la regulacio del xino

Qualsevol suggeriment que tinguessiu sobre ButiNET.
gatot_dolentot
Contro
Contro
Entrades: 5
Membre des de: 24 març 2004, 23:59

4 MANILLES EN UNA MATEIXA MA

EntradaAutor: gatot_dolentot » 05 feb. 2009, 18:58

vec que us heu tirat com a llops sobre tot tu deepbuti. M'agrada crear situacions i gaudir de les reaccions .
Fas una explicació que la gent poc entesa poc entendre i conclueixes dient:
Això dona exactament 0.2544% és a dir 1 vegada cada 393 dats ... més o menys unes 30 partides.
El total de distribució dels 4 nous en 48 cartes es la següent :

CASOS POSIBLES 48X47X46X45 / ( 1X2X3X4) = 194580

El total de distribució dels 4 nous en 12 cartes es la següent :

CASOS FAVORABLES 12X11X10X9 / ( 1X2X3X4) = 495

PROBALITITAT 495/194580 = 0,00254......

aixi deep la gent ho entendrá millor QUERIDO DEEPBUTI

:roll: GATET DOLENTET

marcaramelo
Recontro
Recontro
Entrades: 40
Membre des de: 16 gen. 2003, 20:01

EntradaAutor: marcaramelo » 05 feb. 2009, 19:21

De fet jo diria....

CASOS FAVORABLES: C4,4xC44,8=177232627

Es a dir, hem d'agafar les 4 manilles i 8 cartes sobre les 44 que queden

CASOS POSSIBLES: C48,12=69668534468

Agafem 12 cartes sobre el total de 48 cartes.

Per tant la Probabilitat serà:

PROBABILITAT= 177232627/69668534468=0,00254394

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 05 feb. 2009, 19:28

gatot_dolentot,
no tinc cap consciència d'haver-me "tirat com a llop"a sobre de res, simplement he indicat que els teus càlculs eren incorrectes.

Jo particularment de la teva explicació no entenc res.
gatot_dolentot ha escrit:El total de distribució dels 4 nous en 48 cartes es la següent :

CASOS POSIBLES 48X47X46X45 / ( 1X2X3X4) = 194580


En serio, no és per crear conflicte, simplement és que no sé què vol dir "El total de distribució dels 4 nous en 48 cartes". Tampoc sé què vol dir el teu càlcul. Dec estar espés.

gatot_dolento ha escrit:El total de distribució dels 4 nous en 12 cartes es la següent :

CASOS FAVORABLES 12X11X10X9 / ( 1X2X3X4) = 495

Igual que abans, no sé ni què vol dir la frase ni què és el càlcul.

_________________________________


Jo les probabilitats les calculo així:

CASOS POSSIBLES
Maneres possibles d'agafar 12 cartes d'un conjunt de 48: això és un concepte matemàtic que em sembla recordar s'explica a batxillerat i que se'n diu Combinacions de 48 elements agafats de 12 en 12.

La fòrmula ja entenc que poca gent la recordi però el concepte sí: de quantes maneres diferents es poden agafar m elements d'un conjunt de n. Cm,n = m! / (n! * (m-n)!) Qualsevol full de calcul té la funció adequada, no cal fer-ho a ma.

C48,12 = 48! / (12! * 36!) = 69,668,534,468

Això són TOTES les possibles maneres com et poden donar 12 cartes.

CASOS FAVORABLES
Totes aquelles combinacions que incloguin les 4 Manilles, per tant tenim 8 cartes lliures a agafar de les 44 restants, és a dir, Combinacions de 44 elements agafats de 8 en 8.

C44,8 = 44! / (8! * 36!) = 177,232,627

Per tant la probabilitat és 177,232,627 / 69,668,534,468 = 0,002544..

Sí, dona el mateix, però jo personalment no entenc els teus càlculs. Ja suposo que altra gent no entendrà els meus ...

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 05 feb. 2009, 19:38

Després de rellegir-ho vàries vegades, veig que els teus cassos possibles equivalen a

C48,4

però no entenc com agafar 4 cartes qualsevols de totes les maneres possibles d'un conjunt de 48 es pot considerar els cassos possibles.

Els teus cassos favorables són

C12,4

i no entenc com agafar 4 cartes d'un conjunt de 12 es pot considerar casos favorables del problema que ens ocupa.

Insisteixo, dec estar espés.

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 08 feb. 2009, 16:50

A mi em sembla que Butinet reparteix diferent que a la realitat.
Em refereixo a que tinc la sensació de que es veuen jocs més llargs d'un pal dels que et trobes a taula, per exemple un pal amb 6 cartes, encara que si dieu que estadísticament és correcte m'ho crec.

