que farieu amb 5-5-1-1?

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
Profeta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 100
Membre des de: 18 set. 2002, 04:43

que farieu amb 5-5-1-1?

EntradaAutor: Profeta » 18 oct. 2002, 21:55

a veure, perque ningu em digui que depen del marcador, imaginem que es el primer dat de la partida i que et toca cantar i hi ha dos pals dels que en tens 5 i tens dos semifallos.

que faras?

Sense_nick
Contro
Contro
Entrades: 13
Membre des de: 18 set. 2002, 17:30

EntradaAutor: Sense_nick » 19 oct. 2002, 14:59

Bueno, no votaré a l'enquesta per que considero que s'ha de matitzar més. Jo cantaria el pal més fluix dels de 5 cartes si del pal més fort tinc nou i as, o nou i rei acompanyat de cartes q m'ajudesin a quedar ferm d'aquell pal. De no ser així, doncs el pal més fort. Això si, cantaria directe.

Ale, fins ara, feu bondat!!!!

CiutatDeSal
Barretina
Barretina
Entrades: 159
Membre des de: 18 set. 2002, 16:17

EntradaAutor: CiutatDeSal » 19 oct. 2002, 15:17

Estic d'acord amb en Sense.

Per comencar ... són dos semis!!!! :shock: i crec que això s'ha d'aprofitar. O sigui que el cantar directe ho trobo necessari.

Fer el pal bo o el dolent .... generalment canto el dolent, especialment si tinc as i estàs una mica penjat, pobret. :(

CiutatDeSal
Barretina
Barretina
Entrades: 159
Membre des de: 18 set. 2002, 16:17

EntradaAutor: CiutatDeSal » 19 oct. 2002, 15:33

CiutatDeSal ha escrit:Estic d'acord amb en Sense.

Per comencar ... són dos semis!!!! :shock: i crec que això s'ha d'aprofitar. O sigui que el cantar directe ho trobo necessari.

Fer el pal bo o el dolent .... generalment canto el dolent, especialment si tinc as i estàs una mica penjat, pobret. :(


Per evitar confusions ... la última frase no està bé ... volia dir "especialment si tinc as i està una mica penjat, pobret (l'as, no tu)." :lol:

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 14 gen. 2003, 18:49

amb aquesta pregunta manca matitzar una coseta, son trunfos directes o delegats, si són directes jo delego ( tinc 50 % de cagarla com d'encertarla) i si son delegats per suposat faig lo que tinc millor.

CiutatDeSal
Barretina
Barretina
Entrades: 159
Membre des de: 18 set. 2002, 16:17

EntradaAutor: CiutatDeSal » 16 gen. 2003, 13:49

Home, des de la meva ignorància, encara que sigui directe, jo canto. Penso que el percentatge no és exactament 50% ... considerant que tens 5 cartes d'aquells pals, és molt més fàcil que el teu company et canti un dels semis que no pas que t'encerti un dels altres. Amb lo qual passes a perdre els dos semis, no pots aprofitar-ne cap dels dos.

És clar que si delegues i et canta un dels pals de 5 ... ha de ser orgasmàtic i has de disfrutar com un boig, però ... crec que és força difícil que passi.

Respecte a cantar el pal bo o el dolent (generalment faig el dolent) ara mateix se m'ocorren dos arguments:
1- Si tenim un as una mica penjat acostumo a cantar aquell pal ja que (generalment) seré jo qui toqui el trumfo i no els contrincants, de manera que és més difícil (no impossible) que em facin saltar el as.
2- Si (com diu Sense_nick) tinc un pal bo amb manilla i as o manilla i rei, canto el pal dolent, ja que si consegueixo destrumfar els contraris tinc un pal molt bo per fer-me força punts, sense por de que me'l fallin.

tRoBlaU
Contro
Contro
Entrades: 19
Membre des de: 22 gen. 2003, 02:34

EntradaAutor: tRoBlaU » 22 gen. 2003, 03:21

Dons jo sempre faig el bó, perque si faig el dolent moltes vegades no pots destrumfar el contrari, es usual trobar un contrari amb 3 trumfos, si a la primera sortida del contrari, has de fallar, t'en queden 4 de trumfos, si arrastres fins i tot pot ser que el contrari de la teva esquerra entri amb la manilla, te torni fer a fallar i t'en quedin 2 igual que a ell, e inclós que sigui ell el que te pot destrumfar, i els semifallos adeu, fins i tot pot-ser que adeu el teu altre pal llarg bó, perque els contraris també poden tindre semifallo.

Hi ha un dit que diu : Pájaro en mano, ciento volando.

noi_bo
Barretina
Barretina
Entrades: 155
Membre des de: 26 oct. 2002, 15:16

EntradaAutor: noi_bo » 03 feb. 2003, 11:27

Estic d'acord amb tu Ciutat jo també faría el pal dolent (sempre parlo en general és a dir en el 90% dels casos). El motiu és el següent. Si tenim per exemple un pal de 5 de manilla-as-rei i l'altre pal amb 5 de cavall-sota en trobem que mentre que el pal de manilla quedarà tot ferm quan haguem pogut destrumfar, això no ens passaría mai de la vida amb el pal de cavall, on com a molt podriem arribar a tenir dos bases fermes. Evidentment troblau en alguns casos ens podríem picar els dits segons com estessin repartits els trumfos i si ens fessin fallar molt pero repeteixo, crec que el que prevaleix és el que més bé funciona en la majoría dels casos i l'experiència m'ha ensenyat que per norma general és molt més productiu cantar el pal dolent.

