TAULES DINÁMIQUES:Ni classificacions ni rànquings feu-vos-ho

Per parlar i debatre sobre els campionats online.
raul29
Contro
Contro
Entrades: 20
Membre des de: 14 set. 2006, 14:34

ERR0R A LA TAULA

EntradaAutor: raul29 » 06 nov. 2008, 18:49

QJQ hi ha un petit error ahir amb la shanya no vaig perdre cap i a la taula em posa una perduda vam fer 4 guanyades i 1 empat et feliÇito per la feina q estas fent..

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 06 nov. 2008, 19:04

Arreglat, perdona.

LAMAQUINA
Recontro
Recontro
Entrades: 57
Membre des de: 18 feb. 2004, 00:12

EntradaAutor: LAMAQUINA » 08 nov. 2008, 17:46

Potser els rànquings es tindrien de fer en cas de empat amb mitja partida guanyada i mitja perduda , per no desvirtuar els % i fer desapareixeu la columna de empats . salut

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 09 nov. 2008, 19:15

Esta gairebé demostrat que els empats es donen molt singularment, com demostra que: de 4492 partides només 24 empats el 0.53%; dels quals 16, en les partides de 8 dats.
Per tant defensava, defenso i defensaré ..................... que els empats no haurien d'existir.......
En vint minuts dona temps mes que suficient, per que si es dona l'empat, es facin dos dats mes, si es manté dos mes.........i si es mante es doni guanyador al que ha guanyat el primer dat, i per els colloneres.............. si al primer dat hi ha hagut empat al que ha guanyat el segon dat.
O qualsevol altre métode......
Però mai haurien d'existir empatssssssssss.

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 09 nov. 2008, 19:39

Segon punt; les taules dinámiques no son rànquings ni pretenen ser-ho. Si hi he afegit quatre columnes de puntuació diferents ha estat mes com un deferencia a l'idea de'n raul29 que per a cap altre cosa.

Si utilitzeu be els recursos que us ofereixen les taules i combineu de la forma que dessitjeu els camps dels que disposseu trobareu diferents maneres de fer rànquings, com he dit sempre al vostre gust, com per exemple:

Per qualsevol classificació o puntuació
Per % de partides guanyades
Per diferencial de punts a favor o en contra
etc. etc.

Alguns estudiosos del tema rànquings estan treballant per a fer-ne un a BUTINET. Idea que trobo altament agosarada i nociva, però clar es una opinió....................

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 09 nov. 2008, 21:04

Les partides clàssiques de botifarra són "al primer que arribi a XXX punts." A la majoria de llocs 101, a alguns a 100, he jugat campionats de 201, partides de 73 i fins i tot a Ripoll -ja se sap que els de poble estem majaretes- en van fer un a ... 501!!!

Per definició, no existeix empat. Una sèrie infinita de dats a 36 és simplement impossible a efectes reals (ni 4 robots jugant milions de partides, molt més del què jugarem entre tots nosaltres en tota la vida, s'hi han trobat mai).

Però quan defineixes el final per X dats o per Y temps, estas definint que existeix l'empat. Empat que existeix a moltíssims jocs i a totes les competicions que no són per eliminatòries (també per definició: eliminatòria => has d'eliminar un participant i no pot existir empat).
El dia que entrin dos cotxes de F1 junts (passarà, ja ho veureu) ... els hi diran ... "miri, no apagui el motor perquè faran dues voltetes més).
A la final olímpica del 100m llisos el mateix ... "saben? hem pensat que haurien de córrer 20m adicionals per desempatar".

L'empat en un campionat (tipus suís o qualsevol altre no eliminatori) no és cap problema per ningú i no hi veig cap motiu -excepte gustos personals- per desfer-lo.

No vols empats?
a) Fes eliminatòries o
b) no limitis ni dats ni temps.

PS. La idea de puntuar 1.5 em sembla absolutament encertada.

Apa, tingueu manilles i no empateu :twisted:.

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 09 nov. 2008, 23:49

En primer lloc cal dir que l’única raó per a fer campionats limitats a un nombre de dats o a un temps, es la necessitat que te el organitzador, fonamentalment de cara als participants, d’una durada total limitada. El que un campionat pugui ser per qualsevol nivell de punts no te res a veure.

