ELO: primera aproximació

Per parlar i debatre sobre el rànquing.
Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 12 nov. 2009, 12:24

Cacharpes ha escrit:Hola,
jo estic d'acord amb deepbuti, fer els campionats puntuables per el ''ELO'', em sembla correcte i desfà la possibilitat de triar contraris que tanta por fa a Corpetit.
Tots els participants a campionats tindrien el seu ELO, al marge de si el volen saber o fer públic


Aquesta m'ha agradat (i molt) !! Hi donaré voltes :-)

Això si ..... apart dels campionats, crec que no costa res permetre que es facin partides d'ELO soles. Hi ha molta gent que juga durant tot el dia, i hi ha moments per tot.

Adéu !

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 12 nov. 2009, 12:38

Totalment d'acord amb en Deepbuti i amb cacharpes.

Però........... no seria bo llavors que els sortejos en els Campionats, si més no el inicial, es fes d'acord amb el ELO?. Del dret o del revés, es a dir ELO's equivalents o ELO's inversos.

O ja sent mes agosarat, per que no les 5/6 rondes sortejar-les, sense repetir parelles, de la mateixa manera?. Total ara ja desfem els empats de forma força repetida.

ELO per qui competeixi, només per ell i només per les partides fetes en competició i en aquest cas per tothom, sense excepció.................. Al final seria una columneta mes a l'estadística actual, però "meno" seria un camp d'ordenació més :lol: :lol:

Si senyor, res de sales i res de partides per ranking

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 12 nov. 2009, 12:51

QjQ ha escrit:Totalment d'acord amb en Deepbuti i amb cacharpes.

Però........... no seria bo llavors que els sortejos en els Campionats, si més no el inicial, es fes d'acord amb el ELO?. Del dret o del revés, es a dir ELO's equivalents o ELO's inversos.

O ja sent mes agosarat, per que no les 5/6 rondes sortejar-les, sense repetir parelles, de la mateixa manera?. Total ara ja desfem els empats de forma força repetida.


Fas tard QjQ :twisted:
http://www.butinet.cat/forums/viewtopic.php?t=2128

Parlem-ho allí .... per no barrejar temes :-)

QjQ ha escrit:ELO per qui competeixi, només per ell i només per les partides fetes en competició i en aquest cas per tothom, sense excepció.................. Al final seria una columneta mes a l'estadística actual, però "meno" seria un camp d'ordenació més :lol: :lol:

Si senyor, res de sales i res de partides per ranking


Lo de la sala, es una sala mes, qui vulgui entrar que hi entri, qui no no :-p

I les partides de ranking, no veig per que no !! El dia te moltes hores i molts jugadors. Jo hi ha moments que jugo per passar l'estona, i hi ha moments, que m'agrada competit.

Adéu !

josep1945
Barretina
Barretina
Entrades: 872
Membre des de: 06 oct. 2005, 17:54

EntradaAutor: josep1945 » 12 nov. 2009, 13:04

Si tal i com es va dir, tenir "rànquing" es voluntari, si no en tinc, equivaldrà a NO poder participar en campionats ? o bé, hi hauràn campionats puntuables per ELO i d'altres que no ?

Simplifiquem o compliquem ?

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

ELO.

EntradaAutor: corpetit » 12 nov. 2009, 16:49

Bona tarda,

1.- No es tracta de tindre o deixar de tindre por, únicament que, si podem escollir les parelles contra qui juguem, penso que l’ELO, poc o molt, és manipulable.

2.- Si les partides de campionat fossin puntuables per ELO, això ja seria diferent perquè, que jo sàpiga, ningú podria escollir contra qui jugar.

3.- Jo proposaria que només es puntués ELO als campionats però que, a la vegada, sempre que hom volgués. És a dir, que es pogués activar, abans de començar el campionat, que aquell campionat puntua per ELO. Per defecte, que estigués desactivat i, per tant, que aquell que no l’activa, no puntués per ELO.

4.- Aparellaments: en els suïssos, la primera ronda aletòria; les següents, per classificació del propi campionat.

Adéu.

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 12 nov. 2009, 18:37

Josep1945, per el simple fet de participar a un Campionat estàs inclòs en una estadística. De la que no recordo haver-te demanat permís per ser-hi :D.