També és cert que quan a taula et veus un joc "estrany" surt el comentari: "Collons que mal remenat!", i probablement qui ha remenat ho ha fet molt correctament.

Referent a l'atzar, n'estic convençut que a la llarga em veig el mateix número de manilles que d'asos, dosos o cincs.

Si mireu la loteria primitiva, a on s'esculleixen 6 números d'entre 49 veureu que en 2140 sortejos el número que més vegades ha sortit ha estat 295 vegades i el que menys 230, tenint en compte que el promig hauria de ser que cada número hagués sortit 262 vegades la desviació no és exagerada.
També diré que si tenim en compte una desviació de +/-5%, és a dir, números que han sortit entre 275 i 249 vegades, ens trobem que 31 números compleixen aquest requisit, és a dir un 63%.

La sort és un altre element, que a la botifarra té una incidència important, sobretot perquè es tracta d'un joc de parella.

Anomeno sort al factor que fa que quan el company/a em delega amb un 4-4-3-1 li encerti el pal de 4 en comptes del de semifallo.
Com també és sort que quan canti botifarra directe amb 2 manilles i 1 as i un total de 20 o més punts agafi al company amb basa, o que m'aguanti el pal que em falta.

Quina incidència té el factor sort respecte a la tàctica, la memòria o la intuició?
La resposta la desconec però veient a la gent com juga si que asseguraria que certs jugadors tenen més facilitat o coneixements que d'altres per jugar a la botifarra.

Resumint, m'agrada de la Botifarra les possibilitats que ofereix, intento jugar de la manera que crec que en probabilitats és més avantatjosa, o que el marcador m'hi obliga, estic tranquil pel que fa a l'atzar perquè a la llarga serà just, i això si, m'encomano a Aché, l'orishas de la sort, perquè em dongui jocs que combinin amb els del company/a.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 28 feb. 2009, 23:43

Al campionat de divendres va tornar a sortir el tema de que els resultats de les partides no eren resultats "normals" (defineixi normal si us plau! :twisted:) perquè es veien diferències massa grans.

Una vegada més, opino que són impresions totalment subjectives, però res millor que analitzar xifres per veure si ho són o no!

Em vaig permetre demanar a l'Angeles els resultats dels campionats de Lleida que són estructuralment molt similars als del ButiNET amb partides a 12 dats o 101 i un número molt elevat de participants (100-120 parelles, més que als del ButiNET). M'els va enviar desseguida. Gràcies Angeles.

En tres anys 2006, 2007 i 2008 tenim les dades de 1,992 partides.

Si a algú se li ocorreixen altres estadístiques estaré encantat de fer-les ... a mi se m'ha ocorregut:

* Percentatge de partides acabades a 101 o més.
* Promig de punts de les puntuacions inferiors a 101, és a dir, considerant només la parella perdedora si una ha acabat a 101 o més i considerant les dues parelles si han fet els 12 dats sense que ningú arribi als 101.

Insisteixo ... és el què se m'ha ocorregut pensant una miqueta en què podria ser significatiu per veure si les puntuacions són raonables. Accepto sugeriments.

Estic segur que en Carles estarà encantat de fer els mateixos càlculs pels últims ... 20 campionats, que deuen ser més o menys 2,000 partides per fer-ho similar.

I per donar-hi més emoció ... deixo que sigui ell qui doni primer les xifres :twisted:.

Confio que no se m'enfadi :P :roll: :wink:

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 01 març 2009, 00:12

Okis, demà ho faig.

Adéu !

marcaramelo
Recontro
Recontro
Entrades: 40
Membre des de: 16 gen. 2003, 20:01

EntradaAutor: marcaramelo » 01 març 2009, 10:50

Hola Deep
Que tal si es fa també:
-Dues taules, una amb els campionats virtuals i altres amb els campionats reals sobre la diferència de punts (diferència en cada partida entre els punts de la parella guanyadora i punts de la parella perdedora, en valor absolut)
- Es troba la mitjana i la desviació de cada taula.
- Es fa un contrast d'hipòtesis per la comparació de les mitjanes i de les desviacions.

D'aquesta manera, podriem estudiar una de les queixes més comunes de que hi ha de que moltes partides en el campionat s'acaben amb molta diferència de punts. :lol: :lol: :lol:

Si necessiteu ajuda estaria encantada de poder ajudar-vos (no és desconfiança ni molt menys, en els números no hi ha qui guanyi al Deep :P ) només m'ofereixo.

