EntradaAutor: josep1945 » 28 gen. 2010, 00:25
I, tornant al tema del tìtol:
Quan un jugador és dins d’una partida, entenc que el sistema pot diferenciar si:
a. El jugador surt de la partida.
El sistema l’avisa i el jugador ha de pitjar expressament el SI per fer-ho del tot.
b. El jugador “tanca” el ButiNet
Tant si el jugador “tanca” el ButiNet com si te un tall de corrent que afecti al pc o qualsevol altre incidència que faci que es tanqui el ButiNet, però es mantingui la connexió, el sistema rep la informació de que s’ha tallat la connexió amb el ButiNet (de forma immediata)
c. El jugador te un tall d’Internet.
El sistema envia la informació al pc del jugador i no rep la confirmació i ho deu intentar altres vegades (o el que sigui), el cas es que, fins passada una estona el sistema no sap que el jugador “ha caigut”.
Ho dic, per que, actualment, en els tres casos el sistema envia al altres jugadors el mateix missatge:
“El jugador xx ha abandonat la partida” (en els dos primers casos, de forma immediata i en el tercer cas, passat un temps).
La meva proposta seria que enviés missatges diferents i que es pogués actuar en conseqüència.
En el cas a, l’error de fer-ho es produeix molt poques vegades (tancar la partida i després pitjar el SI), per tant, automàticament es considera un abandonament i els altres jugadors poden actuar com vulguin.
En el cas b el missatge podria ser: “Al jugador xx se li ha tancat el ButiNet”, i, a partir d’aquest moment hi hauria un temps de espera “t” (D’aquesta manera se li concedeix el benefici del dubte).
En el cas c el missatge podria ser: “El jugador xx ha tingut un tall d’Internet”, i, a partir d’aquest moment hi hauria un temps d’espera “t”, durant el qual no funcionaria la funció de “fer fora”.
En el cas a, els jugadors poden marxar de la partida o (encara que no m’agradi) convidar a un quart jugador. Al jugador que ha “abandonat” li consta com “abandonada” i durant el temps previst no pot tornar a jugar.
En els casos b i c, si algun jugador yy vol marxar abans de que hagi passat el temps d’espera, el sistema l’ha d’avisar que ... la partida li constarà com abandonada i si marxa, doncs actuar en conseqüència (passem al cas a, però afectant al jugador yy).
En els casos b i c, passat el temps d’espera, els jugadors poden decidir: seguir esperant; tancar per consens, amb lo qual el jugador caigut xx no resulta afectat; marxar, amb lo qual li quedarà una partida abandonada al jugador xx o, com abans, convidar a un quart jugador i al jugador xx li constarà com abandonament.
Finalment pot succeir que durant el temps d’espera algun dels jugadors que quedaven a la partida se li tanqui el ButiNet o perdi la connexió.
Doncs bé, per aquest segon jugador tornen a regir les opcions b i c.
Finalment, si durant la partida un jugador que ha “caigut” i ha “tornat” té una segona caiguda, automàticament se li ha de donar com “abandonament”.
Amb això fem que tots els jugadors tinguin el mateixos “drets” (caure i tornar 1 vegada) i limitem determinades accions.
Un cop definides les possibles accions, faltaria determinar les “sancions” addicionals a aplicar en cada cas, segons el tipus de “partida” (rànquing, campionat suïs, predonats, normal, ...).
Però, de moment deixem-ho aquí.