Els exemples que poses son desencertats. Encara que diguessis que els 100 metres lliures es fessin a 75 mts. No hi hauria empat, per reglament si els cronometradors donessin el mateix temps a dos participants els jutges decidirien qui es el guanyador, GAIREBÉ MAI s’ha donat en una carrera d’atletisme el primer lloc a dos participants. I fixat que fins i tot el jutge en el extrany cas que es dones en una final pot considerar tornar a fer fer la carrera als dos.
http://reglamento.rfeacnj.com/?p=35
En la formula I es el mateix, hi ha una foto finish que declara el vencedor i son els Comissaris esportius qui les analitzen i declaren el guanyador. NO HI HA EMPATS A LES CARRERES. En els Rallies en cas d’empat decideix el millor temps en el primer tram.

Si la primera raó es correcta, ( la de limitar el temps total d’un Campionat ) i a cada RONDA hi ha un temps total per a fer-la de 20’ o 25’( En la majoria dels casos ) I que les dades que tenim dels Campionats fets a Butinet demostren que nomes en un 0.53% de les partides es produeixen empats. Quant de temps perdríem si es resolguessin? , ...... un exemple seria en cas de 20’ / 12 dats en el que el temps per dat seria de 1’ i 40” l’altre en 25’ /12 dats 2’ i 5” per dat. Per tant fer dos dats mes i SUPOSANT que els que empatessin fossin l’ultima parella en acabar; el temps que perdríem seria com a màxim de dos minuts per ronda, el que EXAGERANT en Campionats de 12 RONDES suposaria un retràs al final del Campionat de 24’. Justifica això el empat?. A mi em sembla que no............. Mes fets, en els 16 Campionats que hem fet només en un es van produir 2 empats, haguéssim perdut com a molt 5’ per una durada total del campionat de gairebé 2 hores i 30' no veig que justifica el donar validesa als empats.

De fet no he vist mai a ningú que guanyi un campionat, en 5 Rondes, havent empatat una vegada..............i si he vist, el pasat 5/11/2008, un cas de fer segon degut precisament a haver empatat.............. Si be es cert que amb mes rondes sería possible fer-ho, depenen clar del nombre de participants.


Per cert lo dels gustos personals tb es aplicable a voler 0.5 punts en cas d'empat no?


Però clar sempre hi ha les normes del poble........................

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 10 nov. 2008, 10:04

QjQ ha escrit:De fet no he vist mai a ningú que guanyi un campionat, en 5 Rondes, havent empatat una vegada..............

:P :P has pringat ... Jo vaig guanyar un campionat empatant una partida!!! Segur que la morfeo se'n recorda!

Si haguessim desempatat potser hauria perdut i no hauria guanyat :wink:.

Segueixo sense veure cap necessitat de desfer els empats. És una qüestió de gustos. I no té res a veure amb les "normes del poble", al menys en el sentit que li dono jo: "regles que deixen situacions indefinides que, en cas de conflicte, es decideixen a favor de les persones conegudes". Si està definit que existeixen els empats, no hi ha cap "norma del poble" que valgui.

Apa, tingueu manilles.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 10 nov. 2008, 10:16

Doncs jo tampoc li veig el problema dels empats.

Si en campionats "inferiors" (rallis, F1, etc) no estan preparats pels empats, no es culpa nostra :-p

El ButiNET està preparat per tindre en compte els empats, i no li veig el problema. Partida guanyada 1 punt, partida empatada 0.5 punts.

QjQ, dius que en 20 minuts hi ha temps de sobres per fer 12 dats, estem d'acord. Però sempre hi ha la partida que en 20 minuts està al 12. Imaginem que empaten ..... que hem de fer, esperar la resta (100 persones) 3 minuts mes a que facin dos dats mes ??


Com tu dius, els empats son minoritaris, no veig per que s'haurien de considerar de forma especial.

Adéu !

