la regulacio del xino

Qualsevol suggeriment que tinguessiu sobre ButiNET.
corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

EL XINO.

EntradaAutor: corpetit » 29 gen. 2009, 15:43

Bona tarda.

Curiós és que quadrin les multiplicacions i no les simples sumes.
Deu ser el xino que té gana i s’ha menjat els picos.
O és en Solbes que ens torna a enredar com a xinos?

Bromes a banda, al meu poble també hi ha un personatge d’aquestes característiques que parlava en Jordi. El pobre home, de nom Joan i de cal maletines és un gran jugador de botifarra. Excel·lent en el joc però dolent en l’estratègia. M’explicaré, resulta que el pobre Joan no té mai res, almenys és el que ell mateix diu i repeteix en cada partida. Fins i tot quan fa una capa no pot estar-se’n de pronunciar la famosa i maleïda frase: “no tenia res”. Menys mal que el coneixem i passem pàgina perquè en algun altre lloc ja li haguessin estirat les orelles.

Aquest senyor, tot i saber-ne un pou, arriba a l’extrem de creure’s les seves pròpies paraules i és d’aquells jugadors ultraconservadors. D’aquells que quan canta botifarra o contra, ja pots llançar les cartes. D’aquí que deia que fallava en l’estratègia, no contra si no domina el trumfo i porta un parell de manilles més i acompanyades, no canta botifarra si no domina els 4 colls; i és clar, això passa un de cada 100 dats, essent molt generosos.

Una vegada, fa molt de temps, perdíem a 100 però és clar, ni així s’atreveix a contrar. Ho vaig haver de fer jo mateix del seu davant portant, tan sols, la sota de basto de punts, dos trumfets i cap semifallo. Bé doncs, resultà que essent un directe perdérem un sol tanto. No us podeu imaginar les primeres paraules que pronuncià una vegada finalitzada la partida, cantonejant el cap repetitivament? Doncs sí:
    jo no tenia res !”.

Adéu.

Radich
Contro
Contro
Entrades: 6
Membre des de: 13 març 2008, 21:56

crec q no us esteu centran en el tema o no m'he explicat be

EntradaAutor: Radich » 29 gen. 2009, 21:00

anit en el campionat li vaig demana a carles q mires els meus marcadors, simplement pq sincerament crec q no es normal eixe tipus de marcadors. no pq vaig guanyar o perdre sino per el resultat en si mateix.
aqui al butinet crec q el joc es propici per encontrar, recontrar i sant vicent.
no us pregunteu mai pq?
quantes mans al bar puntues 0? i 1? i 2? i lo que coste contrar? tot este post ve referit a que penso que el joc tindria que estar mes igualat, sense eixos altibaixos de = vas perdent de molt com te ve una buti inmensa, com deixes a cero als rivals o et deixen a 0 a tu.
pq es pot contrar aki al butinet en tanta facilitat i recontrar i fer sant vicent? algu s'ha fet eixa pregunta? igual es perque els dats del xino son propicis per aixo.
i si amb el meu post he faltat de alguna manera algu, espero accepti les meves sinceres disculpes

ahh ja m'oblidaba, aquest post era per fer un sugeriment per millorar el butinet que ens done tant d'esvai i amistats no per queixarme de res com molta gent enseguida va pensar i dir ahir al canal q era pq no guanyaba, vamos q com es diu al meu poble jo ja estaba plorant
pq no agafaba joc. tambe sento dirvos q no anaben per ahi els trets sino q clamaba per un joc mes igualat

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 29 gen. 2009, 21:31

Radich, com te vaig dir a la primera resposta, no ets l'únic que s'ha queixat, m'agradava que sortís el tema als forums, etc. Així que no has faltat a ningú !!!

El tema xino es delicat, com pots veure, i portem varies persones, moltes hores perdudes per analitzar-lo, mirar-lo, estudiar-lo, i tots hem arribat a la mateixa conclusió: el xino reparteix be, estadísticament correcte, i per tant igualat :-)

I encara hi seguim fent proves i anàlisis, per estar-ne encara mes segur.


Un altre cosa, es el que faci l'atzar !! Vol dir, que sigui igualat, no vol dir que pugis tenir ratxes mes bones o mes dolentes.


