abarrotar la manilla a triomfo directe

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
frodo

abarrotar la manilla a triomfo directe

EntradaAutor: frodo » 22 set. 2002, 12:02

m´agradaria coneixer la vostre opinio sobre que no tinc que abarrotar mai la manilla quan el company o el contrari canten triomfo directe... en el cas del contrari esta clar pero i en el cas que sigui el company el que canta triomfo directe?

Masos
Barretina
Barretina
Entrades: 210
Membre des de: 16 set. 2002, 23:40

EntradaAutor: Masos » 22 set. 2002, 12:19

Hola frodo:
Jo penso que si el meu company ha fet trunfo directe no has d'abarrotar mai la manilla pk pot ser perfectament que sigui el seu semifallo (si no, a que hi han sortit els rivals? ) i el poden matxacar fent-lo fallar cada cop. Una altra cosa diferent es que el trunfo l'hagin fet els rivals........m'abarrotaré si en tinc poques d'aquell pal i m'hi venen ells o si el company contra (suposant que sigui un trunfo passat). En definitiva, es més fàcil que m'abarroti si han fet els rivals que si ha fet el company.........
Ah, i lo mes important de tot...........Mai t'has d'abarrotar a trunfo directe del teu company pk "AIXI HO DIUEN LOS PADRINS", i aquests...........sí que en saben més que naltros. :)

frodo

abarrotar manilla

EntradaAutor: frodo » 22 set. 2002, 13:21

hola massos:
la teva resposta em sembla molt coherent, pero si es el seu semifallo (del company) i abarroto la manilla (se soposa que el company sap automaticament que la tinc jo) quan jo sorti de manilla li dono un descart i posteriorment si torno a sortir d´aquest pal es posible fer saltar l´as dels contraris, que opines?

Pepma
Recontro
Recontro
Entrades: 37
Membre des de: 18 set. 2002, 21:48

EntradaAutor: Pepma » 22 set. 2002, 13:32

Frodo, però la gravetat d'aquest problema es quan tu abarrotes,
i el contrincant et mata d'as i el teu company dona la única que té
d'aquell pal i fan basa ells.

Jo mai abarroto a directe.Penso que abarrotar quan el company ha fet directe és una jugada "SINISTRE".

alex_g7
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 65
Membre des de: 18 set. 2002, 21:42

EntradaAutor: alex_g7 » 23 set. 2002, 10:27

Aquesta pregunta estaria millor ubicada a tactiques de primer nivell .A directes de company no es pasa mai una manilla ni que sorti de 2 el de l'esquerra.

Morus

has tingut una experiència mística?

EntradaAutor: Morus » 24 set. 2002, 13:29

O vas inventar la butifarra? Què vol dir que això és tàctica de primer nivell?, sempre amb la veritat absoluta tu,hahahh, mira, he rigut tant que ja no sé que contestar.

Pepma
Recontro
Recontro
Entrades: 37
Membre des de: 18 set. 2002, 21:48

EntradaAutor: Pepma » 24 set. 2002, 14:28

Mes riure em fa a mi que a algú li sembli que barrotar de manilla a directe del company sigui un tema de debat.

homeeeeeeee....

iketxeba
Contro
Contro
Entrades: 5
Membre des de: 20 set. 2002, 01:18

EntradaAutor: iketxeba » 24 set. 2002, 15:49

Estic d'acord en que no s'ha d'embarrotar mai la manilla si canta el teu company directe, un cas més greu, potser el teu company té fallo directe i li fas perdre un descart...
En el cas que cantin els rivals, sempre pot haver sortit ja un altre semifallo o un fallo directe, amb el que confies que no en tingui més... però com tot a la butifarra depèn de moltes coses, de com ha anat la partida...

Visitant

EntradaAutor: Visitant » 28 oct. 2002, 15:44

Regla d'or
Trumfus directes
Mai t'empassaras una manilla

Jordi
Site Admin
Entrades: 142
Membre des de: 15 set. 2002, 23:47

EntradaAutor: Jordi » 28 oct. 2002, 21:14

Ja se que us semblare extrany, pero per un cop estic mig d'acord en l'alex algunes de les intervencios d'akest tema estarien millor a tactiques de primer nivell.Em refereixo clar a akelles ke sentencien en un sempre o un mai doncs en nivell avançat akestes paraules van ser esborrades del diccionari.

La botifarra es ( o hauria de ser) un joc creatiu; on si be es cert que al començar, cal fixar uns criteris perke la gent progressi; assolit un cert nivell els valors absoluts o per doctrina divina deixen de tenir sentit i cal un entendiment en el company i al mateix temps evitar ke la parella rival interpreti correctament la manera de jugar, analitzar una jugada en funcio de obligacions facilita la feina de imaginar la situacio del joc a akells jugadors amb poques ganes de trencar- se el cap.