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 10 nov. 2008, 10:31

Carles ha escrit:Si en campionats "inferiors" (rallis, F1, etc) no estan preparats pels empats, no es culpa nostra :-p

:P :P :P :P masié ... a vegades et superes nano! :P :P :P :P

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 10 nov. 2008, 11:07

Jo només puc parlar de l’ informació que tinc es a dir en el període 29/09/2008 al 7/11/2008.
I vostè ha tingut el plaer de fer:

29/09/2008 Segon amb 3/0/1
01/10/2008 Segon amb 3/0/1
15/10/2008 Primer amb 5/0/0
22/10/2008 30 amb 2/0/2
31/10/2008 Quart amb 4/0/0
05/11/2008 16 amb 3/0/2
"Salvo error u omisión" no veig el empat

Totes les dades que li he donat son públiques i del periode dit.

Estem parlant del 0.53% del total de partides jugades i d'allargar el temps total d'un Campionat, en el cas mes desfavorable, en 5'.
Li recordo que si el empat es produeix abans d’acabar l’ultima parella el temps a allargar el Campionat es 0.

Que ha pasat fins ara:
29/09/2008 1 empat
15/10/2008 1 empat
17/10/2008 1 empat
5/11/2008 1 empat
7/11/2008 1 empat a la 2ª ronda
1 empat a la 5ª ronda

També li recordo que evidentment es possible que guanyes un campionat amb un empat, d’una banda, com be diu, tb el podia perdre i de l’altre jo li deia que depenen del nombre de participants això podia succeir. Si ningú guanya les cinc rondes una de les raons pot ser per que dues parelles les han empatat.
Tb li recordo que en cas d’empat a nombre de Rondes, vostè no proposa pas, cosa que em sembla molt raonable, declarar dos guanyadors, sinó que procedeix al desempat per el diferencial de punts a favor i punts en contra. I mes saben que aquest diferencial pot venir d’un recontro a la desesperada dels rivals mes que a mèrits propis.
Per tant, i amb tota la cordialitat possible, no em digui que es contrari als desempats..............................

Insisteixo, ........altre cosa seria molt estranya, que si la raó de que es produeixen empats es el nombre limitat de rondes i aquestes rondes es fan per alleugerir el temps total d’estada en un Campionat. La possibilitat proposada per a desfer-los no allarga el temps total en el 99.47% dels casos, en la situació mes desfavorable................
I com que espero que els dos continuem aportant arguments a favor i en contra de donar 0,5 punts en cas d'empat, per que estic convençut que no ens convencerem pas, a veure si algú mes s’anima i aporta arguments.

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 10 nov. 2008, 11:17

De fet senyor/a moderador/a dels forums, oi que hi havia obert un tema sobre els empats en algun lloc?
:roll: :roll: :roll:

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 10 nov. 2008, 11:19

QjQ ha escrit:Per tant, i amb tota la cordialitat possible, no em digui que es contrari als desempats..............................

Doncs sí, amb tota la cordialitat possible, sóc contrari als desempats. No en veig cap necessitat.

El campionat que vaig guanyar amb una empatada no era on-line sinó presencial.

I no, no crec que ens convencem :twisted: ... en qüestions de gustos és difícil.

Apa, a veure si trobem algun altre tema de debat ... mmm ... ui sí ... ja el tinc pensat per quan acabem aquest! :twisted: :twisted:

LAMAQUINA
Recontro
Recontro
Entrades: 57
Membre des de: 18 feb. 2004, 00:12

EntradaAutor: LAMAQUINA » 10 nov. 2008, 16:48

Ja veig, que no he sigut interpretar be....... a veure, jo parlava de els empats amb les taules dinàmiques o rànquings o com lo voleu dir.

Exemple
Jo tinc, 60% guanyades – 2,22 d’empats – 37,78 perdudes

No seria millor

Tindre 61,11 guanyades i 38,89 perdudes , eliminar columna d’empat i posar com mitja guanyada i mitja perduda.

Sols volia dir això, potser no em vaig explicar be

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 10 nov. 2008, 17:15

Si que et vas explicar be si.
O al menys jo ho vaig entendre...............
Però clar no podia desaprofitar l'ocasió per anar en contra dels empats en si, que es tota la discussió anterior amb el Deep.
Per a mi si hi ha d'haver empats hi haurá comptabilització d'empats.........
Però clar ...............


Torna a “Campionats Online”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 40 visitants

cron