Un petó per tots
marcaramelo

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 01 març 2009, 12:56

marcaramelo, de quantes files vols la taula :-p

Adéu !

marcaramelo
Recontro
Recontro
Entrades: 40
Membre des de: 16 gen. 2003, 20:01

EntradaAutor: marcaramelo » 01 març 2009, 14:37

Quantes més files millor... Una amb les dades dels campionats de Lleida i l'altre amb els 20 últims campionats del butinet (per que hi hagi mes o menys les mateixes, no tenen per què ser iguals) :P
Un petonet

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 01 març 2009, 14:41

Lleida (2006, 2007 i 2008)

Partides considerades: 1,992

Partides acabades: 1,215 61.0%

Promig punts (sense contar >=101): 57.4
Desviació stàndard: 25.7

Promig punts (contant màxim 101 als guanyadors): 70.7
Desviació stàndard: 29.32

Diferència de punts (considerant màxim 101 als guanyadors)
Promig: 44.5
Desviació standard: 27.5

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 05 març 2009, 21:32

Coi ... tan malament surten els resultats? :twisted:

marcaramelo
Recontro
Recontro
Entrades: 40
Membre des de: 16 gen. 2003, 20:01

EntradaAutor: marcaramelo » 05 març 2009, 21:34

No, no... encara no he tingut temps, sóc una dona massa ocupada... aquest cap de setmana em posaré!!! :oops:

marcaramelo
Recontro
Recontro
Entrades: 40
Membre des de: 16 gen. 2003, 20:01

EntradaAutor: marcaramelo » 08 març 2009, 17:39

Hola Deep, ja tinc el resultat de les proves, tot ha sortit bé, t'ho passo per mail. :oops:

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

DISTRIBUCIONS INCREÏBLES.

EntradaAutor: corpetit » 07 jul. 2009, 20:32

Bona tarda,

Continuo pensant que el xino funciona correctament. És més, avui m’he convençut que funciona diferent de la vida real, però diferent per a millor. Almenys, pel meu gust. És per això que em fa gràcia comentar aquesta “desgràcia”.

Aquesta tarda, ara farà 20 minuts, he fet una partida amb jugadors de manilla barrotada que, fent honor a aquest altre meravellós joc, no remenen, només escapcen, i amb prou feines. I clar, ja se sap que et pots esperar de tot, i més, però avui s’ha superat aquest més. Feia temps que no veia quelcom tan exagerat. En resum:

Hem fet 15 dats.
El company m’ha cantat directe 2 cops, portant jo, el primer cop 9 copes fermes i el segon 9 copes d’as.
Els contraris han cantat 2 cops en els quals jo portava, un cop 8 espases fermes i l’altre, com no podia ser d’altra manera, 8 copes.
He cantat 2 cops directe, un amb 6 trumfos (la més alta el 8 de basto) i l’altre amb 7 ors d’as i sota.
Cansat de tantes collades, faig botifarra amb 2 manilles, 2 asos i 3 reis, un dels quals era el de copa amb semifallo.

A que no sabeu quin pal han tocat?

Doncs sí, em surten de manilla de copa de cara, m’engeguen 9 copes seguides i l’altre contrari es fa la manilla d’espasa, havent de carregar la manilla de basto als contraris per no ser capa. A sobre, i amb raó, em comenta que volia contrar. La veritat, no sé a què esperava? Tenia por que algú de nosaltres agafés les 3 úniques copes que li quedaven, de rei.

Total, amb sort, 19 tantos perduts, que en són 38 i, per més agonia, ens quedem a 100. A la següent, perdem la partida.

La probabilitat amb 15 dats de pescar aquests jocs és pràcticament nul·la, estic convençut que no tornaré a veure res semblant. Doncs avui ha passat i, quasi sempre, amb la copa per protagonista.

Sabeu el que més em fot de tot això? Perdre o guanyar no, és una eventualitat. El que em toca els d’allonsis és que, dominant 3 pals sempre els dic que no han de tindre por en fer botifarra, tot i anar coix d’un coll. Jo sé que és un cas molt remot, difícilment repetible, però el que més em fot és que d’aquesta excepció, de ben segur que en faran norma, tot recordant-me una vegada rere altra, que mai no s’ha de cantar botifarra amb un coll desert, la qual cosa farà, o continuarà fent, que deixin de cantar botifarra amb jocs espectaculars. I el més fotut de tot és que, quan m’ho recordin, hauré de mossegar-me la llengua perquè, tot i pensar que la majoria de vegades em serà favorable, i de molt, en aquell cas concret, sigui testimonial, excepcional o no, hauran tingut raó. És una de les moltes gràcies i virtuts de la botifarra.

Després ens queixem del xino. Adéu.


Torna a “Modificacions, Suggeriments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants