo pense em tornaré boig.. Amb lo bonic que és difrutar del joc..!

Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 39 visitants