CiutatDeSal
Barretina
Barretina
Entrades: 159
Membre des de: 18 set. 2002, 16:17

EntradaAutor: CiutatDeSal » 06 feb. 2003, 13:10

Gracies pel teu matís troblau ... he de reconèixer que tens tota la raó del món. No tenint trumfo ferm, hem d'esperar a poder entrar amb els altres pals per tal de destrumfar, o confiar que el teu company ho pugui fer.

Només matitzar un parell de coses ... a la primera sortida del contrari no fallaràs pq el cas exposat preveu que tens 2 semis (cap directe). Podem suposar que et fan fallar a la segona base, això si ... i també podem suposar que ells tenen les cartes fermes (de trumfo i del pal de sortida inicial, al menys) per poder entrar i fer-te fallar repetidament, lo qual vol dir que el teu company no té pràcticament res, en tal cas perdreu punts sigui com sigui (potser més si cantem del pal dolent, d'acord).

Però has de reconèixer que això és mala sort i hem d'assumir que els punts estàn una mic més ben repartits.

Així, si el teu company et pot ajudar una mica, crec que podràs destrumfar als contraris abans que et destrumfin a tu i fer-te més punts que no pas si cantes el pal bo i diuen que la botifarra és un joc en el que has de confiar en el company (jo ho crec fermament).

També és veritat que els contraris et poden fallar el teu altre pal llarg, pero tenint-ne 5 és difícil que et puguin fotre les cartes amb tantos (hauries de tenir la mala sort d'enganxar a un contrari amb molts trumfos). A més, ells et poden fallar aquell pal, però tú en falles dos ... mmm. Si ells m'han de fotre els meus tantos del pal bo i jo fotre'ls els tantos dels altres dos pals ... jo ja hi firmo ara mateix.

Jo també he sentit aquesta dita de "más vale pájaro en mano que ciento volando", però m'agrada més la que diu "qui no arrisca no pisca".

Jo ho veig com dues estratègies ben diferents ... tal com ho planteges tu, cantar el pal bo ho veig com una estratègia defensiva, mentre que cantar el dolent ho veig com una estratègia ofensiva.

Enric_Cp
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 63
Membre des de: 12 oct. 2002, 20:16

EntradaAutor: Enric_Cp » 06 feb. 2003, 16:07

Alp2500, CiutatdeSal,
això del 50% d'encertarla o no ... no és exacte. Resumint i a grans xifres:

Si fas directe, tens un
32% d'encertar el fallo o semi del company, diguem que malament
23% de cantar un pal de 2 del company (total 5+2=7), diguem que regular
43% de cantar un pal de tres o mes cartes del company (total 8 o més trumfos), diguem que francament be

Si delegues, tens un
19% (gairebé 1 de cada 5, deu n'hi dó!) que et facin un dels pals de 5, diguem que genial
81% que et facin un dels semifallos, però cal matitzar-ho:
* 18% 5 o més i fallo o be 6 o més i semifallo ... discutible, què és millor 6 i semi o 5 i dos semis? 5 i fallo o 5 i dos semis? Depen de lo bones que siguin les cartes, les probabilitats només miren distribucions, no valor.
* 18% 5 i semifallo, pitjor que directe però aprofitable
* 45% ... la resta, clarament dolent

Resumint, jo diria que fent directes 43% d'encertarla i delegant 45% de pifiarla ... fent directes 32% de pifiarla i delegant 19% d'encertarla ... el risc de delegar sembla francament alt ... hi ha algú que delegui?

CiutatDeSal
Barretina
Barretina
Entrades: 159
Membre des de: 18 set. 2002, 16:17

EntradaAutor: CiutatDeSal » 06 feb. 2003, 17:00

Osti ... :shock: m'has deixat bocabadat.

Jo, precisament i si rellegeixes be, deia que el percentatge NO era del 50 %, pero d'aquí a la teva demostració probabilistica ... uffff ...

Apart del cantar directe o delegar (fixem-nos que Profeta no ho contempla a l'enquesta), crec que la qüestió interessant està en què cantem ... el pal bo o el dolent?

Uix ... responent a la teva pregunta ... i mira que jo lo del càlcul de probabilitats ho vaig oblidar quan vaig sortir de la universitat, no delegaria mai. Encara que no miri els percentatges, quan penso que tinc 2 semis em poso tan nerviós que he de cantar per nassos. Amb 5 i 1 semi normalment no canto, pero amb 2 ...
CiutatDeSal l’ha editat per darrera vegada el dia: 06 feb. 2003, 17:45, en total s’ha editat 1 vegada.

Enric_Cp
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 63
Membre des de: 12 oct. 2002, 20:16

EntradaAutor: Enric_Cp » 06 feb. 2003, 17:10

CiutatdeSal,
bocabadat, esmaperdut i palplantat ... que maco és el nostre idioma :D

A mi és que em van les mates, què vols que hi faci! Després a l'hora de la veritat cadascú juga com pot :? però una miqueta d'anàlisi científic mai fa mal i just el teu comentari "deu ser menys de 50%" m'ha picat la curiositat.

Tal com apuntes, Profeta no dona opció a l'enquesta i volia saber si algú delega ...

Apa tingueu manilles

noi_bo
Barretina
Barretina
Entrades: 155
Membre des de: 26 oct. 2002, 15:16

EntradaAutor: noi_bo » 09 feb. 2003, 21:43

Enric_cp crec que delegar amb aquest joc no es pot fer pero potser amb algunes excepcions. Per exemple amb un marcador molt advers com podría ser un 24-96 i que ens trobessim que practicament no tenim cap carta de punts. LLavors sería bó delegar per veure si el company té algun pal fort o fins i tot butifarra. Jo al menys ho provaría.


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Bing [Bot] i 70 visitants

cron