Suís eliminatori

Tàctiques simples de la Botifarra (per exemple sortida de 12)
Jordi
Site Admin
Entrades: 142
Membre des de: 15 set. 2002, 23:47

EntradaAutor: Jordi » 19 set. 2013, 19:11

No em dec haver explicat be

comencem pel teu exemple en un suis de 17 a 32 parelles a 5 rondes que no permeti empats ja pasa tot el que dius ( a excepcio del que comento de que caldria cambiar la norma dient sera segon el que perdi darrera ronda a taula 1)

Per al cas de mes de 32 parelles amb el teu sistema caldria al principi definir que es jugaran mes rondes ( amb el nombre de dats que vulguis ) seguint el 2^n ja comentat que poden jugar nomes els del cuadre final o tambe els deu suis paralel que proposes.

Es a dir no calen dos campis ni pasar gent de un programa al altre ni res nomes calen algunes normes noves si amb el suis actual amb els reglaments actuals i els sortejos actuals tu al reglament poses

x) no es permeten empats , en cas d'empat es resoldra ......
x+1) de les parelles que juguin la darrera ronda a la taula 1 la que guanyi es campiona i la que perdi segona
x+2) el campionat tindra n rondes , on n es el menor nombre enter que compleix 2^n>= nombres jugadors

ja tens el teu sistema ( o el que tu comentes) montat

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Suís eliminatori

EntradaAutor: corpetit » 20 set. 2013, 16:23

Bones Jordi, potser sí que sóc jo que estic espès i no interpreto bé les teves paraules, a veure si en trec l'entrellat...

Quan dius "que no permeti empats" suposo que et refereixes al fet que no permeti empat a partides guanyades pel que fa a la primera posició i no pas a empat de punts dintre d'una partida (per exemple: 90 a 90).

Partint d'aquí, tornaré a posar un dels exemples que he exposat anteriorment:

http://butinet.cat/index.php?pagina=cam ... ine&id=327

Llavors, si inicialment hem planificat el campionat a 5 rondes, un pic hem finalitzat aquesta ronda 5, quantes rondes hem de fer per trobar aquest únic guanyador pel que fa a partides guanyades?

Jo crec que un mínim de 7 i un màxim de 8. Ep, podria estar equivocat, però em sembla que és així.

En el sistema que proposo no hi ha empat a la primera posició, es fan únicament 5 rondes, i ho saps abans de començar a jugar-lo, passi el que passi.

Em sembla que hi ha una diferència notable. Bé, jo almenys ho veig així. Adéu.

Jordi
Site Admin
Entrades: 142
Membre des de: 15 set. 2002, 23:47

EntradaAutor: Jordi » 20 set. 2013, 17:00

No

quan dic empats vull dir que una partida ha de tenir sempre una parella guanyadora i no es pot repartir el punt mig per cadascu.

En aquest campionat la darrera ronda l'han jugada a la primera taula pebu&butimon contra nelson&trileru donat que han guanyat nelson i trileru aquest son els campions i pebu i butimon els segons classificats.

per tant el nombre de rondes total es 5 donat que 2^5>=28 pero 2^4<28 i a partir de les 5 rondes en calen 0 mes

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Suís eliminatori

EntradaAutor: corpetit » 20 set. 2013, 19:00

Bones, llavors no estàvem ni estem parlant del mateix.

Una de les principals raons d'aquest "sistema" és que pretén que el primer sempre tingui una partida guanyada més que el segon. El que tu dius, no ho evita de cap de les maneres.

La repesca es fa a la primera ronda, i les parelles repescades per quadrar número, passen "l'eliminatòria", la guanyen, es considera que han guanyat la partida, tot i perdre-la per poc. En aquest campionat, per exemple, tothom sap d'antuvi que hi haurà 2 parelles que, tot i perdre la partida (o empatar-la en alguns casos), guanyaran l'eliminatòria, passaran a la següent ronda i la partida es tindrà per guanyada en el quadre eliminatori.

Em diràs que es pot donar el cas que el primer classificat final hagi sigut un dels repescats i guanyi el campionat amb 4 partides guanyades en total. Sí, és cert, però tothom ho sap d'antuvi que a la primera ronda et poden repescar i, mentre tu vagis guanyant i passant eliminatòries, podràs guanyar el campionat.

Si, com dius, dónes per vencedors a nelson i Trileru, hi continua havent el quíntuple empat a partides guanyades. No es desfà l'empat. El que tu dius encara és més discriminatori perquè el programa sorteja qui juga "la final" (la quinta ronda), i ni tan sols fa jugar el primer contra el segon pel que fa a diferència de punts (tantos) en aquells moments. I ni que es fes primer contra segon, seria com prendre la decisió per anticipat (una ronda abans), depenent de la diferència de punts que es tingués a la quarta ronda i no al final del campionat, que seria el més lògic. Per tant, penso que no té res a veure amb el que dic jo.

Potser ara m'he explicat millor. Arreveure.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 13 oct. 2013, 18:25

És una mica offtopic, però he trobat aquest interessant llibre que explica diferents formes de fer campionats:
http://books.google.es/books?id=eCvDsXhTS9gC

Ni que no expliquen el suïs :-p

Adéu![/url]


Torna a “Normes del joc i tàctiques de primer nivell.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 39 visitants

cron