Una partida rara

Formes de jugar a la Botifarra per jugadors experts. (Botifarra moderna Vs Botifarra antiga, sortida d'11, sortida de semfallo)
DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

Una partida rara

EntradaAutor: DeepButi » 10 juny 2020, 19:51

A veure què opineu ... trumfos directes de Sud.

Primera basa: surt Est de copes

Basa1.PNG


Nord arrastra ... i això es veu poques vegades

Basa2.PNG


Nord surt d'oros

Basa3.PNG


I la meva pregunta és, com carai segueix Sud? Opinions?

turro
Contro
Contro
Entrades: 19
Membre des de: 09 abr. 2020, 13:08

Re: Una partida rara

EntradaAutor: turro » 10 juny 2020, 20:12

post repetit
turro l’ha editat per darrera vegada el dia: 13 juny 2020, 11:33, en total s’ha editat 2 vegades.

turro
Contro
Contro
Entrades: 19
Membre des de: 09 abr. 2020, 13:08

Re: Una partida rara

EntradaAutor: turro » 10 juny 2020, 20:14

Al tenir sud semi-fallo d'oro és molt estrany que també el tingui nord o que només en tingui dos de rei. Per tant la jugada de rei d'oros és una miqueta estranya encara que tingués rei-cavall tot sols.
Dentrada sembla que nord hauria d'haver jugat el seu pal llarg.
Però ja que ho ha jugat així, sud ha d'arrastrar de petit per dir-li que té la manilla d'espases i si nord té cavall d'oros li doni anada per marxar de la copa.
turro l’ha editat per darrera vegada el dia: 13 juny 2020, 11:31, en total s’ha editat 2 vegades.

turro
Contro
Contro
Entrades: 19
Membre des de: 09 abr. 2020, 13:08

Re: Una partida rara

EntradaAutor: turro » 10 juny 2020, 21:21

Continuo:
Si nord tingués fallo directe d'espases, ha de tornar arrastrar i després es sud qui li ha de donar l'anada de manilla d'espases.
Possiblement el pal llarg de nord és la copa, per tant d'anada li donaria un oro si en tingues o una copa perquè només té trumfos i copes.
Després sud jugaria la sota de copes.
turro l’ha editat per darrera vegada el dia: 14 juny 2020, 20:14, en total s’ha editat 2 vegades.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Re: Una partida rara

EntradaAutor: corpetit » 11 juny 2020, 12:00

Bones,

Partida molt excepcional sí. A favor no recordo que m'hagi passat mai. Amb aquest joc es poden fer meravelles.

Aquí només hi veig dues maneres de jugar per part de Sud i les dues porten al mateix:
- La primera arrastrar de baix.
- La segona avançar primer la manilla d'espasa abans d'arrastrar de petit.

Jo no veig rara la sortida de rei d'ors. Potser només té aquesta carta, potser guarda el cavall o potser és el seu segon pal llarg. Recordar que el seu pal llarg és precisament el trumfo que en porta 6.
Amb el que tenim i les cartes jugades no podem saber quin és el segon pal de Nord. Almenys jo no el sé veure.
El que sí que podríem saber si jo fos Nord és que no guardo l'as de copa perquè amb 6 trumfos i cantant directe el company, de tenir-lo, l'hagués posat a la primera basa marcant la manilla.
Potser Nord sap que Oest fa descart directe atès que marxa del 2 d'ors i toca l'oro. A saber.

El motiu d'arrastrar de baix no és marcar que tinc la manilla d'espasa sinó fer-li entendre que no tenim oro perquè, en cas de tenir oro, li hauria tornat la jugada. Llavors, arrastro de baix amb el clar objectiu de fer-lo entrar per tal que em doni algun descart. I com, suposadament, no té la ferma de copa i la manilla d'espasa la tinc jo, només pot anar a l'oro.
El descart a l'oro me'l pot donar tant si té el cavall ferm com si la carta d'oro que surt no pot ser superada per Oest.
Jo només necessito un descart per tal de marxar de la sota de copa.
Com que seguirem tenint aquest excepcional joc (4 trumfos ens quedaran a cadascú), si no em pot donar un descart i he de fallar l'oro, encara em quedaran 3 trumfos més i podré tornar a arrastrar de baix. Potser llavors el company ja haurà quedat ferm a l'oro i em podrà donar l'anhelat descart.
Si em treu un quart oro, llavors ja sabrem que la carta que li balla serà una sola espasa o una sola copa. Amb l'extraordinari joc que portem fins i tot li podrem fallar l'oro ferm per tal de fer-nos la manilla d'espasa i així assegurar el tret. Si tingués una espasa significaria que falla la copa i si tingués una copa en marxaria damunt la nostra manilla d'espasa.

La segona variant d'avançar primer la manilla d'espasa i posteriorment arrastrar pot anar bé o malament però no és forassenyat.

Anirà malament si el company té alguna figura d'espasa i Oest té l'as o alguna peça important. Recordar que Est marxa d'una espasa i Oest d'un oro. Per tant, si utilitzen el descart indirecte, l'espasa hauria de ser el millor coll d'Oest. Però poc ens podem fiar dels descarts aliens.

Anirà bé avançar la manilla d'espasa si el company té fallo directe perquè potser podrà marxar de l'última copa que li pugui quedar. Recordar que porta 6 bastos, manilla de copa i un or. Només vaguen 4 cartes. En aquest cas no caldria arrastrar sinó tocar espasa perquè entri.
També li anirà bé si porta dues espases d'as i no pugui sortir-hi.
També li aniria bé si el seu segon pal llarg fos l'espasa d'as però aquesta opció és descartable atès que molt possiblement l'hauria tocada en comptes de l'oro.
Pot anar molt bé si quan ens fem la manilla d'espasa Nord dóna carta senyalada. Per exemple, el 8 d'espasa. Això significaria que, o bé li queden les fermes o bé falla. Llavors, igual que el primer supòsit, no caldria arrastrar per tal que plegués, podríem tocar l'espasa per fer-lo entrar.

Triï l'opció que triï, i tret de casos excepcionals com l'anterior, si vol gaudir d'algun descart, Sud al final haurà d'arrastrar de baix.

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

Re: Una partida rara

EntradaAutor: fritz » 13 juny 2020, 15:16

Bones,
Sud només pot jugar trumfo petit. Si Oest juga bé, que hem de suposar que sí, té As d'espasa i As de copa (A la primera anada marxa d'oro i té l'As).

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

Re: Una partida rara

EntradaAutor: DeepButi » 14 juny 2020, 11:08

En realitat era ben bé una pregunta teòrica, perquè tal com estaven les cartes el que fes Sud era absolutament irrellevant.

Les cartes de Nord:

Basa3Nord.PNG


Per cert fritz, Oest no portava cap dels altres asos. 6 oros d'As-Cavall, 3 espases de Rei i 3 copes de Cavall.

turro
Contro
Contro
Entrades: 19
Membre des de: 09 abr. 2020, 13:08

Re: Una partida rara

EntradaAutor: turro » 15 juny 2020, 12:41

Tal com sempre he dit, la Botifarra es un joc en el que els jugadors han de fer parlar les cartes i els companys han de saber entendre-les.

Amb el joc que te nord, en lloc de jugar Rei d'oros HA D'ARRASTRAR. Sud ha d'entendre que te al menys una Manilla o que no te cap jugada i vol que jugui ell.
En aquest cas com que les Manilles les te sud, HA DE TORNAR A ARRASTRAR i nord ha d'entendre que sud te almenys una Manilla.

