Proposta de "no" substitucions

Qualsevol suggeriment que tinguessiu sobre ButiNET.
DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 20 nov. 2009, 19:00

Jo afegiria a aquesta raonada, i per una vegada no excessivament llarga :P, explicació un detallet:

Justament perquè és un joc, calen les normes. Contradictori? No. El joc és un dels mecanismes amb què els nens aprenen que existeixen normes, que no poden fer el què els sembla.
Quan ensenyem un nen a jugar al parxís ... li estem donant elements de funcionament pel món: "no pots sortir si no treus un 5" és l'equivalent del futur compromís amb què es pot fer i què no amb la relació amb d'altres persones.
El joc és bàsic per l'aprenentatge social justament perquè hi ha normes clares, precisses, fàcils d'entendre i d'aplicar.

Hi siguem per passar una estona o per competir -o per les dues coses a la vegada, que són perfectament compatibles- les normes són la base de tota relació social.

I paro, que sino m'allargaré més jo que en corpetit, i això sí que seria trencar una norma :P :P :P.

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 20 nov. 2009, 19:00

Que diguis que les partides amistoses son aixó, amistoses hem sembla perfecte i que no cal altre regulació que la que fixin els que hi participin collonut hem sembla........

Pero totes les altres son en el seu fonament competició, i per tant mancades de reglament i de normes clares.

I hi pots pujar de peus, que jo mes clar no ho sabré dir

:D

Ostres Deep en el mateix minut i segon carambesssssssssss

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 20 nov. 2009, 19:17

Per cert es obvi que no pertany en cap dels temes existents, però podrieu evitar la despedida de :

adeu o adeu!

O en tot cas si dieu adeu feu-ho

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 20 nov. 2009, 19:26

A veure, poc a poc :-p

Per molts usuaris, els campionats no tenen res de competició, o no mes que una partida normal. Molts usuaris juguen per fer 5 partides.

Per tant, tampoc generalitzeu de que campionat -> competició.


Tornant al tema .... en aquest fil es proposen unes normes estrictes, de com actuar quan un jugador cau, de forma genèrica.

En la meva opinió ..... no calen en les partides normals (amistoses) ni en les partides de campionat. Peró no dic que NO calguin unes normes mínimes ..... sinó que no calen unes normes estrictes com es proposa.

Les normes, hi son implícitament: quan un jugador cau, te un minut per tornar, sinó torna, els altres jugadors poden decidir si esperar-lo mes, o que li conti com abandonada.

I en campionats, el company de caigut, decideix si el vol esperar o substituir. Si no dona temps d'acabar la partida, es dona la partida per guanyada als que no han caigut, pel millor resultat: el actual, o 51-0.

En la meva opinió: no crec que calgui mes.

Adéu !

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 20 nov. 2009, 19:52

No fotem home

Si n'hi ha que fan trampes per guanyar un Campionat de Butinet, ara vindràs i diràs que n'hi ha que només jugant per a fer cinc partides. "Pos" la majoria no, la majoria jugant per guanyar, amb respecte als contraris, complint les normes i s'alegren quan guanyen i accepten la victòria i la derrota de la mateixa forma.

I si no es així no sé massa que hi faig jo aquí.

Campionat=competició

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 20 nov. 2009, 20:00

He dit "Per molts usuaris" ..... no he dit ni la majoria, ni quin % (per que no el se). Però efectivament, hi han molts usuaris que juguen campionats per jugar.

Adéu !

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 21 nov. 2009, 13:55

campionat

1 m. [LC] [SP] Conjunt de proves organitzades d’acord amb una reglamentació amb l’objectiu de confrontar un grup d’equips o d’esportistes per determinar-ne els guanyadors.

Campionat=competició ho mirem com ho mirem. I competició no és cap terme pejoratiu, la definició de QjQ crec que és inmillorable: amb respecte, acceptació de les normes i dels resultats.

Fins i tot quan es juga sense campionat, no crec que hi hagi gaire gent que jugui "per perdre"; lo normal és que agradi guanyar i que sigui un dels objectius del joc.

