Capots

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

NÚMEROS

EntradaAutor: corpetit » 10 ago. 2008, 17:36

Bóra-narda.

No entenc gens ni mica d’estadística, amb això no us podré ajudar, però potser sí una mica amb la lògica. Dic això perquè al llarg de tots aquests posts, penso que hi ha alguns percentatges equivocats, per exemple, agafant l’últim en què en surten (Jordi):

Anant de cavall: distribució:

“4-1-1 --> em quedarà net a no se que el as i la sota les tingui el de 4 i sigui un rival 2/3*3/5*2/3”

Incorrecte, anant de cavall, el jugador que en tingui 4, tan sols amb la sota ja aturarà sempre. Aquesta sota, per estadística, té un 66% de possibilitats que caigui en el que en té el coll llarg de 4. Aturarà sempre que no hi surti ell o es vegi obligat a desprendre’s d’un oro etc. És evident que els altres mai no li podran aixecar perquè no en tindran cap més.

33,3 % (1/3) de vegades aquesta collada de 4 la tindrà el company de Sud.
Del 66,6 % (2/3) restant que tindran la collada els contraris, el 33,33 % (1/3) de les vegades no tindrà la sota aquest contrari que té 4 ors (seria un 22,22 %).
És a dir, hauríem de sumar (com a mínim, ja no entro a valorar el fet que el contrari de 4 surti a defensar-se la sota i Sud barroti amb el 8 o inferior) el 33,33 % i el 22,22 % = 55,55 %. Aquest percentatge del que tu mateix has donat de la disposició de cartes 4-1-1 (10,97858 %) seria quasi un 6,1 % i no pas el que si no recordo malament has aplicat (2, 92 %).

“4-2-0 --> em quedarà net a no se que el as i la sota les tingui el de 4 i sigui un rival 2/3*3/5*2/3”

El mateix que abans, la clau d’estroncar la nostra llarga d’oro (tot i sortir de cavall) la té la sota. Si aquestes dues cartes (as i sota) les tingués aquest mateix jugador contrari que en té 4, llavors es faria una segona basa en aquest mateix coll. Pensa que la sortida de cavall mai no li pot prendre (aixecar) la sota, en tot cas, el jugador que en té 4 la perdria si fos l’Oest, i fes la segona sortida ell mateix o qualsevol altre jugador que en tingui 2 (si sortís Est és evident que la perdria perquè Sud sempre barrotaria, però si sortís Nord, a sobre, Oest hauria de veure’s obligat a posar-la).

O sigui, aquest 82,5224 % s’acosta molt a la realitat, però la manera de portar-ho a terme (segons el que comentes) penso que no ha estat l’adequada. Com hem vist i a manca de calcular el 4-2-0 (no vull avorrir-vos encara més), crec que encara pujaria uns quants punts més. Tampoc vindrà d’això.

Tampoc es diferencia entre quedar net i saber que ha quedat net. Es pot donar la circumstància que tot i estar net quan ens encarem de manilla, nosaltres no ho sabem perquè encara no ha aparegut aquest as. Pot ser que no s’hagi atrevit a posar-lo Est o, fins i tot, en Nord si en té una collada. Efectivament, pot estar net, però moltes vegades no ho sabrem.

Algú s’ha plantejat la jugada d’encarar-se primer de manilla i després repetir de cavall?

Per si li interessa a algú, les poques vegades en què tinc collada de 7 (en casos semblants a l’exposat) ho faig sempre, i si la collada és de 6 com aquí, ho faig moltes vegades (dependrà de la resta del joc, del desenvolupament de la partida, situació de marcador, etc).

Almenys jo, quan surto de baix manilla en una buti és perquè tinc una altra entrada, com a mínim. Si sortim de baix és evident que entrarà algú altre, llavors, la pregunta és: amb aquesta disposició de cartes, i si de tota manera ha de plegar algú altre, perquè no s’encarem primer de manilla, i si el company no ens entrega l’as, llavors sí, repetim de cavall?
El gran avantatge és que la majoria de vegades netejarem el pal però, a més, ho sabrem (atenent a les cartes que han tirat), no tindrem, ni molt menys, tanta incertesa com abans. El percentatge d’èxit de netejar el pal és el mateix de l’últim exemple (ratllant el 90 %); i, a sobre, agafarem sempre l’as que estigui sol.

No em vull fer més pesat aportant dades que potser tampoc són correctes i sobre una matèria que la desconec totalment, Adéu.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

CORRECCIÓ

EntradaAutor: corpetit » 10 ago. 2008, 18:00

Bóra-narda.

El parèntesi de la distribució “4-2-0” s’hauria de suprimir: “(si sortís Est és evident que la perdria perquè Sud sempre barrotaria, però si sortís Nord, a sobre, Oest hauria de veure’s obligat a posar-la)”, no hi fa cap falta.
Està clar que tan si surt Est com Nord, la sota estaria perduda. En ambdós casos Sud barrotaria sempre. En el primer cas perquè seria l’últim de plegar, i en el segon perquè Est ja no hauria donat ors a la primera jugada.
Ja ho diuen ja que les presses són males conselleres, però de fet, posts com el meu de ben segur que tampoc interessen a ningú.

Deixaré de rellegir-lo ja que segur que hi trobaré més imprecisions, Adéu.


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Google [Bot] i 40 visitants

cron