Sobre el Rànquing- Caigudes/desconnexions/abandons

Per parlar i debatre sobre el rànquing.
QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 27 gen. 2010, 15:04

Técnicament no es el problema.

Hem de tenir en compte, abans que res, que els robots son els fills pròdigs del Deep, per no dir que, a la pràctica, tenen amo.

O sigui primer de tot en Deep hauria de cedir la seva utilització a la comunitat de Butinet o a Butijocs.

Un cop resolt això la resta es programació. I tot pasa per que les partides es guardin en el servidor a mesura que es van fent.

Si algu cau se li dona al robot tota l'informació que li fa falta, les cartes que tenia, qui ha caigut, al moment de començar la partida mes tots els dats jugats. Amb aquesta informació els actuals robots son mes que capaços de seguir la partida i acabar-la en el nivell que ja coneixem d'ells.

Potser els hi hauriem de posar un fusible de protecció, per si es troben situacions INCOMPRENSIBLES per ells, però en fi, no seria un problema tècnic.

Un cop dit això, continuo pensant que una partida l'han d'acabar els mateixos 4 que la comencen. I que consecuentment valorant l'esforç d'hores de programació amb l'utilitat real, el resultat es escasillo.

Opinable clar
El client sempre te raó
:)

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 27 gen. 2010, 17:01

Parlo de robots (programa per jugar) en general.... no de les SGAE (drets d'autor) en particular. El que un programador pot fer, un altre tambe.

Si em de parlar d'en Gort en particular (es el robot que conec millor) El seu nivell em sembla prou aceptable (jo dic en broma que juga com en Deep.... pro sensa fallos :oops: ). I com passa amb els humans, si coneixes una mica com juga el company, tens molt de guanyat. Un altre avantatge es que sempre juga igual... no com jo, que de vegades surto de semi amb botifarra i altres no :shock: :shock:

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 27 gen. 2010, 17:20

QjQ ha escrit:O sigui primer de tot en Deep hauria de cedir la seva utilització a la comunitat de Butinet o a Butijocs.


Com podeu llegir vosaltres mateixos fent clic aquí:

# L'ús del codi de la versió 3.1.8 l'he cedit de forma incondicional i gratuïta al Carles perquè en faci el què cregui convenient amb l'única petició que en consti la meva propietat.


Per la resta estic al què han dit la Yrune i en plana: qualsevol pot fer robots. Que només n'hagi fet jo és un accident minúscul de la història.

PS. No recordo haver cancelat la meva recompensa de 1,000€ a qui en faci uns que guanyin als meus. Està per algun lloc dels fòrums.

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 27 gen. 2010, 17:47

I mes coses mes fas tu plana, mes rares
:D

Evidentment que se'n poden fer uns de nous. Però el llarg treball i els esforços fets per en Deep amb els seus, fa que sigui molt difícil superar-los.

De totes formes jo només probava d'explicar que no hi havia dificultats "tècniques" en la solució de posar-hi un robot.

Altre cosa es que, cosa estranya, penso com en Carles. Posar un robot per abandonament del company, si es per ranking, adultera el resultat, si es en Campionat tb. I si es una partida normal, tancant-la i fent-la nova llestos.

Avui, ho sento, encara hi ha altres prioritats.

Un cop s'hagi fet tot el referent a revisar una partida, a entrar com espectador i altres moltes coses........................

Per cert Deep comparar el teus primers robots amb els actuals es com comparar la Minipimer amb el Hal
:D
Es un compliment això ehhhhhh :)

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 27 gen. 2010, 18:23

jugan a les cartes.... o fora?? les coses rares, QQ :shock:.... ara as ferit la meva sensibilitat!!!!!!...

El que volia dir (després que he jugat 24 campionats, 14 suissos i 10 pre-donats amb en gort) es que m'entenc molt pitjor amb segons quins companys humans. En canvi els humans (si son realment humans) tenim altres aventatges que no cal comentar.

Val a dir que la meva promiscuitat (jugan a les cartes) es digna del millor emir àrab :lol: :lol:

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 27 gen. 2010, 18:44

Res mes lluny de la meva intenció que ferir la teva sensibilitat
:)

D'altra banda per aixó hi son els robots per jugar amb qui els vulgui i els aprecii.

JO DIC:
QUE LES PARTIDES S'HAN D'ACABAR AMB QUI LES COMENÇA

Ho probo amb arameo?
QjQ l’ha editat per darrera vegada el dia: 27 gen. 2010, 21:02, en total s’ha editat 1 vegada.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 27 gen. 2010, 18:58

Apart de tot això, el problema és el mateix que el motiu que en les partides de rànquing NO es deixa convidar a un jugador. Per tant, si no es pot convidar un jugador, tampoc te sentit que jugo un robot.