I si no saps el % ... com saps que "molts"? Quants són "molts"?

josep1945
Barretina
Barretina
Entrades: 872
Membre des de: 06 oct. 2005, 17:54

EntradaAutor: josep1945 » 21 nov. 2009, 19:43

Carles ha escrit:Les normes, hi son implícitament: quan un jugador cau, te un minut per tornar, sinó torna, els altres jugadors poden decidir si esperar-lo mes, o que li conti com abandonada.

Força interessant, per cert, on consta publicada ? Entenc que si tots esperen 1 minut i després marxen, li contarà com abandonada al primer caigut, clar que, i si no esperen ? (cosa que poden fer, sortint de la partida o marxant del butinet), té les mateixes conseqüencies en tots dos casos ?.
Tambè crec que s'hauria d'afegir la possibilitat de que els presents puguin tancar la partida per consens.

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 22 nov. 2009, 13:59

DeepButi ha escrit: Justament perquè és un joc, calen les normes. Contradictori? No. El joc és un dels mecanismes amb què els nens aprenen que existeixen normes, que no poden fer el què els sembla.
Quan ensenyem un nen a jugar al parxís ... li estem donant elements de funcionament pel món: "no pots sortir si no treus un 5" és l'equivalent del futur compromís amb què es pot fer i què no amb la relació amb d'altres persones.
El joc és bàsic per l'aprenentatge social justament perquè hi ha normes clares, precisses, fàcils d'entendre i d'aplicar.


Estem basicament d'acord, el que passa es que aquí de "nens" som pocs i tenim molta més mala llet. Aqui volem saber perqué collons tinc de treure un cinc i no un tres o un dos per treure fitxa. Cadascú vol el reglament a la seva manera :!: :!: .... serà perqué veiem el que fan els nostres polítics :?: :?:

aisenyor :roll: :shock: :oops:

josep1945
Barretina
Barretina
Entrades: 872
Membre des de: 06 oct. 2005, 17:54

EntradaAutor: josep1945 » 22 nov. 2009, 15:21

A veure, siusplau, el tema inicial del post era:

josep1945 ha escrit:En la meva opinió, les partides les han de jugar i acabar els mateixos quatre jugadors que l’han començada.


Es a dir, comentar, discutir, debatre, sobre aquest concepte.

Repeteixo, quin sentit té el canviar un jugador com a participant d'una partida "inacabada", quan es molt senzill, crear partida nova convidant el nouvingut ?.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

ESPERES.

EntradaAutor: corpetit » 23 nov. 2009, 12:51

Bon dia,

El problema és com es comptabilitzen aquestes partides no acabades, podent sorgir moltes “injustícies”.

Es podria buscar algun sistema que pogués corregir (o almenys intentar-ho) aquests desequilibris. Per exemple:

1.- 2 minuts (o els que siguin) de temps d’espera per caiguda i jugador.

2.- El jugador que no torni transcorregut aquest període, podria ser sancionat amb un RENUNCI (pèrdua dels punts en joc). Depenent del resultat després de comptabilitzar aquest renunci, aplicar una cosa o una altra. No és el mateix no acabar una partida on es va guanyant 100 a 0, que al revés. Ja sabem que el fet és el mateix (abandonar) però l’interès o motivació pot ser molt diferent.

3.- Em sembla correcte el tractament que dóna en josep1945 al company del que se’n va. Especialment pel que fa al tema de la informació, que crec que se’n dóna molt poca. Però també crec que compta el resultat per a determinar si la partida ha estat guanyada per la parella que es queda ja que, hi ha “jugadors” que aprofiten que ha caigut el seu company per abandonar perquè van perdent de molt. Actualment, a sobre, li compta com a abandonada només al primer, no li compta com a perduda a ningú, i els que es queden (tot i poder estar guanyant 100 a 0), tampoc els compta com a guanyada sinó com a no jugada (que algú em corregeixi si m’equivoco).

4.- Quan un dels contraris del que ha marxat no vol esperar, tres quarts del mateix. De la manera que es planteja, es pot donar la circumstància que el contrari que també marxi se n’aprofiti de la caiguda d’aquest altre. Per exemple, si un jugador està guanyant de molt, cau i vol tornar, es pot trobar que algun contrari, aprofitant l’ocasió, marxi per tal de no perdre la partida.

Adéu.


Torna a “Modificacions, Suggeriments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 41 visitants

cron