Sobre el Rànquing- Caigudes/desconnexions/abandons

Per parlar i debatre sobre el rànquing.
DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 17 feb. 2010, 20:09

Independentment del què triguis, en un mitjà on la inmediatesa és la norma, on ningú espera més de 10 segons per veure una pàgina, on ningú llegeix més de 3 frases seguides ... 2 minuts és (al límit del què) es pot demanar!

En qualsevol cas, el temps a esperar és un paràmetre, però cal definir primer el mecanisme de penalitzacions/esperes.

Proposta: Si una partida no s'acaba queden penalitzats el primer que ha caigut i tots els que hagin marxat abans dels dos minuts des que ha caigut el primer.
Si en algún moment hi són els 4, els contadors a zero, clar.

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 17 feb. 2010, 20:56

De fet Jordi tens raò en una cosa, que es més important del que sembla i que no hi havia caigut.

La majoria de caigudes a Butinet son degudes al protocol Tcp/ip amb el que está fet el programa. Per tant son degudes a microtalls que no obtenen resposta en el protocol.

Si aixó es així un simple " Mete/saca" de Butinet solucionaria el problema en un 90 % de casos. Sense fer falta resetejar el ordinador, ni tant sols el router.

I aqui si que amb menys d'un minut resolt.

Els que cauen sovint ho haurien de confirmar, si simplement sortint de Butinet i tornan a entrar han resolt el problema i dir-ho.

A vore qui si anima....................

[/list]

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 17 feb. 2010, 21:27

QjQ ha escrit:La majoria de caigudes a Butinet son degudes al protocol Tcp/ip amb el que está fet el programa. Per tant son degudes a microtalls que no obtenen resposta en el protocol.


No no, les caigudes NO son degudes al TCP/IP.

Les petites caigudes son únicament degudes a petits talls a la connexió que el protocol TCP/IP NO pot arreglar.

Com be heu dit, aquestes caigudes (quan es veuen) es solucionen amb desconnectar del ButiNET i tornar a entrar.

Això si, abans de connectar al ButiNET s'ha de tancar la partida si està oberta, per que al entra entrar el servidor te pugi convidar a la nova partida penjada.

Si es fa així en menys de 2 minuts, els contraris NO tenen opció de marxar.

Adéu !

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 17 feb. 2010, 21:47

Hola,

Jo em desconnecto molt. Diria més aviat, que em desconnecto moltíssim.

Me n'adono ràpid perquè en quan algú no tira, escric el típic "eo" i com no em surt escrit sé que soc jo que m'he desconnectat.

No tanco butinet, únicament el botó de desconnectar, tanco partida i connecto de nou. No passen més de 15 segons com l'exemple que hi posa Txemapenta amb copia del xat.

Altres cops (quan sona el telèfon de casa) em desconnecto i he de tancar el router i tornar-lo a posar (no cal en el meu cas tancar el PC). Això por portar-me entre 30 segons fins 2 minuts. Telefònica diu que al mateix router connectar 4 ordinadors i 8 telèfons és sobrecarregar la línea. Són els entesos.

Vull comentar també que ara en quan entro en partida dic: Em desconnecto molt però entro ràpid. Espereu-me si us plau. I he de reconèixer i agrair que la gent m'espera. En el meu cas abans marxaven, ara esperen. Així que el fet d' evitar també la penalització de les caigudes fa que la gent esperi o bé potser he tingut la sort de jugar amb els més educats. Sigui com sigui fa dies que no em resten punts
:wink:

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 17 feb. 2010, 21:54

Carles ha escrit:Si es fa així en menys de 2 minuts, els contraris NO tenen opció de marxar.

Disculpa?

Vol dir que no poden? O que no haurien?

Perquè justament he preguntat a l'inici i m'han dit que tothom pot marxar inmediatament ... i queda penalitzat el primer.

Podries aclarir-ho?

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 17 feb. 2010, 21:56

Carles escrigué:
No no, les caigudes NO son degudes al TCP/IP.

Les petites caigudes son únicament degudes a petits talls a la connexió que el protocol TCP/IP NO pot arreglar.