Hipòtesis: jugador A, B C i D juguen una partida.
El jugador A cau, i es canvia pel jugador E (sigui robot o no).

Com es calcula l'ELO de cada un dels jugadors al acabar la partida ????
Exemples:
A i B perdien de molt .... E se li conta la partida per perduda ?
A C i D, el canvi d'elo se li calcula respecte AB vs CD o EB vs CD.
Etc etc etc .....

Adéu !

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 27 gen. 2010, 21:05

En els Campionats en canvi ho permets, i això altera la classificació..............

I a mes a mes altera les estadístiques del Campionat. Per que tampoc se'ls hi pot assignar una part dels punts a qui ha fet de suplent o restar-lis a qui ha caigut.

Oi?.

Perquè us compliqueu la vida? En competició, ( Rànquing i Campionats ) qui comença una partida l'acaba. I en una partida "normal" que tothom faci el que vulgui, convidi per acabar-la, a un robot o a un humà, la tanqui, la torni a fer...............el que vulguiiiiiiiiiiiii.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 27 gen. 2010, 21:38

Els campionats, des de el meu punt de vista te una besant amistosa mes gran que no pas competitiva. La majoria de la gent el que vol es jugar (participar), li es indiferent qui o com.

En tots els campionats que he fet, quan una parella sencera ha marxat/sortir, i als contraris els he preguntat si volen la partida guanyada, o els busco suplents pels contraris (i jugar), TOTS m'han dit que els fiqui algú.


I les substitucions estan contemplades al campionat: al substitut li conta com guanyada si guanya la partida que ha estat canviat, i li compta com a perduda al substitutiu si la partida es perd.

El que en campionat es relativament fàcil de solucionar, amb ELO es pràcticament impossible de resoldre.

A mes que estem parlant de rànquing, no de campionats.

Adéu !

PD: Algo no funciona quan les persones que mes opinen sobre el rànquing son anti-rànquing i no el tenen ni activat.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 27 gen. 2010, 22:15

Si és besant estic d'acord en què ha de ser molt amistosa ... :twisted:

Els vessants ja són una altra cosa :twisted:

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

ES PODRIA AJORNAR LA PARTIDA?

EntradaAutor: corpetit » 27 gen. 2010, 23:39

Bona nit,

Doncs jo no trobo mala idea la proposta d’Yrune. És molt millor que com està ara. Ara bé, si s’ha decidit que no hi poden haver substitucions, doncs deixem-ho.

La pregunta o preguntes que faig són les següents: llavors, per què no es poden ajornar les partides? També s’ha decidit, pels motius que siguin, no fer-ho i no hi ha res a fer?

Per exemple i simplificant:

Comptador que estableixi un dret a 3 minuts de caigudes per parella. Ningú podrà sortir de la partida fins a exhaurir-se aquests 3 minuts.

Si, tot i així, no es pot acabar, la partida queda ajornada. De moment, no es penalitza a ningú. En el moment en què aquests 4 mateixos jugadors integrants d’aquesta partida estiguin lliures i en situació de disponibilitat en el butinet, ni que sigui al cap d’un mes, que automàticament se’ls posi dintre de la partida un altre cop i reiterats avisos d’aquesta situació. Allí, que decideixin què fer. Continuar, consensuar, ajornar-la un altre cop...

Establir unes mínimes normes de com s’actuarà en determinats casos. Per exemple, si el mateix “abandonador o caigut” no vol continuar la partida.

Es torna al començament de l’últim dat, de manera que clickant damunt les cartes, aquestes es van jugant, automàticament i sense possibiliat de modificar res, les del mateix dia o moment de la caiguda, fins arribar just a l’instant on es va deixar la partida. A partir d’allí, continuar normalment.

Es pot deixar un coixí de possibles partides pendents imputables a un determinat nick (5, 10, les que es vulguin). El jugador que arribi a aquest límit, no se’l deixarà jugar partides de rànquing fins que no estigui per sota.

