Carregar punts

Formes de jugar a la Botifarra per jugadors experts. (Botifarra moderna Vs Botifarra antiga, sortida d'11, sortida de semfallo)
portbouenc
Contro
Contro
Entrades: 8
Membre des de: 23 feb. 2011, 01:09

Carregar punts

EntradaAutor: portbouenc » 12 març 2011, 01:02

Al meu poble, si el contrari surt de cavall, per exemple, i jo tinc la puta del matexi pal, la puc carregar pensant que la basa la guanyarà el meu company; i juguem OBLIGADA.
Així, que s'hauria d'afegir a les variants.
Ubicació: Portbou, Alt Empordà.

portbouenc
Contro
Contro
Entrades: 8
Membre des de: 23 feb. 2011, 01:09

Re: Carregar punts

EntradaAutor: portbouenc » 12 març 2011, 01:24

portbouenc ha escrit:Al meu poble, si el contrari surt de cavall, per exemple, i jo tinc la puta del matexi pal, la puc carregar pensant que la basa la guanyarà el meu company; i juguem OBLIGADA.
Així, que s'hauria d'afegir a les variants.
Ubicació: Portbou, Alt Empordà.


Com deia juguem obligada, perquè de jugar lliure i enganyar a l'altre desvirtua el joc.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 12 març 2011, 13:06

La diferencia entre obligada en carrego i lliure es molt petita.

Per exemple, a la meva esquerra surt de 9, jo tinc 12 i 2. Carrego el 12 per si el meu company falla (soc optimista).


El problema de la obligada en carrego, és que hi han moltes sub-variants i son molt difícils de normalitzar.


Per acabar, la lliure, és molt més que el que dieu els obligats "d'enganyar".

Adéu !

batet
Barretina
Barretina
Entrades: 184
Membre des de: 14 set. 2003, 21:53

Re: Carregar punts

EntradaAutor: batet » 13 març 2011, 01:41

portbouenc ha escrit:Al meu poble, si el contrari surt de cavall, per exemple, i jo tinc la puta del matexi pal, la puc carregar pensant que la basa la guanyarà el meu company; i juguem OBLIGADA.
Així, que s'hauria d'afegir a les variants.
Ubicació: Portbou, Alt Empordà.


Si nomes tens 2 cartes de aquest coll.
Si tinguesis 4 no sera correcta.
Pero aixo nomes es pot fer jugant a taula que pots tirar enrrera mirants els dats recollits.

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 14 març 2011, 19:17

La meva opinió, "durilla" com sempre, es que només hi hauria d'haver una sola manera de jugar a la botifarra que es............. "obligada".

Crec que la botifarra es un joc d'estratègia i de company, el conèixer quines cartes s'han jugat i quines queden per jugar es transcendental per tant no hauria de ser admissible, .......en cap circumstància,........ el no tirar la petita.

Ara bé, degut a que en determinades regions, llocs i llogarrets, s'ha jugat tota la vida d'una altre manera, no voldré tenir la veritat absoluta. I per tant pot ésser admissible la coexistència de la anomenada botifarra "LLiure".

Existint aquesta, no té sentit el anomenat " carrego", com una altre varietat.
Jugant a la "lliure" pots carregar quan et sembli, jugant a la "obligada" mai.....................

Resumint, al Casal o al bar o on sigui del vostre poble o ciutat, jugueu com us sembli i us diverteixi més. En un entorn comú, BUTINET , manquen regles comunes, per tant, opino, es més que suficient l'acceptació de les dues modalitats ( LLiure i Obligada ).

:)

josep1945
Barretina
Barretina
Entrades: 872
Membre des de: 06 oct. 2005, 17:54

EntradaAutor: josep1945 » 14 març 2011, 20:15

Crec que, si realment ButiNET vol ser el lloc d'Internet per tots els botifarreros, doncs hauría de contemplar el màxim de varietats possibles ...

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 15 març 2011, 22:51

No crec que valgui la pena buscar el(s) post(s) on vaig demostrar fins a la sacietat que cap persona de les que defensa el carrego és capaç de escriure unes normes que permetin als demés saber quan es pot i quan no es pot carregar.

Vaig posar exemples i contraexemples, vaig demostrar del dret i del revés que una vegada escrites jo sempre era capaç de trobar un exemple amb el que, qui havia escrit la norma, deia "ah no, això no és així" però el meu exemple complia al peu de la lletra les seves normes.

