Occidental Vs. Oriental

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
mauri
Recontro
Recontro
Entrades: 55
Membre des de: 11 oct. 2002, 17:44

mauri

EntradaAutor: mauri » 18 oct. 2002, 12:55

Crec que la modalitat que hi ha ara es la mes bona, ara tinc companys d'arreu hi ens ho passem de conya.
També crec (no en se gaire) que les regles son les mateixes a tot arreu, les variants son envers a marcar-li al company el teu joc. Però inclus dins de l'Oriental o Occidental, també hi han versions diferents, com sortir de rei per salvar l'as o sortir d'as per marcar que tens el rei......
Personalment, crec que amb aquesta modalitat estem aprenen tots una mica més, si sempre jugas d'una manera o amb el mateix company (sol pasar als bars), s'acaba agafan mals vicis.
Però no estaria de més, que sapiguessim mitjançant colorets d'on son la gent o quina modalitat prefereixen.

Deu_CAT
Contro
Contro
Entrades: 7
Membre des de: 20 set. 2002, 22:16

EntradaAutor: Deu_CAT » 20 oct. 2002, 09:30

Ni haoooo...

He votat l'opcio de dos servidors, pero crec q l'ideal seria adjuntar una opcio on es tries el tipus de joc a fer...
L'opcio de 2 servidors aniria be en hores punta, pero quan la cosa esta fluixa seria una llastima... Ja veig a 2 a cada servidor i ningu sense poder jugar!!!
El que si q crec es que cal trobar la forma d'avisa de les normes que s'apliquen a cada partida. Ja sigui amb colors diferents o amb emoticons...

Petonets, besades i pipius...
Josep

Agusti
Recontro
Recontro
Entrades: 33
Membre des de: 19 set. 2002, 12:58

EntradaAutor: Agusti » 21 oct. 2002, 13:29

Hola!

Jo he votat per la opció de que siguin els jugadors (o el creador) qui triï el sistema de joc.
Sóc del parer que no hi ha un sistema millor que l'altre, ara bé, crec que estaria bé, perquè hi ha vegades que quan jugues amb gent nova, amb la que no has jugat mai, no saps si tiren la més petita o no, i et pots fer la p....... un lio. :wink: ... jeje

Bé, amigues i amics, fins sempre

Adéu.

Agustí

borry
Contro
Contro
Entrades: 9
Membre des de: 07 oct. 2002, 18:22

EntradaAutor: borry » 21 oct. 2002, 13:36

M’agrada aquesta discussió. Jo personalment prefereixo la forma oriental ( No ho havia sentit mai :o , aquesta manera de anomenar-la ) sincerament crec que és mes maca de jugar, m’explico: la botifarra es un joc de parelles i el més important es donar informació mitjançant el joc :shock: , ej. Si el contrari so supera un 7 i dona el 6, ja saps que no en té més, o si la teva parella en una carta ferma et dona el 8, segur que la pròxima falla, etc. En quan a la enquesta per mi la millor opció no hi és: :idea: que triï el que crea la partida.
Salutacions i exit.

Melodia
Contro
Contro
Entrades: 19
Membre des de: 22 oct. 2002, 18:45

rosa?

EntradaAutor: Melodia » 25 oct. 2002, 19:01

Jo fa poquet que jugo a la buti :oops: i després de llegir totes les opinions encara no sé quina diferencia hi ha entre la oriental i la occidental :oops: :oops: algú m'ho podria aclarir? De totes maneres m'agrada el sistema tradicional, no serà molt merder fer-ne un altre? la gent si no es amb la seva modalitat no es voldrà afegir a les partides i aquestes coses que passen.... :cry: Per cert, voleu el rosa? aaiisssssssss !!! jejejeejej jo em sembla que em decanto cap al groc! MMUUAAACCKKIISSS A TOTS!!!

