ALGUNES NORMES DE CONDUCTA EN PARTIDES DE CAMPIONAT

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

ALGUNES NORMES DE CONDUCTA EN PARTIDES DE CAMPIONAT

EntradaAutor: abril74 » 29 jul. 2008, 00:27

...
abril74 l’ha editat per darrera vegada el dia: 26 ago. 2008, 21:58, en total s’ha editat 1 vegada.

GRIJI
Botifarra
Botifarra
Entrades: 132
Membre des de: 30 oct. 2002, 19:56

EntradaAutor: GRIJI » 29 jul. 2008, 19:02

Pos si noi, tens tota la rao del mon. Aqui a la Vall d'Aran ja no hi ha relleu generacional, s'ha perdut casi tot, i molt probablament per aquet fet que tu comentes. S'ha de ser maleducat i de molt mal gust per fer aquets tipus de maleses i demes fulleries que es fan. Normalment son gent que no son "experts", lo que vull dir es que son bons pero no dels millors.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

TRAMPES

EntradaAutor: corpetit » 30 jul. 2008, 17:22

Bóra-narda.

Totalment d’acord amb vosaltres dos: abril74 i Griji. Seguint el fil d’en Griji, és ben cert el que dius al final del teu breu però profitós escrit: no són dels millors. No són, ni poden ser, ni seran mai els millors. Aquesta conclusió tan rotunda i taxativa cau pel seu propi pes. Com volem aguditzar l’enginy, com volem cercar el coneixement si ja el tenim, si ja ens ve predonat, si ja el sabem d’antuvi? Si només començar a jugar ja estan trencant a cops de massa un dels pilars en què es sustenta, en què es fonamenta aquest meravellós joc, com volen aprendre’n? És totalment impossible, no veieu que s’estan tirant pedres damunt la seva pròpia teulada? I, a sobre, es mostren tan ignorants que ni se n’adonen. Potser, quan ho facin, aquesta teulada els haurà caigut a sobre i llavors, tot i voler, ja serà massa tard, estaran carregats de vicis dels quals no se’n podran desempallegar. La inseguretat, aquell concepte assumit pels bons jugadors, molt probablement acabarà per devorar-los. Deixeu-los que es facin grossos, com més se’n facin, pitjor en serà el seu desenllaç; com més s’inflin de falsa satisfacció, més fort i horrorós serà el soroll de la seva fi. No deixaran mai de ser jugadors mediocres, pobres d’esperit carregats de trofeus que moralment saben que no els pertoquen. Heu pensat mai, només per un moment, el càrrec de consciència que els ha de suposar el fet de saber que els seus "èxits" són de fireta, que estan cimentats i aixecats sobre una base de fum?, un fum negre, tan com el seu esperit. Que ara no tinguin o no mostrin cap signe de consciència no vol dir que no els pugui sobrevindre en un futur, només que sigui una petita espurna. Ni ara ni menys en aquell moment, de cap de les maneres voldria trobar-me sota la seva pell. No patiu, el cuc del remordiment, tard o d’hora, podrà amb ells i, talment com ho faria amb una formosa poma, a poc a poc els rosegarà, obtenint per premi una mort lenta i dolorosa. S’han venut l’ànima al diable i, no ho dubteu, arribarà el moment en què aquest, passarà comptes. És per això i molt més que, aquests personatges, no us han d’encomanar cap mena de sentiment de ràbia ni d’impotència; ans el contrari, almenys en la meva persona, provoquen llàstima i pena, molta pena. Com diuen els avis, “si us veiéssiu amb els meus ulls”, seria tanta la vergonya, que potser no s’atrevirien ni a sortir de casa. Pobres innocents, tal i com diria el mossèn (també del meu poble): “que el senyor s’empari i s’apiadi de les seves ànimes”... si encara els en queda.

Adéu.

GRIJI
Botifarra
Botifarra
Entrades: 132
Membre des de: 30 oct. 2002, 19:56

EntradaAutor: GRIJI » 30 jul. 2008, 18:40

Normalment no saben jugar, pero si que hi ha algunes parelles i jugadors que si que son dels bons i fan trampes. Com deia el company corpetit es una pena i mes per a ells, pero a sobre son els que mes s'enfaden quan perden. Ei, i estan concentrats en les trampes que fan, ja es veu qui son amb la cara pagan.

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 31 jul. 2008, 14:00

...
abril74 l’ha editat per darrera vegada el dia: 26 ago. 2008, 21:59, en total s’ha editat 1 vegada.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

ERRADES

EntradaAutor: corpetit » 31 jul. 2008, 16:48

Bóra-narda.

Jo, en corpetit, he parlat i he dit que no poden ser mai els millors. També he dit que en parlaria seguint el fil que ha deixat anar en GRIJI en el seu primer escrit. Ara bé, si hem de ser monotemàtics o hem de parlar, única i exclusivament, del que l’autor i creador d’aquest post vulgui, fins i tot quan ell mateix ha introduït el concepte de fer trampes, llavors sí, vaig totalment errat. Això sí, si us plau, d’ara en endavant, quan parlis d’alguna cosa, diga’m què he de comentar i què he de deixar córrer perquè, quan fas referència a “aquelles parelles destraleres que no tenen cap remordiment en fer-se senyals”, jo, curt d’enteniment que sóc, penso que et refereixes a aquelles persones que fan trampa; i penso que, té alguna cosa a veure amb les normes de conducta, tema que, agosarat de mi, pensava que tractava el teu escrit, almenys en el seu enunciat.
Així doncs, excepte que també ho hagi entès malament i fessis referència als senyals legals i acceptats en el món de la botifarra, els realitzats amb la simbologia de les pròpies cartes; tot i introduir tu mateix el concepte de trampós o persona que fa trampa, també diga’m, si us plau, què vols o què hem de comentar d’aquestes parelles. Si no recordo malament, ja he dit per endavant que estava d’acord amb el que exposaves, però ja veig que no podia aportar res nou, que només podia i devia entrar a valorar el què tu deies o, millor dit, desitjaves. Ja veig que m’he equivocat, ho sento, no n’era la meva intenció, d’ara en endavant aniré més en compte, encara que no sé com podré controlar el pensament d’algú, ho veig molt difícil però sempre es pot intentar.
Una altra errada que he vist que he comès és que tampoc sabia que el fet de parlar d’un dels temes o conceptes llençats per l’autor de l’escrit, significava automàticament i sense que hi hagi marxa enrere, que no s’ha entès res de la resta de l’escrit. Si, indefectiblement, ha de ser així, llavors sí, ho sento, no he entès res de res.
Em semblava que quedaria prou clar que jo, en corpetit, parlaria del tema de les trampes. Així ho he escrit allà dalt, on hi posa: “Assumpte”, però vaja, ja veig que tampoc ha servit de res, el pròxim dia intentaré posar-ho més gros i, si puc, concretar més.
Per mi, alguns dels principals valors (ara no és el moment d’anomenar-los) d’aquest més que un joc, són la tolerància i el respecte; i no només en referència a les normes de conducta, sinó també a les opinions o maneres de pensar dels altres i, del que se’n desprèn (opinió personal) d’aquest segon escrit, especialment de les primeres paraules, és de tot menys d’això.
Sento de tot cor que, un cop més, no hagi parlat del que tu desitjaves, no hi puc fer més, per més que ho intenti, encara no sé el que penses, ni tu ni ningú. D’altra banda, molt millor, si fos així, per mi no tindria cap mena de sentit jugar a la botifarra.

Adéu.

