Quin descard feriu ?????

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
alex_g7
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 65
Membre des de: 18 set. 2002, 21:42

Quin descard feriu ?????

EntradaAutor: alex_g7 » 19 set. 2002, 09:50

Fa buti el company ,tu tens 3 espases de 12-11 ,5 copes de 11-10 ,3 oros de manilla 7-4 ,1 basto petit.
La partida comença en que els altres tiren bastos,es fan la manilla ,i li torna el basto,tu havent tirat el primer basto ja no t'en queden mes.
Quin es es teu descard :Copes es el teu pal,pero d'oros tens la manilla ,i d'espases l'aguantes amb 3 de 12-11 ,pero li has d'indidicar al company alguna cosa ?????que feriu ,apa valents del butinet ......
alex_g7 l’ha editat per darrera vegada el dia: 19 set. 2002, 13:00, en total s’ha editat 3 vegades.

IsidreG

Quin descard feriu ?????

EntradaAutor: IsidreG » 19 set. 2002, 11:48

alex_g7, jo ho tindría bastant clar, em descartería de la copa, ja que a l'espasa aguanto pal i l'oro no em puc descartar perque enganyería el company, a més a més descarta-me de la copa segueixo aguantant pal.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 19 set. 2002, 12:10

isidre, la primera ma s'han tirat copes, per tant ja no tens la copa per tirar.

Jo em descartaria de un oros baix.
Suposem que fem descarts negatius, estic enganyant al company, però tant la espasa com la copa son posibles pals "ferms".

Es complicada la botifarra :-)
:mrgreen:

Isidre
Contro
Contro
Entrades: 8
Membre des de: 19 set. 2002, 11:20

EntradaAutor: Isidre » 19 set. 2002, 12:22

Carles, perdona pero la pregunat del alex m'ha fet comfondre, ya que son 5 bostos els que tens i semi a la copa per lo tant em descarteria del basto més petit, les raons les mateixes. :lol:

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 19 set. 2002, 12:38

No et tinc que perdonar de res :-)

A veure, però no hi estic d'acord. Si et descartes de bastos, estàs enganyant al company, ja que es el teu pal llarg.
(ni que sigui de 11).

Si un es guarda la copa i es descarta de el oro. Quan s'hagin jugat dos mans de copes, tindrem el 9 d'oros per recuperar la ma, i fer-nos 2 o 3 mans de copes. Donar-li descarts al comapny, i despres ja s'ho farà ell.
A tu t'interesa que es juguin els copes, perque al agafaral ma amb el oros, fer les 2 o 3 de copes que et quedin fermes a la ma.

:-)
Carles l’ha editat per darrera vegada el dia: 19 set. 2002, 13:05, en total s’ha editat 1 vegada.

Isidre
Contro
Contro
Entrades: 8
Membre des de: 19 set. 2002, 11:20

EntradaAutor: Isidre » 19 set. 2002, 12:55

Carles;

Tens raó pero em de pensar que la butifarra la ha posat el company, es a dir em de saber les cartes del company per seguir-li el joc, si ens descartem d'oros el que fem es enganyar al company, ja que no vindrà al oro.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 19 set. 2002, 13:08

Isidre:
Si el meu company ha tocat botifarra, i no te 9 de bastos ni as de bastos (ja s'han jugat), al tenir jo el 9 de oros, presuposo que te 9 e espases i el 9 de copes.
Si em descarto de copes l'enganyo que es el meu pal llarg.
Entre el Company i jo tindrem la copa (ell la ferma, i jo quantitat), i el oros jo per matar agafar ma i tornar a la copa o a l'espasa que tambe la te el company.

Isidre
Contro
Contro
Entrades: 8
Membre des de: 19 set. 2002, 11:20

EntradaAutor: Isidre » 19 set. 2002, 13:14

Carles;

Es clar, pero el que m'exposes son suposicions, i també haig de donar-te la raó, pero continuo dient que en el basto, seguixo aguantant bassa, la pregunta seria:

Si l'altre parella mata de 9, torna la copa i tenen l'as, i tornen a sortir de copa, de que et descartes. :wink:

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 19 set. 2002, 13:26

M'ho pensaria molt.

Posiblement deixaria el 9 d'oros sol.

El bastos es meu i del meu company.
La espasa espero que del meu company, per algo ha fet buti.
L'oros no està clar.

Amb la jugada que tu dius, si et descartes de bastos, i et quedes amb l'oros, i no el te el company que ????

Jo me la jugaria :-)

Pepma
Recontro
Recontro
Entrades: 37
Membre des de: 18 set. 2002, 21:48

perdoneu que m0hi fiqui

EntradaAutor: Pepma » 19 set. 2002, 17:39

Em sembla que us confoneu amb el pal.