I tranquil, que no es dolent preocupar-se per aquestes coses, no has de demanar disculpes.

Radich
Contro
Contro
Entrades: 6
Membre des de: 13 març 2008, 21:56

me ratifico

EntradaAutor: Radich » 29 gen. 2009, 21:53

nomes intentaba sugerir per millorar, no faltar a ningu, deu hem lliure, pero crec que els que no enteneu el que vull dir, distraeu el tema amb q si les cifres estan be o no q no ho dubto. pero de ahi a anar dient q els q ens keixem es pq perdem hem sap molt greu.% que les haurà perdut totes o casi totes (<- i aquests son els que es penses que el xino va malament). = els q pensen aixi no saben aki han guanyat gracies al xino.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

Re: me ratifico

EntradaAutor: Carles » 29 gen. 2009, 21:57

Radich ha escrit:nomes intentaba sugerir per millorar, no faltar a ningu, deu hem lliure, pero crec que els que no enteneu el que vull dir, distraeu el tema amb q si les cifres estan be o no q no ho dubto. pero de ahi a anar dient q els q ens keixem es pq perdem hem sap molt greu.


Jo no ho he dit mai això, ni ho he pensat.

Radich ha escrit:% que les haurà perdut totes o casi totes (<- i aquests son els que es penses que el xino va malament). = els q pensen aixi no saben aki han guanyat gracies al xino.


A veure, a aquestes alçades, casi tothom pensem que la botifarra es un joc que l'atzar te un gran pes, per tant, les cartes influeixen MOLT per guanyar o perdre.

Qui es cregui que per que guanya, es el millor ..... doncs s'equivoca.

Radich
Contro
Contro
Entrades: 6
Membre des de: 13 març 2008, 21:56

ploron i mentide?

EntradaAutor: Radich » 29 gen. 2009, 22:05

carles en el forum del metode suis escrigue: Sobre si afecta o no .... està clar que afecta a les ratxes, ja que al acabar el campionat, hi haurà un petit % que les hauria guanyat totes o casi totes, i un altre petit % que les haurà perdut totes o casi totes (<- i aquests son els que es penses que el xino va malament). segu q no has escrit aixo carles? no pensaba q escriure un post aki sigues tan perillos

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 29 gen. 2009, 22:19

Radich, però el concepte es MOLT diferent,

Efectivament, els que acaben els campionat amb 0-5, es solen queixar de que tenen males cartes o que el xino no va (i jo soc el primer que ho fa !!).

I això NO te res a veure amb que tothom que es pregunti si el xino va be o no ho faci per que te males cartes, repeteixo: això NO ho he dit mai.

Adéu !

gatot_dolentot
Contro
Contro
Entrades: 5
Membre des de: 24 març 2004, 23:59

TEMA 4 MANILLES EN LA METEIXA MA

EntradaAutor: gatot_dolentot » 02 feb. 2009, 21:43

LA PROBABILTAT MATEMÀTICA DE QUE EL JUGADOR "A" TINGUI
4 MANILLES EN LA MATEIXA MA ES LA SEGÜENT :
4/48 X 3/47 X 2/46 X 1/45
SI FEM AQUEST PETIT CÀCUL DIRIEM QUE PA PROBABILITAT ES DE
1/194580

ESTADÍSTICAMENTE PODRIEM DIR QUE EN INFINITES MANS S'HA ACABARIA CUMPLINT QUE DE CADA 194580 DADES EL JUGADOR "A"
TINDRIA UNA VEGADA 4 MANILLES EN LA MATEIXA MA.

SI COMPTEM 1 PARTIDA A 12 DATS EL JUGADOR "A" TINDRIA LA PROBABILTAT DE TENIR LES 4 MANILLES EN UNA MATEIXA PARTIDA :

1/ 194580 : 12 = 1/ 16215

O SIGUI DE CADA 16215 PARTIDES UNA VEGADA 4 MANILLES EN LA MATEIXA MA.

