St. Jordi i "Butifarra"

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

St. Jordi i "Butifarra"

EntradaAutor: Carles » 24 abr. 2003, 00:45

Hola Nois i Noies !

Avui dia de St. Jordi, nava per les paradetes "xino xano" mirant llibres, i de sobte, m'he trovat un llibre que es titolava: "1000 jocs i trucs de cartes" (aproximadament).

I amb la meva curiositat que em caracterista, l'obro, vaig a l'índex, i busco: Poker, Tute, ..... la manilla, la "Butifarra" pàgina 69 (fixeu-vos amb la u, i amb el numero de pagina ....).

Paso a la pàgina 69, sense masa motivació, en el fons, esperava trovar-me el mateix de sempre: les normes de la botifarra escrites, ja siguin les obligades o les lliures.

Començo a mirar .... i HO, sorpresa, lo primer que miro, la taula de puntuacions, NO SURT LA MANILLA !
as = 4, 12 = 3, 11 = 2, 10 = 1.

Jo dic, mira s'han equivocat.
Segueixo lleguint ..... i vec que la puntuacio total de les mans, es de 52 punts (es els 72 menys els 20 de les manilles) !!!!! i 26 si hi ha empat. UALAAAAAAA ..... no s'han deixat d'apuntar la manilla, es que NO la coneixen !!!!

No em crec el que veig .... així que decideixo llegir les normes de la "Butifarra" desde l'inici.

En resum, el llibvre diu el següent:
- Joc de 4 persones amb parelles.
- Es juga amb baralla españila de 48 cartes (demoment bé).
- Es reparteixen totes les cartes, i qui li toca, diu pal trionf. (ok)
- Els contraris si volen, poden contrar i DIR EL PAL TRIONF QUE VOLEN. (ualaaaaa). Aleshores la pàrtida valdrà per 2.
- Els que han cantat, si creuen que tenen bo, poden recontrar i tornen a tenri el pal trionf que havien dit. La partida val per 4. (logic).
- Tambè es permet pasar i fer botifarra qu eval x2.
- Tot seguit, el que ha cantat pal trionf, comença tirant. (uffffffffff).
- I la resta, les normes clàsiques de la botifarra.
- Per contar, com que el total es 52, es sumen el spunts que es pasen de 26 (logic si no hi han manilles).


El llibre m'ha cautivat tant, que me l'he acabat comprant.

Però ara ...... es quan toca meditar sobre el tema.
Que us sembla ?
Es un simple error ?
O hi ha algo al darrera ?

Jo si us tinc que ser sincer, no penso que sigui un error.
El joc, esta ben explicat, i totes les normes que hi han son coherents i tenen la seva lógica.
Per exemple, si no conten les manilles pero es suma a 72, seria una errada.
Però no, totes les normes que s'expliquen, son lógiques.

Tambè trovo lògic que si contres puguis escollir el pal trionf.

Així meditant ....... he pensat, que l'autor del llibre, va nar a preguntar a algun bar com jugaven a la botifarra, i en aquella zona jugaven d'aquesta manera.
O potser es va documentar de llibres antics, jugaben aixi abans ???

No ho se ...... que en penseu ?

Ale, ja m'eh quedat descansat, bona nit :-)

PD: Abans que ningú ho pregunti: NO es broma !!!!

noi_bo
Barretina
Barretina
Entrades: 155
Membre des de: 26 oct. 2002, 15:16

EntradaAutor: noi_bo » 24 abr. 2003, 09:23

Bones Carles. Interessant tot aquest tema del llibre pero penso (amb tots els respectes) que l'autor no sols no en té ni idea de jugar a la butifarra sino que no l'ha vist jugar mai (segur que li han explicat per telefon com es juga). La buti sense manilles? Contros que poden marcar el pal de trumfo? Cullons (perdo). Això és la fussió butifarra-bridge em sembla jeje. Bé el que en tot cas està clar és que l'autor del llibre segur que no és gironí... Serà tot això una nova proposta de la mal anomenada "butifarra moderna"???.
També passajent per la Rambla de Girona ahir a la tarda, vaig veure un llibre titulat "Com arrastrar quan ja hem acabat els trumfos". Segons aquest manual és permés amb una jugada especial canviar el trumfo en plena partida si tenim el 7 d'espases. En resum tota mena de variants per un sol joc... sort que segons diuen tot això no fa més que enriquir-lo.
I per si algú ho pregunta tot plegat és broma.... o no???.


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 35 visitants

cron