Com que no sap quina Manilla es, nord ha de jugar el pal que ell també té 3 D'ESPASES. Sud ha d'interpretar que nord te o semi-fallo o l'As i vol mirar si agafa figures d'espasa i ha de jugar Sota d'espasa.
(Per casualitat al ser el 3 d'espasa el que acompanya l'As de nord, es millor que si fos 4-5-6-7....perquè en el cas que no fos la manilla que te sud, els contrincants possiblement no passin pensant que nord te semi-fallo --sobretot si el que te la manilla te el 2--). Si passen també pot ser el semi-fallo de sud.
Nord HA DE TORNAR A ARRASTRAR, per si sud tingues ferma d'espases o una espasa que no mates est i pogués tenir anada de copa si o creu convenient.
Sud ha de tocar la TERCERA ESPASA. Al no tocar-li oro, nord ha d'interpretar que o no en té o que el fa fallar perquè la Manilla d'oro també la te sud i, ara si, HA DE JUGAR EL REI D'ORO.
Com que nord pot tenir Cavall d'oros, sud HA DE TORNAR A ARRASTRAR per si fos així tenir l'anada de copa.

Finalment nord HA DE TOCAR LA COPA.


COMENTARI: sense haver-hi cap senyal no es toca mai un Rei per salvar As, per un tanto no val la pena, si es fa sovint alguna vegada tro-vara As tot sol i tal com diem a La Bisbal, després TOT VA DARO AVALL. Tal com hagués passat si sud te As tot sol en lloc de la Manilla sola. Si no es toca Rei per salvar As, alguna vega es fan tots dos.
Sense haver-hi cap senyal de Rei NOMÉS SENT SURT QUAN ES TE TOT SOL...PER EVITAR LA CARAMBOLA...AS-MANILLA-REI


NOTA: Tots els arrastres els tenen de fer amb el trumfo corresponent a fi de que sempre es puguin posar a dintre un a l'altre.
turro l’ha editat per darrera vegada el dia: 17 juny 2020, 10:21, en total s’ha editat 8 vegades.

turro
Contro
Contro
Entrades: 19
Membre des de: 09 abr. 2020, 13:08

Re: Una partida rara

EntradaAutor: turro » 15 juny 2020, 14:14

Com sempre.

Post duplicat.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Re: Una partida rara

EntradaAutor: corpetit » 18 juny 2020, 11:05

Bones,

Ja sabem que a cartes vistes tothom és un crack jugant-les però Deep, tot i que aquest joc i també Sud estan certament limitats, en aquest cas considero que no és indiferent el que faci Sud.
Existeix la possibilitat de la sortida de baix manilla de Sud més barrotada que donaria capa a la parella Nord-Sud.
Em refermo que jo abans arrastraria, fins i tot, dos cops per fer entrar sempre Nord abans que sortir de sota manilla però cal tenir en compte que Nord també juga. Si de cas, sortiria de sota manilla si Nord m'arrastrés per fer-me entrar a mi o, el cas més clar, em deixés a dintre quan arrastro.
ja he dit abans que amb aquest joc es poden fer meravelles. Ja només cal una mica de sort i imaginació.

Imaginem la partida:
Basa 1: manilla, 2, 8 i rei de copes;
Basa 2: manilla basto, 2 d'or, 3 basto i 2 d'espasa;
Basa 3: rei, as, manilla i 4 d'ors;

Fins aquí és com ha anat realment la partida.
Aquí interpreto que Nord no té l'as de copa ferm, no té 3 espases d'as, que sí que pot tindre cavall d'oro o collada d'oro i cerco que entri per tal que em doni un descart.

Basa 4: 4 de basto, or petit, 2 de basto i oro petit;
Fins aquí el que he dit que faria. I a partir de la jugada de Nord canvia tot altre cop.
Aquí interpreto que poca cosa té a l'oro (o bé tenia el rei sol o dos de rei sense el cavall) i que pot tindre dues espases d'as. Això és així perquè ell no vol plegar per no haver de sortir, aquesta manilla d'espasa que falta la tinc jo i la resta d'asos semblen clars.