GRIJI
Botifarra
Botifarra
Entrades: 132
Membre des de: 30 oct. 2002, 19:56

EntradaAutor: GRIJI » 31 jul. 2008, 17:42

Be, podriem dir que hi ha un 60% de parelles que "marquen" o fan gestos o fins i tot trampes, jo diria que una mica mes, fins i tot un 80%, i si mirem l'elegancia a l'hora de jugar, llavors seria un 90%. Amb elegancia vull dir, sense fer paradinyes, utilitzan les paraules correctes per delegar, sense moviments del cul a la cadira, ect...)
Sempre començo post i no pucs acavarlos, fins despres, es la feina...

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 31 jul. 2008, 21:18

...
abril74 l’ha editat per darrera vegada el dia: 26 ago. 2008, 21:59, en total s’ha editat 1 vegada.

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 01 ago. 2008, 12:31

GRIJI ha escrit:Be, podriem dir que hi ha un 60% de parelles que "marquen" o fan gestos o fins i tot trampes, jo diria que una mica mes, fins i tot un 80%, i si mirem l'elegancia a l'hora de jugar, llavors seria un 90%. Amb elegancia vull dir, sense fer paradinyes, utilitzan les paraules correctes per delegar, sense moviments del cul a la cadira, ect...)
Sempre començo post i no pucs acavarlos, fins despres, es la feina...


Em nego rotundament a acceptar que fins un 90% de la gent que va als campionats, fa coses estranyes, trampes, senyes.... i no juga elegantment.

Poder el problema rau en la mena de campionat. A mes valor dels premis, més interès en guanyar de qualsevol manera per part dels potencials desaprensius.

A casa fa més de 25 anys que organitzo campionats. Al principi feia com gairebé tothom, intentava posar uns premis atractius.... i tenia mes d'un ensurt.

Ara faig "Trobades-Campionat", on el menys important son els premis, de vegades son trofeus que em cedeixen les institucions... o alguna mena de record de la trobada igual per tothom. Poder tinc menys inscripció.. (nia que pregunten "quins premis teniu??", i quan els hi dic, no s'apunten), Peró "MAI" tinc cap problema, i el 99,9% de les partides son "guapes".

Crec que si intentem posar massa regles, treure'm una mica l'essència del que hauria de ser un joc entre persones que volen passar una bona estona

Poder el problema es que volem "professionalitzar" un joc totalment "amateur"...... o no????

aisenyor...

Pd.: També volia dir que en els darrers campionats que he participat: Alp, Sant Llorenç Savall, Lleida, Reus, Vilafranca del Penedés, Sant Carles de la Ràpita, Vimbodí-Poblet..... no he sapigut veure més problemes dels que es poden considerar normals en una concentració, de vegades, de mes de 200 persones.... i m'ho he pasat "pipa"... en tots. Poder depen del "talante"(que diria aquell) en que vàs als llocs.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 01 ago. 2008, 12:57

plana ha escrit:Poder el problema es que volem "professionalitzar" un joc totalment "amateur"...... o no????

Jo crec que no. Que el problema és que la gent és poc "seria", és pren el joc (aquest o qualsevol altre) de forma poc seriosa, i el joc és una cosa molt seria :P.

No sé si ho sabré explicar, els castellans ho diuen molt bé En la mesa y en el juego se conoce al caballero.

El joc és, d'entrada, un element socialitzador indispensable a totes les civilitzacions; els nens aprenen com relacionar-se entre ells gràcies al joc, aprenen que hi ha normes, regles que s'han de seguir, que no es pot fer qualsevol cosa en qualsevol moment, i això els permet entendre i interioritzar les relacions socials.

De grans, el comportament en el joc revela molt clarament com són les persones. Fas trampes jugant? Tanbé en fas en altres coses!

Però no és només un tema de trampes. I per mi, no és en absolut un tema de trampes. És un tema de ... mmm ... elegància personal?

