Consulta butifarral

Formes de jugar a la Botifarra per jugadors experts. (Botifarra moderna Vs Botifarra antiga, sortida d'11, sortida de semfallo)
JRC
Recontro
Recontro
Entrades: 42
Membre des de: 20 oct. 2004, 00:55

Consulta butifarral

EntradaAutor: JRC » 24 oct. 2009, 08:13

La meva pregunta es la seguent:
En un campionat tots sabem que el company de qui fa trunfo no pot mirar les cartes. La meva pregunta es si el company del que fa trunfo per error mira les cartes. Hi ha algun tipus de penalització?, es un renunci?, et salta el torn de fer trunfo?.

Quin es el castig mes adequat?.

Ja se que la majoria de jugadors tan sols l'avisarieu i no passa res, però es dona el cas que en un campionat es va dornar aquest fet.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

MÉS NORMES.

EntradaAutor: corpetit » 24 oct. 2009, 13:08

Bon dia,

JRC, en primer lloc, és una apreciació personal, en tractar-se de normativa, potser seria millor col·locar aquest post just al que hi ha a sobre seu.

Nogensmenys, intentant resumir, que ja em costa, direm que, grosso modo, hi ha 3 opcions o línies a seguir:

1.- Fer el que faríem més del 90 % de jugadors: avisar-lo i no comunicar l’incident a ningú. Tot i sabent que això pot significar un tracte de favor vers aquesta parella i “pugui” condicionar els resultats del campionat.

2.- Remetre’ns a la rigidesa i severitat de les normes: aplicant sense embuts la sanció pertinent.

3.- Si no hi ha norma que, pel que sembla, és el que va passar i volem ser legalistes (que no legals): aixecar la mà i cridar a qualsevol membre de l’organització i que sigui ell qui es mulli i decideixi.

I ja la tenim muntada. Jo, personalment, l’únic que li demanaria és que, en situacions semblants, apliqui la sanció que apliqui, sigui també semblant o igual. És a dir, que sancioni el que vulgui o com vulgui, però, si es torna a repetir, que actuï exactament igual. Penso que és l’únic que se li pot exigir. És a dir, que no succeeixi que a mi em canti un renunci i al seu amic li doni un copet a l’esquena i prou, per la comissió dels mateixos actes.

Quina sanció podria aplicar l’organització? Jo, possiblement, proposaria la següent:

Primer cop, avís, anotació al full de partida i prou.
Segon cop, passar la mà i anotació.
Tercer cop, renunci.

Adéu.

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 24 oct. 2009, 22:34

Jo crec que la primera (i la segona) vegada, aviasaría dient que no es correcte, si continués mirant-les avisaría a l'organització i que decidís.

Corpetit, si jugo amb amics.... com si volen mirar les meves de cartes!!!; estaria segur que no es de mala fe (càs contrari, no serian amics)..


Torna a “Tàctiques avançades”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 27 visitants