Quan feu triomf directe amb 5 i semi?

Tàctiques simples de la Botifarra (per exemple sortida de 12)

triomf directe amb 5 i semi?

1 - Mai
1
17%
2 - Sempre
2
33%
3 - Depèn del triomf
0
No hi ha cap vot
4 - Depèn del resultat
3
50%
5 - Depèn dels altres pals
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 6

asterix_fire
Recontro
Recontro
Entrades: 55
Membre des de: 02 set. 2011, 18:00

Quan feu triomf directe amb 5 i semi?

EntradaAutor: asterix_fire » 19 oct. 2011, 16:48

Hola a tots,

Volia saber què opineu respecte a fer triomf directe amb 5 i semi.

Les opcions i comentaris amb els "per què".

1 - Mai
2 - Sempre
3 - Depèn del triomf
4 - Depèn del resultat
5 - Depèn dels altres pals

Mai i sempre no dependrien del resultat, el triomf o els altres pals.
Els "depèn" són per prioritat. Si creieu que primer depèn del triomf, després del resultat i finalment dels altres pals. Només marqueu 3 - depèn del triomf.

asterix_fire

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 19 oct. 2011, 18:05

Únicament faria trumfo directe tenint 5 i semi si el marcador nostre és molt favorable.

És una opinió que he discutit molt amb jugadors, he vist estadísques favorables al directe, però a mi personalment no m'agrada. Amb 5 i fallo redó encara, amb semi totalment contraria.

batet
Barretina
Barretina
Entrades: 184
Membre des de: 14 set. 2003, 21:53

EntradaAutor: batet » 19 oct. 2011, 19:25

5 trunfos ferms 9,AS.12,11,10 amb una manilla de un altre coll,
Sempre que facis directes tens que comptar fer 6 bases i no perdre punts.

asterix_fire
Recontro
Recontro
Entrades: 55
Membre des de: 02 set. 2011, 18:00

Quan feu triomf directe amb 5 i semi?

EntradaAutor: asterix_fire » 19 oct. 2011, 20:45

Per tant, la teva resposta batet seria que:

depèn del triomf i després dels altres pals.

droig
Botifarra
Botifarra
Entrades: 116
Membre des de: 26 nov. 2002, 18:39

EntradaAutor: droig » 20 oct. 2011, 12:54

Bones,

Jo estic (més) d'acord amb l'Angeles i només faria triomf directe si el resultat és favorable i la partida s'està acabant.

També amb el batet en segon terme pel fet d'assegurar tenir bon triomf. Això no voldria dir que només ho faria si tinc la manilla i l'as (ell tampoc ho diu, és només un exemple). El que vull dir és que el joc en triomf directe ha d'assegurar-me destriomfar. El joc global també és important, però menys (el company ajudarà en els altres pals, però en triomf millor per un mateix).

L'altre dia jugant, el company va fer triomf directe quan acabàvem de començar i van contrar. Jo amb tres manilles i un as (sense cap triomf), vaig recontrar i el contrari va fer Santvicens. Això ja feia mala espina...en vam perdre 8 (64 punts). El contrari tenia 5 triomfs de manilla i as, i un fallo directe, res més.

Ell va fer amb 5 i semifallo perquè no tenia res i no volia que contressin (l'entenc però no ho comparteixo). A mi no crec que m'haguessin contrat! :-) A més, jo recontraria amb menys i tot...com pot ser que podent decidir què "fem" ens suicidem? Doncs per no tenir triomf directe...No es pot saber jugant així, si realment té triomf directe o no i demostra que 5 i semifallo és poc per fer triomf. En tot cas, el company hauria de saber que no recontri, per si de cas no té bon triomf i això aniria en contra quan el triomf si que és potent.

Només faria triomf directe amb 5 i semifallo, si realment es pot guanyar la partida perquè falten pocs punts. Mai perquè no contrin els contraris i perquè no es té bo (o em sembli que perdrem pocs punts), com tampoc quan comencem a jugar i no hi ha perill.

+1 Depèn del resultat

salutacions,
droig :-)

asterix_fire
Recontro
Recontro
Entrades: 55
Membre des de: 02 set. 2011, 18:00

EntradaAutor: asterix_fire » 08 nov. 2011, 16:31

Després de deixar uns dies poso algunes conclusions personals...

Hi ha força informació sobre el tema en el fòrum del butinet. A més hi ha recursos com una calculadora de probabilitats:

http://www.butinet.cat/botifarra/dist.htm

Amb 100.000 carteigs diferents.