Adéu.

josep1945
Barretina
Barretina
Entrades: 872
Membre des de: 06 oct. 2005, 17:54

EntradaAutor: josep1945 » 28 gen. 2010, 00:23

Quan un jugador comença una partida, desconeix el temps que durarà, per tant s'ha compromés a acabar-la en el temps que calgui. Si creu que va "ajustat" de temps, doncs que no la comenci

Tambè crec que s'hauria de limitar el "dret" de caigudes a una per jugador i partida i amb un temps màxim de tornada, i prou.

josep1945
Barretina
Barretina
Entrades: 872
Membre des de: 06 oct. 2005, 17:54

EntradaAutor: josep1945 » 28 gen. 2010, 00:25

I, tornant al tema del tìtol:

Quan un jugador és dins d’una partida, entenc que el sistema pot diferenciar si:

a. El jugador surt de la partida.
El sistema l’avisa i el jugador ha de pitjar expressament el SI per fer-ho del tot.
b. El jugador “tanca” el ButiNet
Tant si el jugador “tanca” el ButiNet com si te un tall de corrent que afecti al pc o qualsevol altre incidència que faci que es tanqui el ButiNet, però es mantingui la connexió, el sistema rep la informació de que s’ha tallat la connexió amb el ButiNet (de forma immediata)
c. El jugador te un tall d’Internet.
El sistema envia la informació al pc del jugador i no rep la confirmació i ho deu intentar altres vegades (o el que sigui), el cas es que, fins passada una estona el sistema no sap que el jugador “ha caigut”.

Ho dic, per que, actualment, en els tres casos el sistema envia al altres jugadors el mateix missatge:

“El jugador xx ha abandonat la partida” (en els dos primers casos, de forma immediata i en el tercer cas, passat un temps).

La meva proposta seria que enviés missatges diferents i que es pogués actuar en conseqüència.

En el cas a, l’error de fer-ho es produeix molt poques vegades (tancar la partida i després pitjar el SI), per tant, automàticament es considera un abandonament i els altres jugadors poden actuar com vulguin.

En el cas b el missatge podria ser: “Al jugador xx se li ha tancat el ButiNet”, i, a partir d’aquest moment hi hauria un temps de espera “t” (D’aquesta manera se li concedeix el benefici del dubte).

En el cas c el missatge podria ser: “El jugador xx ha tingut un tall d’Internet”, i, a partir d’aquest moment hi hauria un temps d’espera “t”, durant el qual no funcionaria la funció de “fer fora”.


En el cas a, els jugadors poden marxar de la partida o (encara que no m’agradi) convidar a un quart jugador. Al jugador que ha “abandonat” li consta com “abandonada” i durant el temps previst no pot tornar a jugar.


En els casos b i c, si algun jugador yy vol marxar abans de que hagi passat el temps d’espera, el sistema l’ha d’avisar que ... la partida li constarà com abandonada i si marxa, doncs actuar en conseqüència (passem al cas a, però afectant al jugador yy).

En els casos b i c, passat el temps d’espera, els jugadors poden decidir: seguir esperant; tancar per consens, amb lo qual el jugador caigut xx no resulta afectat; marxar, amb lo qual li quedarà una partida abandonada al jugador xx o, com abans, convidar a un quart jugador i al jugador xx li constarà com abandonament.
Finalment pot succeir que durant el temps d’espera algun dels jugadors que quedaven a la partida se li tanqui el ButiNet o perdi la connexió.
Doncs bé, per aquest segon jugador tornen a regir les opcions b i c.

Finalment, si durant la partida un jugador que ha “caigut” i ha “tornat” té una segona caiguda, automàticament se li ha de donar com “abandonament”.
Amb això fem que tots els jugadors tinguin el mateixos “drets” (caure i tornar 1 vegada) i limitem determinades accions.

Un cop definides les possibles accions, faltaria determinar les “sancions” addicionals a aplicar en cada cas, segons el tipus de “partida” (rànquing, campionat suïs, predonats, normal, ...).
Però, de moment deixem-ho aquí.

electra
Botifarra
Botifarra
Entrades: 105
Membre des de: 16 gen. 2006, 21:26

EntradaAutor: electra » 28 gen. 2010, 03:25

El programa ha de donar els 2 o 3 minuts reglamentaris , dins dels quals si hi ha un abandó o caiguda i un segon participant marxa sense respectar el temps estipulat també se li ha de sancionar. Es a dir , si els altres tres abandonen sense esgotar el temps , la partida restarà oberta fins acabar el temps i es sancionarà als que no restin a la taula.
Quan es comença una partida es fa per acabarla , sense sustituts.

Per cert Deep , no sabía que els robots eren fills teus. Algún dia arribaran a ser cracs. Et felicito pel teu treball.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 28 gen. 2010, 13:45

electra, gràcies. Moltes. :wink:


Torna a “Rànquing”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 31 visitants

cron