Corchos Carles tu ets el tècnic peró si el Tcp/Ip no els pot arreglar, es quan provoca les caigudes................:).
Només cal comprobar que pots haver caigut de Butinet i continuar navegant per internet. Per tant es el protocol.
Es lo del Ou o la gallina. Els petits talls provoquen que el protocol no pugui seguir connectat. Causa, els petits talls efecte, el protocol desconnecta. :)

En fi es igual, però en tot cas hauries de publicar en un lloc molt visible quina es la solució per tornar a entrar ràpid. Ja que hi pot haver molta gent que el que fa es reiiniciar el ordinador.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 17 feb. 2010, 22:16

DeepButi ha escrit:
Carles ha escrit:Si es fa així en menys de 2 minuts, els contraris NO tenen opció de marxar.

Disculpa?

Vol dir que no poden? O que no haurien?

Perquè justament he preguntat a l'inici i m'han dit que tothom pot marxar inmediatament ... i queda penalitzat el primer.

Podries aclarir-ho?


Com eh dit, no tenen la opció, o sigui, no poden :-p

El motiu es el que hi ha explicat al inici del post ... els propis mecanismes de desconnexió del protocol TCP/IP.

És el cas que explica la Angeles: t'adones que estas caigut, surts del ButiNET, i tornes a entrar. Com que el ButiNET ENCARA NO s'ha adonat que havies caigut, et fa fora i automàticament et convida a la partida.

Els contraris no tenen opció de sortir, ja que en tot moment hi han 4 jugadors a la partida, i si surten, els penalitza a ells.

Això es el cas ideal .....

Adéu !

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 17 feb. 2010, 22:52

Em sembla que has vist moltes películes ... :twisted: :twisted: :twisted:

josep1945
Barretina
Barretina
Entrades: 872
Membre des de: 06 oct. 2005, 17:54

EntradaAutor: josep1945 » 17 feb. 2010, 23:44

A efectes de control, una cosa es sortir de la partida (que sí es pot controlar) i una de diferent es sortir del ButiNet.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 18 feb. 2010, 09:50

josep1945 ha escrit:A efectes de control, una cosa es sortir de la partida (que sí es pot controlar) i una de diferent es sortir del ButiNet.

Si és sortida voluntària també es pot controlar exactament igual.

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 18 feb. 2010, 11:09

Depen de com ho facis Deep,lo de sortir, però no cal donar idees..............
:)

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 18 feb. 2010, 11:41

Segueixo pensant que veieu massa películes ... de dolents en aquest cas :P :P.

Per descontat, qui vulgui tancar de maneres rares podrà fer-ho sempre sense que es pugui detectar.

Però m'hi jugo un café (fins i tot un talladet amb croissant) que la majoria (el tallat: >83%) de gent que tanca ho fa per mitjans normals. És a dir, clica al botó de tancar sense més històries.

Amb l'argument que no es poden controlar els dolents (17%?), no volem controlar els normals (83%?).

Jo sóc dels que penso que controlar un % raonablement alt de casos val la pena.

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 19 feb. 2010, 17:18

Carles ha escrit:Si es fa així en menys de 2 minuts, els contraris NO tenen opció de marxar.

Carles ha escrit:Com eh dit, no tenen la opció, o sigui, no poden :-p


No entenc res.

Una partida de rànquing. Caiguda. Els contraris no esperen ni dos segons i marxen. El caigut troba la partida acabada (tot i que en aquest cas ha trigat més de dos minuts). 20 punts menys.

Exactament que vol dir que NO tenen opció?
Solament quan la desconnexió és de segons i els contraris no s'adonen que has caigut?
I si els contraris s'adonen que has caigut la pregunta és:
- Poden marxar abans de dos minuts.
- S'avisa que se'ls penalitzarà amb XX punts?