I clar, posar unes normes que no se sap quines són en un programa que ha de controlar què és renunci i què no ... és una mica complicat.

Però vaja, potser algú algun dia em sorprén i consegueix redactar-les.

Si ho voleu probar, aviseu-me abans, que us busco les dotzenes de posts on s'ha discutit el tema fins a la sacietat.

Sort!

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 16 març 2011, 00:23

Hola,
Jo, independentment si soc partida de botifarra lliure o obligada, os puc dir per experiència pròpia, que per a un organitzador de campionats el més fàcil per no complicar-se la vida és normes de botifarra lliure.
Les normes a un campionat han d’estar resumides en una pàgina, pàgina que ha d’estar impresa a cada taula per a la seva consulta per part dels participants.
Tant de bo tothom fos tan legal jugant com diuen les normes de comportament de Simón. Tant debò la gent deixés de gesticular com ho fan abans de cantar o delegar, deixés de mirar la papereta abans de pensar si delegar o cantar. Jo m’he trobat en un campi que un contrari li pregunta al seu company: Què noi, com ho portes? L’altre li contesta: Bé. I ell diu Contro. Què he de fer davant d’això? Vaig callar. Val la pena discutir? Vaig pensar que no però sent molta impotència.
Quan és perd l’elegància per les bones maneres, el respecte pel joc de la botifarra, el respecte pels contraris i es perd el sentit de l’honor, no hi ha cap norma que pugui suplir aquesta carència dels essers humans.
Es qüestió d’educació, no de normes.

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 16 març 2011, 15:15

Jo quan sigui gran vull ser com el Deepbuti
:D

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 16 març 2011, 15:18

Dons jo da gan vui se patit

1717
Barretina
Barretina
Entrades: 191
Membre des de: 29 oct. 2005, 17:59

EntradaAutor: 1717 » 18 març 2011, 18:32

Bones tardes

No es per fotre merder, pero vistos els dos ultims posts, entenc que:
- el QjQ li ha dit vell al Deep
- el Deep li ha dit renyoc al QjQ

1717

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 20 març 2011, 11:18

1717 ha escrit:Bones tardes

No es per fotre merder, pero vistos els dos ultims posts, entenc que:
- el QjQ li ha dit vell al Deep
- el Deep li ha dit renyoc al QjQ

1717

És que jo sóc més gran que ell :)

Renyoc, paraula que no coneixia :)

renyoc

renoc -a

1 adj. [LC] [BO] [AGR] Que presenta senyals de no desenvolupar-se correctament, de no arribar mai a un estat òptim, s’aplica a un animal o una planta.
2 1 adj. [LC] Solter d’edat madura. Un oncle renoc.
2 2 m. [LC] A can Bruguera sempre hi ha renocs.
3 m. pl. [LC] Coses inútils.
4 m. i f. [LC] Caganiu .
5 m. [LC] [ZOR] Capgròs 2 .

Ostres ... a quin dels significats et refereixes?

1717
Barretina
Barretina
Entrades: 191
Membre des de: 29 oct. 2005, 17:59

EntradaAutor: 1717 » 20 març 2011, 11:56

jejeje bon dia Deep

igual esta mal escrit, pero per aqui al Empordà, a pages, un renyoc es el petit d'una camada de germans (porcs, gosos, cunills, ....), el que habitualment queda mes petit que els altres ja que es el que te menys menjar.

PD: no he dit mes gran q'ell, he dit "vell" juassssss

1717

batet
Barretina
Barretina
Entrades: 184
Membre des de: 14 set. 2003, 21:53

EntradaAutor: batet » 23 març 2011, 01:53

Renyoc es el que xuma de la mamella que te menys llet.

Ara pregunto: Perque hi ha anecs renyocs si no xumen?

1717
Barretina
Barretina
Entrades: 191
Membre des de: 29 oct. 2005, 17:59

EntradaAutor: 1717 » 24 març 2011, 11:06

batet ha escrit:Renyoc es el que xuma de la mamella que te menys llet.

Ara pregunto: Perque hi ha anecs renyocs si no xumen?


NO NO, es que el renyoc ja neix aixi, no es fa renyoc. Quasi sempre es procedeix al sacrifici, ja que mai serà com els altres.

1717


Torna a “Tàctiques avançades”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 23 visitants

cron