Nou noms als estils de Botifarra

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 19 maig 2003, 17:31

Invitat,
això no és la botifarra, és un altre joc. Perfectament respectable, però no la botifarra.
Pel què dius les normes de carteig són exactament les mateixes que al bridge, on la única norma és servir del pal de sortida. Dos jocs radicalment diferents en concepte i estratègia.

No deixa de ser curiosa tanta diversitat de normes en un pais tant petit ... serà que som individualistes de mena?

Tingueu manilles (sigui quina sigui la versió, segur que ajuden)

Visitant

EntradaAutor: Visitant » 20 maig 2003, 17:31

És difícl moltes vegades saber quin nom hem de donar a una manera de jugar determinada (o a un conjunt de normes). On està el límit entre la botifarra i el que no és botifarra.

El que tu dius invitat fa que la botifarra que jo vaig aprendre s'assembli una mica més a un joc típic d'aqui a Austria, que es diu algo així com "jassa".

Son cartes diferents, clar, i les puntuacions de les diferents cartes també va diferent ... però també hi ha 4 pals, un es trumfo, es juga per parelles, i no estàs obligat a servir el pal ni tirar trumfo si no tens més cartes del pal de sortida.

Lo de dir ... això és botifarra i això no és botifarra jo ho trobo difícil ... és com les etiquetes que es posa als estils de música ... per exemple, especialment si parlem de jazz, et trobes cançons tant diferents i totes catalogades com a jazz ...

En qualsevol cas, lo important és que tots els que juguen utilitzin les mateixes normes i que el joc sigui entretingut i divertit ... el nom és lo de menos.


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 42 visitants

cron