L'alex parla de semifallo de basto i 5 copes,vosaltres veig que
ho dieu al reves,però suposo que les conclusions son iguals
al final.

La meva opinió es marxar de tota la copa,i si fan moltes bases
en bastu,em quedaré sota i cavall de copa i marxare primer de l'espasa petita que no val punts,i després de l'oro petit.

Però l'Oro sempre l'últim descart per marcar el joc, ja que és la meva entrada.

Visitant

Re: Quin descard feriu ?????

EntradaAutor: Visitant » 19 set. 2002, 20:25

alex_g7 ha escrit:Fa buti el company ,tu tens 3 espases de 12-11 ,5 copes de 11-10 ,3 oros de manilla 7-4 ,1 basto petit.
La partida comença en que els altres tiren bastos,es fan la manilla ,i li torna el basto,tu havent tirat el primer basto ja no t'en queden mes.
Quin es es teu descard :Copes es el teu pal,pero d'oros tens la manilla ,i d'espases l'aguantes amb 3 de 12-11 ,pero li has d'indidicar al company alguna cosa ?????que feriu ,apa valents del butinet ......


Alez gt, em sembla que la cosa està fora de dubtes, si tu tens tres espases de 12-11, no pots marxar-ne de cap, tens el 9 d'oro que li has de senyalar al company, pre tant has de marxar de la copa, i encara més si el teu company fa butifarra, tu has de marcar-li els pals n pots fer alguna cosa, no el pal llarg, i aquest son l'espasa i l'oro, per tant, el descart es de copa SEMPRE

Masos
Barretina
Barretina
Entrades: 210
Membre des de: 16 set. 2002, 23:40

EntradaAutor: Masos » 19 set. 2002, 21:28

Jo estic convençuda que el Carles i l'Isidre ha agafat un cap de corda de cuidado................jeejeje.
jo m'en aniria de la copa, aixi em queden els altres palo i no cal oblidar que és el company el que ha cantat buti........per lo tant, deu tenir una mica de tot; en quant a lo d'enganyarlo...........tiris lo que tiris l'estas enganyant o sigui que millor tirar copa que en tens molta. :D

Pepma
Recontro
Recontro
Entrades: 37
Membre des de: 18 set. 2002, 21:48

EntradaAutor: Pepma » 20 set. 2002, 09:13

Masos!! si ets Mossa!!

Colta això de que tiris el que tiris l'enganyes no és cert eh!!!

Un se'n va dels pals per ordre del que no vol al que vol.
Per tant si marxes de copa i espasa marques que si tens algo
es oro, i per tant no enganyes pas ja que tens el 9.

Jordi
Site Admin
Entrades: 142
Membre des de: 15 set. 2002, 23:47

EntradaAutor: Jordi » 20 set. 2002, 17:31

Alex no dones suficient informacio, buti directa o pasada , kom esta el marcador, si suposo ke la butifarra es directa i no condicionada pel marcador i si per les cartes del basto he de suposar ke el company no el para, el company te segur l'as d'oro i les manilles restants en akest cas puc jugar conservador i fer un descart a la copa on 5 de cavall son complexes de materialitzar o be arriscar i descartar oro per intentar ke en busqui als pals de figura o si ell te manilla i as puc acabar fent forces basses si vaig a per totes descart de oro el 1er i espassa el segon de la petita si el company te dues de les 3 majors a la copa em deixar el pal lliure i la manilla de oro em dona entrada a 3 basses de copa

Chema
Contro
Contro
Entrades: 17
Membre des de: 20 set. 2002, 01:07

Re: Quin descard feriu ?????

EntradaAutor: Chema » 10 oct. 2002, 23:30

alex_g7 ha escrit:Fa buti el company ,tu tens 3 espases de 12-11 ,5 copes de 11-10 ,3 oros de manilla 7-4 ,1 basto petit.
La partida comença en que els altres tiren bastos,es fan la manilla ,i li torna el basto,tu havent tirat el primer basto ja no t'en queden mes.
Quin es es teu descard :Copes es el teu pal,pero d'oros tens la manilla ,i d'espases l'aguantes amb 3 de 12-11 ,pero li has d'indidicar al company alguna cosa ?????que feriu ,apa valents del butinet ......

Evidenment oro; encara que tambe dependra del que el company esperi de tu; vull dir, si ell sap que tu marxes del que no vols, o li estas marcant pal. Si no et coneix, oro sens dubte, l'espasa, com tu dius, l'aguantas amb els 3 de rei i cavall, i la cope es el teu pal llarg...i mai se sap.


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 52 visitants

cron