[17:04:42] <XXXX> sento companys s'ha penjat
[17:05:06] <YYYY> jo volia esperar... pro m'han deixat sol.... XXXX
[17:05:43] <XXXX> passa re! M'han tret punts pero wenu... Merci
[17:06:40] --- 17:06 L'usuari ha abandonat el Xat.
[17:06:59] --- 17:06 L'usuari ha abandonat el Xat.
[17:07:47] --- 17:07 L'usuari ha abandonat el Xat.
[17:09:40] --- 17:09 L'usuari ha abandonat el Xat.
[17:09:42] +++ 17:09 L'usuari ha entrat al Xat.
[17:09:42] --- 17:09 L'usuari ha abandonat el Xat.
[17:11:16] <Angeles> YYYYY una curiositat. Han esperat els dos minuts els contraris?
[17:11:34] +++ 17:11 L'usuari ha entrat al Xat.
[17:11:43] <YYYYY> ni dos segons, tampoc angeles
[17:12:00] <Angeles> era de ranquing YYYY?
[17:12:06] <YYYY> si
[17:12:10] <Angeles> no entenc res
[17:12:13] <> deu tothomm
[17:12:15] --- 17:12 L'usuari ha abandonat el Xat.
[17:12:27] <Angeles> diu carles que no poden marxar abans de que passi els dos minuts de rigor
[17:12:33] <Angeles> aixi que aqui passa algo
[17:12:36] --- 17:12 L'usuari ha abandonat el Xat.
[17:13:02] <Angeles> quans punts t'han tret XXXX?
[17:13:25] --- 17:13 L'usuari ha abandonat el Xat.
[17:13:41] --- 17:13 L'usuari ha abandonat el Xat.
[17:13:51] <XXXX> 20 points!!
[17:14:13] +++ 17:14 L'usuari ha entrat al Xat.
[17:14:32] <Angeles> ok XXXX
[17:14:36] <Angeles> 20?
[17:14:39] <Angeles> son molts no?
[17:16:19] +++ 17:16 L'usuari ha entrat al Xat.
[17:17:50] --- 17:17 L'usuari ha abandonat el Xat.
[17:18:06] <Angeles> XXXX perdona, quan temps has trigar a tornar a connectar-te?
[17:18:15] +++ 17:18 L'usuari ha entrat al Xat.
[17:18:31] --- 17:18 L'usuari ha abandonat el Xat.
[17:18:31] +++ 17:18 L'usuari ha entrat al Xat.
[17:18:34] <XXXX> re, 5 minuts crec

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 19 feb. 2010, 18:37

Angeles,
això de que no poden és en el cas hiper-mega-teòric que diu en Carles: el ButiNET no s'ha adonat que caus, tu sí, tanques i entres.

Només en aquest cas. Perquè llavors, com que el ButiNET no s'ha adonat que tu has caigut, el que intenta marxar és el primer i l'avisa.

Però em sembla a mi que això no va gairebé mai així.

Un usuari cau, i tant el ButiNET com els altres se n'enteren. I llavors poden marxar inmediatament. Sense avisos. Sense penalitzacions. Sense res.
_______________________

Els 20 punts de penalització deuen ser perquè l'usuari YYYY havia fet menys de 20 partides de rànquing (i més de 10). Llavors ell s'hi "juga" 10 punts (aprox.) i per tant la penalització és de 10x2=20.

Si caus a les 10 primeres, pitjor, són 15x2=30

A partir de la 21 partida ja només t'hi jugues 5 punts (aprox) i una penalització al voltant dels 10.

Apa, no caigueu.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 19 feb. 2010, 19:01

A veure, està explicat al primer post.

Però en resum:
1) Jugador A pateix una anomalia en la connexió, i deixa de tirar.
2) EN AQUEST MOMENT comencen a contar els dos minuts.

Cas 1:
3.a) Si el jugador A s'adona que no pot tirar (o que el jugador que li toca no tira), tanca el butinet, torna a entrar. Automàticament entra a la partida.

Això, es quan al xat surt:
[18:48:20] --- 18:48 L'usuari AAAAAA ha abandonat el Xat.
[18:48:20] +++ 18:48 L'usuari AAAAAA ha entrat al Xat.

A la partida, es veu el mateix, el jugador surt i entra al moment.

Per tant, els contraris NO tenen la opció de marxar.

Està mes clar ?????

Però si el jugador entra amb la partida penjada oberta, el sistema no el convida automàticament, per tant, quan entra fa fora el seu altre ego caigut, i els contraris si volen poden sortir de la partida.

Cas 2:
3.b) Si el jugador A NO s'adona que està caigut, espera ..... al cap de varis minuts, el servidor li diu: "t'has desconnectat", i torna a connectar. Per ell, han passat segons. Però realment ha estat varis minuts caigut.

Al cap de dos minuts del punt 1, qualsevol jugador de la partida el pot fer fora i marxar sense problemes.


Com diu el Deep això es teoria, però son els dos casos que es produeixen la majoria de les vegades.

---------------

En resum, si quan veus que estàs caigut, tanques i tornes a entrar, no tindràs cap problema.

En canvi, si esperes a que la connexió es desconnecti, tindràs problemes ara i quan es controli mes estrictament, ja que en aquest cas, hauran passat mes de dos minuts.

Adéu !


Torna a “Rànquing”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants

cron