El mes important d'una jugada es el company amb ki es jugui la pugui interpretar algunes jugades poden aportar un rendiment de punts negatiu per a gent de poques llums ke nomes valori el present per, i el futur ? condicionara la nostra manera de jugar la dels rivals potser senzillament estem sembrant ara per recollir els fruits despres.

Quan es diu el company canta directe, a mes, caldra valorar ke em promet el company cantant directe no es el mateix algu ke jugui d'una manera ke de una altra, no es lo mateix empasar en 6 del pal ke en dos de manilla rei.

Jo en tot cas us puc dir que si el company canta directe i em surten de la meva esquerra a un pal que tinc la manilla,la poso sempre ke no me l'empasso

Maverick
Contro
Contro
Entrades: 13
Membre des de: 19 set. 2002, 14:27

EntradaAutor: Maverick » 28 oct. 2002, 21:21

És lo que te la "moderna", que te l'ha d'empasar sempre.....

papitu
Contro
Contro
Entrades: 16
Membre des de: 18 set. 2002, 20:14

EntradaAutor: papitu » 01 nov. 2002, 10:41

Estic d'acord totalment amb el Jordi. Es important ser creatiu, comprendre al company i fer alguna jugada fora de les "normes" per tal de complicarli la vida als contraris. Abarrotar amb directe de company no es usual, pero depen del moment i de la resta del joc. No es poden valorar les jugades aillades sino tota la ma en el seu conjunt.
Personalment 85 % tiro manilla 15% abarroto (aprox).

alex_g7
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 65
Membre des de: 18 set. 2002, 21:42

EntradaAutor: alex_g7 » 02 nov. 2002, 10:12

Hi ha dos maneres de jugar a la buti ,Be o malament,i pasar-se la manilla a directes es jugar malament.I amb aquesta jugada nose ni perque replico papitu ,que vols dir aixo del % .Aixi que cuan ja portes un 85 % de vegades que no t'he l'has pasat llavors tens que fer l'altre 15 % pasant-la.Mira diguiem una sola jugada en que et pasaries la manilla.Nomes m'agradaria saber una.Si t'he la pases ja estem com sempre en un joc de " a veure si tinc sort i no te l'as el de la meva dreta i no es el fallo directa del meu company i aixi despres si entro amb l'altre manilla jo podre fer-lis un munt d' anades " O sigui que ja estem igual que molts dels temes que estem discutint al foro :
- I si enganyo
-I si hem paso la manilla
-I si probo de fer trunfus amb 3

Es clar que tot aixo es pot fer ,pero no aneu al bar a jugar aixi ,aixo nomes ho he vist al Butinet .De vegades penso que el Butinet esta fet per cambiar el Joc de la Butifarra .Al final m'ho feran creure .

Albert
Contro
Contro
Entrades: 1
Membre des de: 19 set. 2002, 20:58

Abarrotar manilla

EntradaAutor: Albert » 02 nov. 2002, 14:26

Potser el que digui jo ara , ja estara dit tot, pro crec que aixo del 85% i el 15% son matematicas no inventadas pas al joc de la butifarra, per tant la meva opinió es que si el company canta trunfos directes, mai, absolutament mai, es deu abarrotar la manilla.
Si com diu el mav, ara s'ha inventat un sistema nou de jugar a la buti, (crec que li diuen moderna) i aquet sistema s'ha de jugar totalment diferent al sistema tradicional, dons jo penso que en lloc de dirse buti moderna, es tindria de dir em un altre nom, com per exempla el parxis jugat em cartes, no se.
De tots modos crec que si la gent ss'ho passe be jugant, es pot jugar de qualsevol manera, per aixo aquet joc de la butifarra es tan maco i genial.
I espero que no s'enfadi ningu eh?
Albert

Maverick
Contro
Contro
Entrades: 13
Membre des de: 19 set. 2002, 14:27

EntradaAutor: Maverick » 02 nov. 2002, 14:32

Alex, tio! Ja cansa bastant el tema i sobretot el fet de tenir la "veritat absoluta" i la mania de que el rival no pugui fer el que vulgui. Imagino, i penso que per sort, no t'has pasat pel Crisly's, pel "Novedades" -San Mamés de la Butifarra-.... vosaltres i el vostre sistema de tirar la petita, que crec que només és un sistema per a no perdres molt aquell jugador de nivell fluixet. O sigui, de tenir controlat el trunfo i tal. Com va dir "Jefe", si jugueu contra gent fluixa feu cada cop "butifarra" i guanyareu sempre. I no hi havia mes raó en el comentari, que el major nº de cartes i pals per controlar els fa perdre.

No tinc res contra la gent de Girona, hi ha el sistema que hi ha i punto, pero si heu practicat esports com escacs, per exemple, no hi ha res mes bonic que una cel·lada o un sacrifici; o la finta d'Epi o de Joaquin..... vamos, que no hi ha res mes cobard que llençar un dos perque falli el rival. Vamos que el risc es allò que farà qualsevol activitat molt mes excitant....

Una abraçada, que ens espera Kurtinaitis.....


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 29 visitants

cron