Exemples reals.
Partida de campionat sense cap trascendència. Hem barrotat la Manilla de no se què. Unes bases després un contrari surt d'As del pal ... recorda que l'hem barrotat i retira la carta dient "ai no, disculpeu!".
No tenia pas cap intenció de fer trampes ... simplement considerava "normal" rectificar.
Li vaig dir que no podia canviar-la i va comentar tot sorprés "si que sou serios!". Sense cap mal rollo.
Doncs sí, som molt serios. A casa meva les cartes jugades es recullen amb el colze ... fins i tot quan juguem en família o amb amics de tota la vida.
______

Partida a casa d'un amics. La meva parella va fer trumfos de no sé què ... no arrastrava ... i finalment va resultar que tenia només el 3! Havia fet el semifallo per error. Va rectificar? No. Sense ni parpellejar va seguir jugant. Els nostres amics "Perquè no rectificaves?". Doncs perquè no, perquè som "serios". A mi em va semblar absolutament normal.
______

Aquest l'he vist sovint: un jugador surt quan no li toca. Es retira la carta, surt el seu company, entra ell ... i li torna el pal!
Doncs no senyor! Quan a mi em passa (que tots ens equivoquem) jo deixo la carta boca avall a sobre la taula, i passi el què passi, quan entro per primera vegada jugo aquella carta, per absurd o dolent que sigui.

Tot això no té res a veure amb "fer trampes". Té a veure amb pendre's seriosament el joc. I això no impedeix riure, passar-s'ho bé, jugar amb els amics, pendre's una cervessa o discutir apassionadament les jugades. És una simple qüestió d'estil. De jugar elegantment. De "ser un senyor".

Pretendre que conservem l'esperit del joc perquè unes vegades diem "digal's-hi tu", unes altres "ja els hi pots dir" i encara unes altres "tú mateix" ... doncs no hi estic d'acord. No conservem res. Som poc serios, poc elegants. I, de pas, afavorim comportaments ... "dubtosos".

Sí, en la mesa y en el juego se conoce al caballero.

Apa, tingueu manilles.

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 01 ago. 2008, 14:08

Ostres Deep, pero si estic d'acord amb tú amb tot el que dius!!!!!

Poder no m'he explicat be, viam: Evidentment que es té de jugar posant els cinc sentits en el joc. Es clar qué "de porc i de senyor se n'ha de venir de mena". Pero realment creus que un reglament, per més estricte que es faci, educarà els maleducats?. O pel contrari penalitzarà la gent de bona fe, que pugui tenir els "vicis" de tota la vida.... si es que un vici es rascar-se l'orella o moure el cul a la cadira. Estic d'acord amb a tú que un campionat, nomès pel sol fet de ser-ho, porta una tensió diferent de les partides amistoses, pero no crec que el trampós es resigni a no fer trampes.... simplement seran mes "sofisticades".

Jo ja intento, segons els contraris, parlar el mes inprescindible, empleant els "delego" "contro", etc etc.... pero penalitzar una persona, només per dir "contraré"... o trobo excesiu, que vols que et digui!!

aisenyor...

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 01 ago. 2008, 14:08

...
abril74 l’ha editat per darrera vegada el dia: 26 ago. 2008, 21:59, en total s’ha editat 1 vegada.

GRIJI
Botifarra
Botifarra
Entrades: 132
Membre des de: 30 oct. 2002, 19:56

EntradaAutor: GRIJI » 01 ago. 2008, 19:46

Tots estem d'acord amb tot, les bases ja estan posades. A la buti de Vielha jo no esposo cap norma, es la llei de la selva, es un campionat lliure, com tots, i com a tots es fan senyals i demes. Jo fa 15 anys que l'organitzo i mai he tingut cap problema, pero que la gent marque i que hi ha comportaments no desitjats ho veus a cada moment, pero aqui i a tots els campionats, SENSE EXCEPCIO.

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 01 ago. 2008, 22:59

...
abril74 l’ha editat per darrera vegada el dia: 26 ago. 2008, 22:00, en total s’ha editat 1 vegada.

GRIJI
Botifarra
Botifarra
Entrades: 132
Membre des de: 30 oct. 2002, 19:56

EntradaAutor: GRIJI » 03 ago. 2008, 17:24

Es clar que si.


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 39 visitants