Endevina l'escena

Punt de trobada, de reflexió, de converses, etc, sense que tinguin res a veure amb la Botifarra.
josep1945
Barretina
Barretina
Entrades: 872
Membre des de: 06 oct. 2005, 17:54

EntradaAutor: josep1945 » 12 oct. 2009, 16:51

En primer lloc t'hauria de demanar que no pluralitzis ... quan dius estem parlant de ... quan qui parla de dret civil espanyol solsament ets tú, jo no, per que, no en tinc ni idea ni de l'espanyol ni del que puguin tenir altres països.

I quan parles de rebuscat ... coi, que s'hagi de plantejar el problema en castellà perque es pugui resoldre de forma adient, no sé qué o qui ho és més.

Per part meva, tema tancat.

mariah
Barretina
Barretina
Entrades: 182
Membre des de: 12 set. 2008, 11:00

EntradaAutor: mariah » 12 oct. 2009, 17:43

Hola corpetit a veure si por esser això, (i si em sabre explicar)
Es casen tots quatre el mateix dia son germans i fan un casament doble, es casen a la nit al final del dia d’un 31 de maig (per exemple) i quant es van a registrar hi ha el cambi de mes i ja comença juny , i coincideix uns amb maig i altres amb juny

mariah :oops:

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

PROBLEMES MATRIMONIALS.

EntradaAutor: corpetit » 12 oct. 2009, 20:02

Bona tarda,

Josep1945, que jo sàpiga, el matrimoni per poders és una figura jurídica contemplada al codi civil espanyol que, vulguem o no, sembla ser l’aplicable en aquesta matèria, a tot l’Estat Espanyol. Dic parlem perquè has estat tu qui ha introduït aquest terme, tot suposant que parlaves del matrimoni d’aquí i no del d’altres països que, com també he indicat el o els desconec totalment.

Personalment, m’és del tot indiferent pronunciar-me amb les dues úniques llengües que amb un mínim de condicions i garanties em puc defensar però, el motiu de la reproducció literal en castellà és única i exclusivament perquè no hi hagi males interpretacions de les paraules que s’empren en l’escrit. Per res més.

Bon intent mariah, però tampoc és això. Els mesos de diferència diguem-ne que són naturals, amb tots els dies.

Adéu.

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 12 oct. 2009, 22:28

Com m'he dedicat a pensar una mica i no sé si vaig ben encaminada, abans de seguir faig dues preguntes.

Els germans imagino són bessons, molt, molt iguals. Cert?

Jane i Diana són bessones també molt i molt iguals?

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

PROBLEMES MATRIMONIALS.

EntradaAutor: corpetit » 13 oct. 2009, 15:51

Bona tarda,

No Angeles, tampoc és això.

Pista: cal que us fixeu amb les diferents accepcions d’alguna paraula de l’escrit i tindre en compte que el que formula l’enigma és escocès.

Adéu.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 13 oct. 2009, 16:03

desposar. (Del lat. desponsāre, prometer).
1. tr. Dicho del párroco: Autorizar el matrimonio.
2. prnl. Contraer esponsales.
3. prnl. Contraer matrimonio.

esponsales
1. m. pl. Mutua promesa de casarse que se hacen y aceptan el varón y la mujer.

PS. En català: esposar.

peach
Barretina
Barretina
Entrades: 381
Membre des de: 27 juny 2004, 21:12

EntradaAutor: peach » 13 oct. 2009, 18:21

he de donar la solució paraula per paraula com ho diu el llibre?? :P

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

PROBLEMES MATRIMONIALS.

EntradaAutor: corpetit » 13 oct. 2009, 19:26

Bona tarda,

Ets la mateixa que es queixava d’una mala redacció d’algun altre enigma anterior?

Adéu.

peach
Barretina
Barretina
Entrades: 381
Membre des de: 27 juny 2004, 21:12

EntradaAutor: peach » 13 oct. 2009, 19:43

... the one and only...

baby
Barretina
Barretina
Entrades: 259
Membre des de: 05 oct. 2002, 14:35

EntradaAutor: baby » 14 oct. 2009, 00:50

Desposar aqui seria casar (a altres) Els dos germans son capellans protestants. Un dia el David es casa amb la senyoreta X. Al cap d'un mes en David casa al seu germà, en Jhon, amb la Diana. I per ultim el Jhon un més més tard casa a la senyoreta Jane amb el senyor Y. Per lo tant estem parlant de 3 matrimonis (parelles) diferents. (crec....)

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 14 oct. 2009, 08:08

O també:

Esposar és prometre's en matrimoni, no casar-se (té les dues acepcions). John esposa (es promet a) Jane, però acaba cassant-se amb Diana. David esposa (es promet a) Diana, però acaba cassant-se amb Jane.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 14 oct. 2009, 10:13

I la pregunta es ........... i el Tarzan amb qui es casa ???

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 14 oct. 2009, 14:40

Molt ben pensat Baby aposto per la teva resposta. Per cert, on et fiques noia que ets tan cara de veure.

Deep ha escrit:David esposa (es promet a) Diana, però acaba cassant-se amb Jane

David i Jane celebren diferent dia d'aniversari de noces, David un mes abans que John i Jane un mes després de John. No?

Carles ha escrit:I la pregunta es ........... i el Tarzan amb qui es casa ???

Coi Carles, doncs amb la Chita home. Això de fer tants campis online et té molt despistat eh!! :?

A veure si Corpetit li dóna el punt a Baby. Jo tant pensar grrrr.... i anava ben despistada :oops:

mariah
Barretina
Barretina
Entrades: 182
Membre des de: 12 set. 2008, 11:00

EntradaAutor: mariah » 14 oct. 2009, 15:26

Buf... que complicat aquet enigma , ja no se qui es casa amb qui... a veure corpetit si ens treus de dubtes

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

PROBLEMES MATRIMONIALS.

EntradaAutor: corpetit » 14 oct. 2009, 15:53

Bona tarda,

Perfecte baby, aquesta és la solució de l’autor.

La “gràcia” de l’enigma era trobar que es tractava de dos clergues protestants. Si ho traduïm al català es notarà qui casa a qui i deixarà de tenir sentit l’esmentat enigma.

Adéu.


Torna a “Varietats”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 36 visitants

cron