Profeta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 100
Membre des de: 18 set. 2002, 04:43

EntradaAutor: Profeta » 25 oct. 2002, 20:30

hola Melodia,

crec que la unica diferencia que hi ha entre la butifarra oriental (com en diem de la variant gironina del joc, que alguns diuen que es la autentica i l'unic joc digne d'esser anomenat butifarra) i la butifarra occidental (que es com es juga a lleida, tarragona i parts de la provincia de barcelona) es una unica regla.

en la variant oriental, quant no pots matar i en tens del pal has de tirar SEMPRE la carta mes baixa possible a no ser que la bassa sigui del company. en la occidental, no cal.

aquest diferencia tan senzilla, provoca canvis molt radicals a l'hora de poder fer calculs de com estan repartides les cartes. es a dir, si estas jugant amb orientals i surts de manilla (i tens l'as) i el de la teva dreta tira el 12 aixo vol dir:
- en oriental: aquest tio no en te mes del pal
- en occidental: hi ha moltes possiblitats. o no en te mes del pal :?: , o nomes en te dues del pal :?: i com que veu que a la propera sortiras d'as, et carrega ja el 12 amb l'esperanza que no segueixis per aquell pal. o senzillament, es una persona molt aleatoria :lol: .

espero haver-te aclarit els dubtes.

Profeta

Melodia
Contro
Contro
Entrades: 19
Membre des de: 22 oct. 2002, 18:45

EntradaAutor: Melodia » 25 oct. 2002, 23:10

Gràcies Profeta!! sí que m'ha quedat clar. Tot i que jugant de la manera tradicional, i pel que m'has explicat, hi trobem de tot a les partides, gent que juga d'una manera i gent que juga de l'altra...no està bé aquesta barreja? li dóna un punt d' incògnita al joc..si una gràcia té la buti és saber interpretar al teu company, intuïr el que fa i el que ferà, de fet, tant el company com els contrincants... la barreja de formes de joc pot ser un punt a favor a l'hora de despistar o de crear tàctica...Però crec que s'haurien de donar a conèixer més aquestes dues modalitats de joc per poder-les tenir en compte mentre es jugar; així com jo no ho sabia segurament hi ha molta gent que tampoc...es podria fer d'alguna manera per difondre aquests dos tipus de joc? no ho sé..potser posar les dues modalitats als manuals...?

Petonsss!! :D

Masos
Barretina
Barretina
Entrades: 210
Membre des de: 16 set. 2002, 23:40

EntradaAutor: Masos » 27 oct. 2002, 19:20

Holes Melodia.............no sé d'on ets però voldria afegirme a la teva proposta............per cert..........em sembla que no has llegit tots els foros que parlen de la qüestió oriental i occidental. Per la meva part , i penso que per la de molts, m'agrada que hi hagi varietat, ja que en definitiva això vol dir riquessa..........pero "un llogaret del Nord habitat per gals indomables rebutja una i altra vegada....." la butifarra occidental com a tal. Dons, què hi farem...............
I que consti que som occidentals...........no romans !!

Enric_Cp
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 63
Membre des de: 12 oct. 2002, 20:16

EntradaAutor: Enric_Cp » 28 oct. 2002, 11:06

Una petita precissió que segur obrirà un debat nou.
Les normes 'occidentals' (uff! no podriem trobar una altra nomenclatura?) no tenen secret: quan no pots matar, pots jugar el què vulguis, per tant úniques normes: 1) servir 2) guanyar (com equip).
Però les orientals (uff!) porten molta discusió fins i tot entre nosaltres els orientals :D ... Parlem només de quan no es pot matar: Alguns entenen que -com es diu un parell de missatges més amunt- quan es serveix s'ha de jugar la petita o carregar al company, altres sempre (excepció, el segon jugador si no serveix pot carregar, això és força universal), alguns si guanya el company no cal la petita (això té una explicació: no tallar-li un pal llarg en botifarra p.ex.), etc. etc.
Al meu poble són d'allò més estrictes: sempre la petita o carregar al company (amb l'excepció del segon si no serveix que pot carregar en l'esperança que el seu company acabi guanyant).
O sigui, que l'orientalitat és força complexe ...