El ELO per molt que vulgueu no es res més que un número més com ho podria ser " El logaritme neperia de l'integral de les partides guanyades". per dir quelcom :oops:

Carles, puc comprendre les ganes de competir i que els Campionats nomes es poden fer a unes hores pre-fixades. Però la contrapartida a pagar, per segmentar el Butinet en ELO's, i això només ho confirmarà quan ho posem en pràctica, al meu entendre será massa alta.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 12 nov. 2009, 18:53

Si mai algú no em vol en una partida per que tinc un ELO baix ..... estaré encantat de no ser-hi benvingut :-)

Adéu !

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 12 nov. 2009, 21:57

Carles: si es fés un ELO nomès per les partides de campionat, creus que seria molt diferent de les estadístiques actuals????.... vols dir que no seria "más de lo mismo"???

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 12 nov. 2009, 23:58

Jo crec que si. Demà ho calculo si puc.

Adéu !

YruNe
Botifarra
Botifarra
Entrades: 102
Membre des de: 11 set. 2003, 01:57

EntradaAutor: YruNe » 15 nov. 2009, 19:29

No ho entenc massa aixo del ELO xo.... de moment he entes que es una estadistica x saber ki guanya i ki perd mes partides, no? jo crec k auria danar apart dels campionats xk ... ja es una competicio x si mateix no cal barrejarne dos...
A mi m'encanta competir (tot i k casi sempre perdi.. :() i crec ks bo aixo dl ELO i pot ser molt interessant xo ... els campionats ja son molt interessants i funcionen be... cal canviarlos?

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 18 nov. 2009, 00:47

Per anar tancat ......

Quan una persona abandona/cau/no pot acabar/el que sigui una partida d'ELO, se'l penalitza ...... la pregunta es com:
- L'elo en joc (K=10), o sigui, 10 punts menys.
- L'elo que se l'hi hagués restat si hagués perdut.
- El doble de l'elo que se l'hi hagués restat si hagués perdut.
- ....

Adéu !

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 18 nov. 2009, 13:02

La rel quadrada del producte de la pèrdua de dues partides seguides amb els mateixos contrincants.

PS. De fet també em semblaria bé el logaritme neperià del nombre d'abandonaments multiplicat pel doble dels ELOs perduts en la última setmana menys pi*e.
Pa joder, sólo pa joder.

Jordi
Site Admin
Entrades: 142
Membre des de: 15 set. 2002, 23:47

EntradaAutor: Jordi » 18 nov. 2009, 16:12

A primer cop d'ull haguessa dit l'elo que hagues baixat si perdeia, pero llavors he penst que donat que el seu company no se li tocara el elo ( suposo) estaria be el doble del elo que hagues perdut i donar als rivals el elo com a guanyadors deixan al company del caigut = , de totes maneres en les partides amb elo posaria un rellotge per donar temps a tornar diguem 2 minuts per exemple si es surt abans no es computaria a efectes de elo la partida

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 18 nov. 2009, 16:31

Jordi ha escrit:A primer cop d'ull haguessa dit l'elo que hagues baixat si perdeia, pero llavors he penst que donat que el seu company no se li tocara el elo ( suposo) estaria be el doble del elo que hagues perdut i donar als rivals el elo com a guanyadors deixan al company del caigut = ,


Exacte, d'això es tracta :-)

Jordi ha escrit: de totes maneres en les partides amb elo posaria un rellotge per donar temps a tornar diguem 2 minuts per exemple si es surt abans no es computaria a efectes de elo la partida


O sigui, a veure si ho he entès bé:
- Un jugador cau .... i no torna en dos (o els que siguin) minuts:
+ perd 2 vegades l'elo que si hagués perdut.
+ El company, cap variacio.
+ Als contraris: com si haguessin guanyat.

- Un jugador cau .... i algú marxa de la partida (sense esperar dos minuts).
+ perd 2 vegades l'elo que si hagués perdut.
+ El company, cap variació.
+ Als contraris, cap variació.

Es això el que vols dir Jordi ???

Adéu !

josep1945
Barretina
Barretina
Entrades: 872
Membre des de: 06 oct. 2005, 17:54

EntradaAutor: josep1945 » 18 nov. 2009, 16:42

En el segon cas, si qui marxa es el company del caigut, directament partida per perduda als dos. (a efectes estadístics, amb el millor resultat pels que es queden, entre, el que hi havia i 51-0 al seu favor)

Si qui marxa es un dels contraris, partida anulada com si s'hagues tancat per consens.

En el cas de que marxin de la partida pero no del Butinet, s'hauria d'avisar que marxen abans dels dos minuts i que, per tant, la partida es considerarà (el que correspongui, perduda si marxa el company del caigut i anulada si marxa un contrari)


Torna a “Rànquing”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants