butifarras a 51 tantos ¿que es aixó? ¿cara o creu?

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

butifarras a 51 tantos ¿que es aixó? ¿cara o creu?

EntradaAutor: txemapenta » 05 set. 2005, 21:25

ei amics esteu dácord amb mí?
Una butifarra mai es pot fer a 51 tantos per molta presa que tinguin els contrincants.......pues per lo menys han de tenir posibilitats tan uns contraris com els altres a fer trumfo..........Si no, el que fa trumfo primer ,fa butifarra i tacava. I no tens dret a remuntar?????
La butifarra curta que he jugat molts cops arreu de catalunya es la de 73 tantos.Aquí, per lo menys, pot fer trunfo un cop uns i un els contraris.
No al frankfurcillo de 51.

CarlesG
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 19 set. 2002, 14:03

EntradaAutor: CarlesG » 06 set. 2005, 10:28

Tens tota la raó Txemapenta. Això de la buti a 51 és un híbrid estrany, que s'hauria de suprimir (en tot cas, substituir per 73). L'excusa de la "rapidesa" no val: una buti a 51 es pot eternitzar (i també es pot acabar com el rosari de l'aurora, com tantes...)

Quiquet
Barretina
Barretina
Entrades: 165
Membre des de: 18 set. 2002, 15:55

EntradaAutor: Quiquet » 06 set. 2005, 17:02

Però llavors, els campionats a 8 dats o a 12 que en fem, I els llocs on juguen a 100 o a 121?. ……………… NO HAVIA SENTIT MAI LO DE 73 ?

Al llarg del temps d’existencia de Butinet hem apres dues coses:
1.- Que hi han moltes variants a lo llarg del pais i ……….
2.- Que som incapaços de crear un reglament unitari vàlid per a tots.

Hem declaro desde aquest moment partidari de respectar les variants locals, però al mateix temps, i amb certa insistencia, de crear un reglament comú vàlid per a fer tots els campionats on es puguin enfrontar gent de diferents llocs i de diferents països tots sota el mateix reglament.

Segons la meva opinió un joc el fa gran quan les regles son comunes, us imagineu uns escacs amb regles locals o un Bridge………………….

Un cop dit aixó i posat el lloc comú, ELS CAMPIONATS. Que tothom jugui a casa seva com vulgui, si la vol fer a 51, com si la vol fer a 73, a 100, a 101 o a 121.

Si no vol tirar la petita pos no ho facis

Si vol carregar, aiaiaiaiaiaia, pos que hi farem..............

Si vol fer un carrego condicionat pos au............" Haya paz y después Gloria".

Jo a casa vostre jugare com em digueu i vosaltres a casa meva espero que tb.

Però per lo demés si gent de tot arreu vol jugar junta juguem de la mateixa manera i amb el mateix reglament. No dic pas quina manera …………….PERÒ UNA.

txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

EntradaAutor: txemapenta » 06 set. 2005, 21:03

amic QQ la butifarra de 73 tantos et aseguro ques juga arreu de catalunya.La he vist jugar jo a girona,lleida i tarragona.Es inutil unificar els criteris sobre aquet joc.....lliure obligada..........a cada lloc es juga com sempre sa jugat.
Pero lo que un servidor vol dir es que sigui a 73,a 74, a 100,101,150 o 340 qualsevol butifarra es válida ya que tothom tindra temps de fer trumfo i atacar si li convé.(o no).
Pero a 51 tantos mana el equip A fan butifarra i fan 60 tantos...sacavó.
Si es a 73 (com a minim) el equip A si fa butifarra i capa a la primera ma, el equip b encara te ocasió de manar ell i empatar....¿o no?

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 06 set. 2005, 21:48

Jo si jugo de parella amb txemapenta m'apunto a la de 340 :wink:

Però estic d'acord que la de 51 és curteta, la buti dic, en fi....... ja m'enteneu.

Muas (als tres)

CarlesG
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 19 set. 2002, 14:03

EntradaAutor: CarlesG » 07 set. 2005, 10:28

La meva modesta experiència m'ha ensenyat que efectivament les partides a 73 existeixen i en molts campionats es fa així. Els motius els explica molt bé el txemapenta. En canvi, no he vist pas que enlloc (llevat del butinet) ni en cap campionat es juguessin partides a 51.

No crec per tant que sigui un tema de "varietats locals". I tampoc crec que estigui justificat per limitar la durada de la partida (una partida a 51 pot ser eterna, una a 101 pot durar dos donats).

La limitació del número de donats en els campionats (combinada o no amb el límit de puntuació i/o de temps) sí que s'explica per la durada: una partida es podria fer molt llarga i els altres participats s'haurien d'esperar més del compte.

Per tant, torno a donar suport a la proposta del txemapenta.

Muntana
Barretina
Barretina
Entrades: 161
Membre des de: 07 jul. 2003, 10:15

butifarra a 51

EntradaAutor: Muntana » 07 set. 2005, 13:11

amic txemapenta, la meva opinió es que una butifarra a 51 es com una ejeculació avançada

muntana

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 07 set. 2005, 14:45

a veure per fer una partida a 73 punts ja la podem fer a 101 i s'ha acabat jo la trobo coherent fer una botifarra a 51 punts mira si tens pressa i et fan botifarra directe amb una ma s'ha acabat , pero es que amb botifarra directe i contrada amb una ma també acabes una partida de 101 punts per tant per la gent que el seu temps es or potser es una solucio això de la botifarra a 51, jo per cert la faig servir per jugar contra els robots ,

vinga a reveure
psc


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 47 visitants

cron