(P4==1 AND P2>=2 AND P3>=2 AND P1==5)= 18,674%. Per tant, casi en 1/5 partides el jugador que fa triomf podria fer directe amb 5 i semi (5-4-2-1 i 5-3-3-1).

Tenint en compte que 5-5-1-1, no està inclòs aquí.

Els altres directes que serien a partir de 5 i fallo directe, 5 i dos semis (0,78%) o 6 triomfs, el resultat de triomf directe 16,68%.

Si decidim fer triomf directe amb 5 i semi, seria molt significatiu perquè faríem triomf directe en 35,354%. Això vol dir que faríem triomf directe, en més de 1/3 de les partides.

Abans de dir perquè no seria aconsellable fer sempre triomf amb 5 i semi, anem a veure una mica més d’informació:

Hi ha un enllaç extern que m’agradaria destacar. L’estudi està realitzat basant-se en els triomfs en comú, http://paginespersonals.upcnet.es/~aav/5_i_semi.html (Enric/deepbuti i Sefa). Es mostra un resum dels resultats interessants de la pàgina web:

“Si nosaltres tenim un pal de 5, la probabilitat que el nostre company tingui al menys dues cartes del pal, i per tant entre els dos en tinguem set o més és de 76.5%. La probabilitat que en tingui al menys tres, i per tant, vuit o més entre els dos, és del 42.9%. ”

Dominarem amb molta probabilitat delegant, si es dóna el segon cas (8 o més triomfs) i a més té bona probabilitat (42,9%).

“Així, per exemple, cinc i semifallo de manilla és millor, fins i tot, que cinc i fallo, o sigui que cal fer trumfos directes. En d’altres casos, un pal molt bo de cinc pot ser prou definitiu.”

També ens condicionen les cartes que no són triomf per ser “prou definitius” per fer triomf directe i guanyar punts.

"la possibilitat que ens triïn el semifallo (amb 5 i semifallo, quatrer o distribució regular, ja que en la resta de casos és millor que no pas el que fem nosaltres) és de 32.7% amb la distribució 5;3;3;1 i de 32.1% amb la 5;4;2;1. Però ... i la possibilitat que nosaltres triem el semifallo o fallo del company fent directe? Aquesta és de 19.4% pel semifallo i 4.1% pel fallo, per un total de 23.5%.”

Després de veure aquests resultats estem en condicions de dir que delegar és bona opció perquè triomf directe és arriscar-se a no dominar el triomf (finalitat principal). Com que dominar el triomf depèn del número de triomfs i de la qualitat d'aquests, només faria triomf amb bons triomfs.

Encara que les dues distribucions de “5 i semifallo” podrien ser triomf directe si es considera que es pot guanyar la partida en la fase final del joc. No s’hauria de fer si falten molts punts o el triomf de 5 i semifallo és un triomf fluix (“triomf de por” que no podrà dominar el triomf).

No és aconsellable el “triomf de por” (no dominarà el triomf) durant la partida. La frase de “faig triomf perquè no contrin” no és una bona mesura, la realitat demostra que s’aplica quan es va guanyant de molts punts i justament és aquí quan la parella que va perdent ha de contrar igualment. És millor delegar.

La resultant d’això és que només es faria triomf amb “5 i semi” si es pot dominar el triomf, per guanyar la partida.

Aplicar-ho a mitja partida sense perills tampoc té sentit i és millor delegar per provar de trobar un millor triomf i ajudar-lo (si fa el semifallo del jugador que ha delegat serà la pitjor distribució, però tindrem 5 triomfs mínim, 3 a 3 és poc probable, 3% més o menys).

Sembla ser que fer directe té un total de 23,5% de casos en els que no li encertarem el triomf. Si deleguem amb semi serà més probable (32,7% o 32,1% segons distribució), però no prou per pensar que sempre que es delega “ens encerten el semi”. A més té la possibilitat de fer botifarra.

En la meva opinió penso que amb 5 i semifallo no s’hauria de fer directe almenys en fases inicials o en la meitat del joc. Si es fa, serà en fase avançada o final i serà amb un triomf consistent, per dominar el triomf, on fins i tot sigui probable acabar la partida.

Es pot veure més informació, estadístiques i opinions respecte a aquesta distribució, en el fòrum.

Asterix_fire


Torna a “Normes del joc i tàctiques de primer nivell.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 43 visitants

cron