Respecte a publicar les normes orientals ... confiem que sigui aviat, però mentre les podeu trobar (en versió anglesa i catalana) a http://www.pagat.com.

papitu
Contro
Contro
Entrades: 16
Membre des de: 18 set. 2002, 20:14

nomenclatura

EntradaAutor: papitu » 01 nov. 2002, 10:07

Uoless, penso k el programa ja esta b com está perke permet jugar les dues modalitats.
Sobre la gent k juga de una o altre forma.......estic desconcertat. Si només juguem 4 a la oriental perke el 99 % de les partides k he jugat han sigut orientals??
Es podría canviar la nomenclatura per evitar confrontacions territorials, per exemple:

ORIENTAL = BUTIFARRA

OCCIDENTAL = BIG-MAC

Melodia
Contro
Contro
Entrades: 19
Membre des de: 22 oct. 2002, 18:45

EntradaAutor: Melodia » 01 nov. 2002, 19:41

Jajajaaj, molt bona la distinció papitu. Jo stic amb tu, ja ho vaig dir, m'agrada tal com està! A més fent aquesta distincó també es crearan dos bàndols entre els que juguem a la buti; serà la típica pregunta: tu oriental o occidental? En canvi estic molt més d'acord en fer pinya tots plegats! Els de la buti sóm els de la buti, sempre units!!! :D

vives
Contro
Contro
Entrades: 5
Membre des de: 28 set. 2002, 22:17

Dades sociologiques

EntradaAutor: vives » 05 nov. 2002, 14:16

La cultura catalana te una clara difenciació entre la catalunya nova i la "vella" :twisted:

Les diferencies van desde la cuina a la cultura popular i tradicional.

La catalunya nova es la mes influida per la gran civilització arab, la de les sequies, la tolerencia i la innovació, la cuina es diferencia entre el sofregit i la picada, les tradicions entre el inmovilisme i la normativa de la sardana o la patum i l'inovació i l'integració dels diables o els castells.

En aquet ambit cal contemplar la normativa de la butifarra oriental o el agossarament i el confiar en el company i entendrel de la variant occidental. En un cas es confia en normatives estretes i ben delimitades i amb un altre amb el saber jogar i amb l'inteligencia i la tolerancia del company.

Josep m.

No cal dir que he sigut provocatiu i occidental (o catala nou).

Jordi_de_laNOu

ES UN TEMA COMPLICAT

EntradaAutor: Jordi_de_laNOu » 13 des. 2002, 18:20

El què està clar és que el millor, mal et pesi Carles, és l'oriental, ja que és un joc on marques més, però a la vegada hi entra menys l'atzar ( és una forma més "científica de jugar" ). L'occidental en el qual pots tirar la carta que vols, és un joc més de diumenges a la tarda a casa amb la Iaia, ..... ejem. vaja per passar l'estona a veure qui guanya.

L'oriental t'obliga a pensar i l'atzar hi influeix menys.

No trobaria be que si un diu occ. s'hagi de jugar per pebrots a Occ.

Un cop dit això, ejem. fés el què vulguis, porto temps jugant al BUTINET i m'ho passo bé.

Ara caldria clarificar cadascú com juga, o sigui estaria be programar i que al costat del nick posés quin mètode fas servir, per estar alerta.

És com el sistema d'anar-se'n, al Berguedà ens en anem de les que volem ( marquem pals ) hi ha altres zones que ho fan al revés, marquen les que no volen.

Vinga ànims i endavant

.eiG
Contro
Contro
Entrades: 6
Membre des de: 18 set. 2002, 21:25

EntradaAutor: .eiG » 14 des. 2002, 00:57

Quiquet estic d'acord amb tu, com sempre 8) , sembles oriental.

Els occidentals de color ROSA
Els orientals de color BLAU

Ara en serio crec que el creador de la partida hauria de poder triar els sistema a usar, i que la gent que entri o sigui convidada sapiga el sistema que es jugara.
Un servidor per cada sistema, crec que es una "aberració" ja que lo mako del butinet es que es coneix gent de tot arreu i si separem la gent nomes farem que crear 2 "guethos"

:D :D

mauri
Recontro
Recontro
Entrades: 55
Membre des de: 11 oct. 2002, 17:44

EntradaAutor: mauri » 14 des. 2002, 13:47

Jo crec que esta be tal com esta, quan jugues una partida veus mes o menys quin sistema fan servir els altres tres, llavors soc jo que he d'intentar adaptar-me al seu joc.
Si s'ha de fer distincions de partides, en comptes d'oriental i occidental, crec que seria millor fer: "jugar, xerrar i riure"(color rosa) i "jugar però serios" (color negre, molt negre)

Salutacinos a tots-es els que s'emprenyan quan xerrem en una partida :wink:

Smuakssssss a tots-es els xerrameques.


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 56 visitants

cron