CONCLUSIONS
1) JO OS ASSEGURO QUE HABRÉ JUGAT UNES +/- 400 PARTIDES I HE TINGUT 4 MANILLES EN LA MATEIXA MA MES DE 30 VEGADES LA DESVIACIÓ NO ESTÀ DINS DE LO PROBLABLE NI ESTADÍSTIC.
PERT TANT EL XINO TE UNA SERIE DE PROBLEMES:
A) FUMA PORROS
B) FOLLA POC O MALAMENT
C) CONSEQÜÈNCIA DE L'ANTERIOR HA GENERAT MOLT MALA LLET
D) LA MALA LLET LA TREU A L'HORA DE REPARTIR.
E) UN XINO QUE REPARTEIX EN AQUESTES CONDICIONS POT CREAR UNA PANDEMIA QUE AFECTA DIRECTAMENT AL CERVELL DELS JUGADORS I ELS HI CREA AL.LUCINACIONS .
F) PROVA DE LO DIT ES AQUEST ESCRIT
H) DEMANEU HORA AL METGE PERÒ ABANS ASSEGUREU-VOS QUE NO SIGUI XINÉS, JO JA HO HE FET.

:twisted: GATOT DOLENTOT

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 02 feb. 2009, 21:55

Disculpa gatot_dolentot però els teus càlculs són incorrectes.

La probabilitat de tenir les 4 Manilles és:

Combinacions de 44 elements agafats de 8 en 8 (la manera com pots tenir les altres 8 cartes)

dividit

combinacions de 48 elements agafats de 12 en 12 (totes les combinacions possibles).

Això dona exactament 0.2544% és a dir 1 vegada cada 393 dats ... més o menys unes 30 partides.

I sí, jo dissabte al campionat del plana ho vaig tenir dues vegades en menys de 48 dats. I també vaig veure uns trumfos amb 9 del pal. Un xinés infumable :P.

Les estadístiques només serveixen per GRANS, MOLT GRANS números.

PS. Per qui vulgui els càlculs:
C(44;8 )/C(48;12) = (44! / 36! 8! ) / (48! / 36! 12!) = 44! 12! / (48! 8!) = 12 * 11 * 10 * 9 / (48 * 47 * 46 * 45)

(Qualsevol full de càlcul ho fa fàcil: COMBINAR(44;8 )/COMBINAR(48;12) o similar)
DeepButi l’ha editat per darrera vegada el dia: 02 feb. 2009, 22:06, en total s’ha editat 6 vegades.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 02 feb. 2009, 21:59

Anava a contestar .... però ja ho ha fet en Deep. L'error està en la forma de calcular.

Adéu !

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

EntradaAutor: corpetit » 03 feb. 2009, 01:11

Bona nit.

Té raó en DeepButi (que de números en sap més que ningú), només que, amb les presses, s’ha deixat dos zeros darrere la coma. Seria alguna cosa així com: 0.00254...

Tampoc cal complicar tant la cosa, fins i tot ens hi podríem aproximar força mentalment i amb la meva matemàtica de parvulari, sense agafar cap llapis:
    (48/12)*(47/11)*(46/10)*(45/9) = 393.090909...

    arrodonint: 4 * 4 * 5 * 5 = 400 ( 1 vegada cada 400 dats).

Adéu.

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 03 feb. 2009, 08:25

Reconec que fa una mica de rabia pero..........
0,2544%=0,002544

:roll:

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

EntradaAutor: corpetit » 03 feb. 2009, 11:29

Bon dia,

De ràbia gens. Ja trobava estrany que estigués equivocat després de 6 edicions. Simplement m'he colat (com tantes vegades). És la diferència entre un que en sap i un profà en aquesta matèria.

Adéu.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

Re: EL XINO.

EntradaAutor: DeepButi » 03 feb. 2009, 12:19

corpetit ha escrit:Curiós és que quadrin les multiplicacions i no les simples sumes.

Ja que hi som ... fa dies que m'intriga quines són les sumes que no et quadren.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 03 feb. 2009, 12:58

Avui ha succeït per primera vegada des de que es guarda (2 setmanes) que un jugador ha tingut 10 d'un pal (10 1 1 0).

Amb un valor esperat de 0.2

I tenint en compte, que la mitja dels 4 jugadors, es de (0+0+1+0)/4 = 0.25, tenia que passar :-p

Adéu !


Torna a “Modificacions, Suggeriments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 8 visitants

cron