Basa 5: 4 d'espasa, cavall d'espasa, as i petita;
Parem-nos a la primera carta jugada, el 4 d'espasa per part de Sud.
Recordem que Est ha marxat del 2 d'espasa i ha sortit del 8 de copa. Possiblement tingui l'as de copa.
Est té l'as de copa i veu com el seu company ha marxat d'un oro i ha tret l'as d'oro, per tant, o bé li fa la manilla d'espasa (el més probable), o bé l'as d'espasa mal defensat i no vol entregar una espasa. Que li faci el rei d'espasa és menys probable.
Si vosaltres fóssiu Est, tinguéssiu l'as de copa i el company hagués marxat d'un oro tenint l'as; quina carta tiraríeu d'espasa?
Jo d'Est no m'ho pensaria: aixecaria tant com pogués. Si tingués el rei d'espasa el posaria i si tingués el cavall també sense dubtar-ho. A més, tenint en compte que Sud surt de petita i ha de tindre una trumfada. Perquè recordem, Nord i Sud sí que saben que cadascú porta 6 trumfos d'inici, però la parella Est-Oest no en té ni idea. Podria ser tranquil•lament que fos un 8 a 4. En aquest cas Sud ja hauria tret, a més d'aquest 4 d'espasa, un oro i una copa. Per tant, fotria una flaire a semifallo terrible. També podria ser que sortís de baix manilla. Que ben bé podria ser pal de dues.
En definitiva, jo d'Est posaria la carta més alta d'espasa que tingués als dits.
En aquest supòsit seria el cavall.
Recordem que segons ha dit en Deep, n'hauria de tindre 4 de cavall i ja ha marxat del 2. És a dir, Est difícilment es deixaria només dues cartes de cavall d'aquest pal i, a la basa 4 marxaria d'un oro marcant, encara més, que guarda l'as de copa.
Nord posaria l'as d'espasa per obligació, plegaria i ara ve la jugada.

Basa 6: 3 d'espasa, 8, sota i espasa petita;
Encara que sembli una jugada complicada i feta a cartes vistes, que també, no ho és tant.
Cal pensar que Oest ha marcat clarament l'espasa i jo Sud porto la manilla i el company ha tret l'as. Quina carta d'espasa creieu que se li espera a Oest?
Est, veient que el seu company ha marcat l'espasa i els contraris tenen 12 trumfos, ha posat el cavall i no el rei d'espasa a la primera sortida d'espasa.
Pensar que Est ha marxat del 2 d'espasa, el company m'ha deixat a dintre de trumfo a la basa 4 i quan surt després de plegar d'as d'espasa ho fa de 3. Per tant, molt possiblement no en tingui més.
Si tenim en compte tot això, el rei hauria de ser a Oest.
Llavors només ens caldria posar la sota i a veure què passa.
Si, finalment, és Est qui guarda el rei d'espasa, ens hauran enganyat com a "xinos" però encara tindríem alguna oportunitat de caçar l'as de copa si Est no se'l fa de cara i toca oro.
Si el rei d'espasa el té Oest, la següent basa està servida i serà capa.

Basa 7: manilla d'espasa, indiferent, 5 de copa, indiferent.

Però tot això, encara que no sigui fàcil, ho podríem arribar a notar si arrastrem de baix. N'és la jugada. Si fem qualsevol altra cosa que no sigui sortir de baix espasa directament, impossible. I d'inici, jo Sud no aniria de sota manilla d'espasa sent aquest pal marcat per Oest i sabent que el company porta 6 trumfos (podria ser el seu semi).

P.D.: Només seria irrellevant (i encara no del tot) l'acció de Sud si Oest portés 3 espases de rei cavall :wink:

turro
Contro
Contro
Entrades: 19
Membre des de: 09 abr. 2020, 13:08

Re: Una partida rara

EntradaAutor: turro » 04 abr. 2021, 10:10

-


Torna a “Tàctiques avançades”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 23 visitants

cron